• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

coolcat:

Vi har satt upp en prel. budget i efterhand men vi har inte pratat så mkt om den ännu. Kommer nog att ändra oss snart igen.. Ja det är tokigt med priserna.. vi ska ha festen i en bygdegård och den kostar 3700kr.. rubbat egentligen.. gifter man sig typ i Märsta eller bålsta så kostar deras bygdegårdar bara en 1000 lapp

• Limegirl

Hej tjejer! Här är en till som ska gifta sig 2006. Datumet vi riktar in oss på är 3 juni. Min sambo är är väl som alla andra killar dvs. inte så road av att börja planera ett helt år innan. Men jag har lyckats få med honom att titta på en lokal på söndag. Andra saker som jag har lyckats få hyfsat klart är en budget och gästlistan.

Men visst kostar festen mycket pengar!! Vi räknar också med att hamna runt 40-50000 kr. Hoppas verkligen vi lyckas spara ihop alla pengar!

• Maya K

limegirl:

välkommen.. min m2b är exakt en sådan som inte vill börja planera ännu .. men vi har varit och tittat på lokal iaf och det gick jätte bra :)

• Limegirl

Jag vågar knappt säga till honom hur mycket jag egentligen har planerat i mitt huvud...

• Maya K

Limegirl inte jag heller till min m2b.. han gnällde på mig här om dagen och sa att jag tydligen ska planera allting själv :(

• emmael

Välkommen hit, limegirl!
    Vårt datum är 22 juli, och min pojkvän tycker också att jag är ute i lite väl god tid... Vi gör inte förlovningen officiell förrän på söndag heller. Jag tycker att det är hemskt svårt att hålla tyst, men tack och lov har jag varit tvungen att berätta för min tärna (hon åker till Kina och jag ville att hon skulle köpa tyg åt mig där) annars hade jag nog spruckit.
    Tur att detta forum finns. Jag erkänner, jag är beroende. :D

• emmael

Hur går det med planeringen då Limegirl?
    Får jag gissa färgtemat - lime?

• Maya K

emmael:

vad har ni för färgtema.. har liksom glömt

• emmael

Inte helt spikat än, men det lutar åt att grönt (mossgrönt, blekgrönt?) är med eftersom det finns med i klänningen.
    Jag har aldrig varit förtjust i rosa och aprikos, det känns inte som oss. Annars är ju det vanligt.
    Sen har vi ju järn i ringarna. Vore kul att få med det i dukning och dekorationer.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2