• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

Sunshine Girl:

Jag har jätte många frågor och orkar inte gå till Lavendar tråden.
    Hur beställer man tygprover.. vad skriver man till henne??

Hur mäter man de olika delarna som hon ska ha mått på.. det är i cm jag vet men förstår mig inte på bilderna!

mer frågor har jag inte!!

• Sunshine Girl

Maya :D
    ok, det jag gjorde var helt enkelt att jag mailade henne och berättade vilka klänningar jag var intresserade utav och frågade om hon kunde skicka tygprover till mig för just de klänningarna - simple as that :)
    Hur man mäter.. du kan ju göra som jag, ge din karl måttbandet :D :D :D
    Jag tycker det är svårt att mäta själv men beroende på vilken klänning som du ska ha så går det utan problem att rådfråga Lavendar exakt hur du ska gå till väga :)
    Jag säger det.. Hon är braaaaaaa

• Maya K

vad fasen heter tyg rpover på engelska!!??? har fått hjärnsläpp

• Maya K

Det är ju måttet kring bysten som jag inte förstår.. ska man mäta runt bysten/ryggen?? eller är det bara avståndet mellan bysten.. det verkar ju konstigt om det är så!!!

• Sunshine Girl

Ah ok,

Jo, du mäter från den bredaste delen på ryggen sen runt och fram till "mitten" av bysten om man säger så men inte under bysten utan mitt på liksom :)

• Maya K

ahhy.. som man mäter en bh storlek alltså.. på bysten.. inte under.

• Sunshine Girl

Precis! Beroende på vilken typ av klänning det är :)

Summa sumarum: Nedan är ett urklipp från en lavendar tråd som en skrädderiutbildad tjej svarat på :)

"Bystvidd, är alltså runt kroppen över bysten.
    upper och lower menas med ovanför bysten och underbysten.
    Om det är en figursydd klänning är det bra att få in den ordentligt under bysten, för exakt passform hade jag skickat med det måttet."

• Maya K

hmmm... men jag förstår fortfarande inte det måttet där pilen går "på" bysten.. sen så är det ju en pil som visar runt byst och rygg... hmmmmmmm......

• Peos Lena

Jag är ju lite nyfiken på om hon syr upp efter bild av en känd designer, men det borde hon väl göra. Har du betalt din klänning ännu? Jag har förstått att hon blev bombarderad med mail. Fast jag har ju också hört att många är jättenöjda och att kvaliteten är bra. Vi får noga följa hur det går för dig, men jag tror att det är A och O att man har gott om tid.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2