• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Peos Lena

God morgon på er,

Det blev lite sent igår, vi firade min födelsedag, men nu sitter jag här igen. Tack för välkomnandet, det känns uppmuntrande.

Brummelisa79
    Jag förstår hur ni känner det, att man vill ha de närmaste runt omkring sig på en sån stor dag. Min blivande och jag är inte riktigt på samma linje när det gäller det. Fast ärligt talat så tror jag att han kommer att ändra sig när han väl har smält det faktum att vi faktiskt ska gifta oss, då tror jag att han vill ha sina närmaste med, främst sina barn (som jag inte är mamma till), och sina föräldrar som börjar bli gamla. Jag tror han ångrar sig senare om han utesluter dem i och med en vigsel utomlands. Du har rätt i att det börjar bli dags att boka kyrka för er om ni har tänkt er januari. Vad har ni tänkt mer, ska ni ha middag, blir det enkelt? Vart har ni dragit gränsen för vilka ni ska bjuda, det är vårt största problem, det är därför funderingarna på annan ort finns. Jag är så nyfiken, berätta, berätta.

emmael
    Du verkar ha läget under kontroll, måste kännas skönt att ha en så klar bild av hur man vill ha allting, och att ha mycket stöd av sina närmaste. När jag var yngre drömde jag själv om ett stort bröllop, skulle i praktiken bjuda hela staden, men nu när det är ett faktum känns det bara nervöst om det skulle bli ett stort bröllop. Vad ska du ha för klänning? Har ni bestämt datum ännu?

Sunshine Girl
    Jag tycker att din planering av psalmer och sånger är superb. Amazing Grace är ju en helt underbar låt, så jag hoppas ni tar med den.

Ha en förhoppningsvis solig dag alla

• Sunshine Girl

Peos Lena, TACK *studsar lyckligt* jag är sååå nöjd med musik valet

Du har helt rätt, Amazing Grace är otroligt vacker!

Är det Grattis på födelesedagen eller Grattis efterskott? :)

Nu när jag verkligen tänker efter så känns det helt otroligt - att så mycket redan är färdigplanerat. Det enda "lilla" kruxet är så klart den eländiga budgeten.. Vi har inte satt upp någon budget då vi vet att det som kommer att kosta är själva middagen & festen vilket så klart gör det enklare eftersom då har vi kuvertpriser men F*N vad mycket pengar det blir!!!! :(

Sen den "eländiga" biten vad gäller gästlistan.. Vår gästlista är ju förvisso klar men trots det så har jag mina betänkligheter över den.. Vill vi ta bort några? Vill vi lägga till några osv..
    ååh trots det vilja ljuvliga små "bekymmer" :D

• lokatt

grå hälsningar, tjejer! ja, det är då himlen som är grå, inget annat. finns inte ens några blå fläckar - trist. likadant igår - man _hörde_ valborgsraketerna & fyrverkerierna, men såg inte ett smack. kändes rätt slösaktigt...

idag är det bara 286 dagar kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

Tjenare Anna,

Samma som här då.. eller nja.. inte grått direkt bara som ett dis ett riktigt klassiskt "ligga-i-soffan-hela-dagen-och-se-på-bra-filmer-väder
    Tyvärr så måste jag städa lägenheten :(
    Vill ju att det ska var fint när min älskling kommer hem imorgon :)

• emmael

447 dagar kvar för oss!
    Här var det fest halva natten... min stackars älskling är uppe i vardagsrummet och städar, och jag ska hjälpa honom strax. Vi har en studentorkester utanför fönstret som spelar YMCA just nu, och snart är det sill-lunch för min del. Skojigt med siste april-helg. Bröllops-planerandet får ligga på is några dagar.

• Peos Lena

Sunshine Girl

Tack för gratulationen, det var så där en tre dagar sedan, men då råpluggade jag inför en tenta, så vi sköt upp det några dagar.
    Budget vill jag inte ens tänka på, det kan nog rinna iväg pengar om man inte ser upp. Såg bara idag ett halsband i en katalog som jag tyckte skulle passa så bra till den klänning jag drömmer om. Fick ta ned mig själv på jorden, ta det lilla lugna nu tjejen. När är sin stora dag Sunshine Girl?

anna lokatt
    Stackars dig som inte fick se några fyrverkeri, vi tog en cykeltur igår och hamnade mitt i fyrverkeri, det var mäktigt. Men du ska se att solen nog snart kommer, om inte så kan du ju tänka på bröllopet, måste vara mysigt att veta när det är, jag har ju inte kommit så långt än.

• Sunshine Girl

Om 419 dagar :D (dvs 24 juni 2006) :)

• lokatt

Peos Lena:
    tja, jag led inte så fruktansvärt mycket... mitt "stora problem" igår var att plutten krävde natting så att jag missade csi: miami... *snyft*
    och jo, känns rätt bra att veta när det är... första jag gör när datorn går på är att öppna hemsidan så att jag kan se nedräkningen... *bridezillavarning* fast det är lite trist att vänta också, iom att vi i princip är färdiga - det enda som saknas är snön & pengarna vi sparar ihop sakta men säkert!

• lokatt

Sunshine:
    mhm, känner igen känslan. är rätt frestad att inta soffan och typ plugga dvd:n med matrix-triologin... en stoooor kanna thé, och... nähä nä, ingen choklad var det ja. kanske bättre att dammsuga eller så istället...

• Brummelisa79

Jag tackar också för välkomnandet :)

Peos Lena:
    Ja, visst är det svårt att dra gränsen vilka man ska bjuda. Vi har tänkt att bara bjuda föräldrar och syskon. Vi har bara var sitt syskon varav den ena har en sambo (som också bjuds). Börjar vi bjuda in fler släktingar måste vi nästan ta alla...det blir så orättvist annars. Kompisar har vi inte bestämt hur vi ska göra med. Vi har inte råd med ett stort bröllop, därför kommer vi inte göra så. Vi vill hellre lägga pengarna på en lyxig resa. Klart det hade varit kul med båda delarna, stort bröllop (fast lite nervöst skulle det vara) och en härlig resa. I sådana fall hade bröllopet fått vänta länge och det vill vi inte.

Vi börjar nog närma oss en bokning av kyrka nu. Vi ska väl bara bestämma oss för datum. :)

När har ni tänkt så till?

Det blir antagligen middag på restaurang efteråt...och så far vi iväg på resa dagen efter.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2