• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • pinkhippo

emmael:
    åååh vad kul såg inte ditt inlägg innan jag skrev mitt!!

Vilken fin sida, och ringarna är jättefina!!!

• lokatt

emmael:
    grattis! kul när något blir bättre än man tänkt

idag är det bara 269 dagar kvar till vårt bröllop!

• Maya K

emmael...
    vad fina ringar ni har.. riktigt fina var dem ... jag förstår om du vill ha på dem nu :)

pinkhippo:
    ja du har säkert rätt.. det är det jag också funderat på.. det måste ju betyda att läraren tyckte att arbetet var bra varför skulle han annrs skicka in ett ofärdigt arbete??...

• lokatt

idag är det bara 268 dagar kvar till vårt bröllop!

och jag har börjat fundera... det skrivs lite då & då här på bt om par som gör någon teknisk fint för att båda ska kunna heta exakt samma, dvs "mellannamn efternamn". jag har inte sagt ngt till min sambo innan, iom att jag vill ha mitt efternamn, punkt, och han faktiskt har gått med på att byta.
    men. nu börjar jag fundera på om jag är självisk, och har sagt att om han verkligen vill (och om han tar tjafset m myndigheterna) så kan jag tänka mig att göra så. *burr* så nu är det bara att vänta och se vad han bestämmer sig för.
    eg var det ju inte så jag ville ha det, men dels handlar det ju om att han redan givit mig vad jag vill ha (mitt namn=vårt namn) och dels om vad ett ev syskon t plutten skulle komma att heta...

hur har resten av er resonerat runt det här? _har_ ni resonerat runt det?

• Maya K

anna lokatt:
    Jag sa åt min m2b att jag ville behålla mitt efternamn som mellan namn men han lät inte så glad över det och förstod inte varför jag ville det.. Nu har jag funderat på det och har bestämt mig för att enbart ta hans efternamn.

• lokatt

Maya:
    hm. men varför tyckte han inte om det? *fundersam*
    fast å andra sidan, alla kan ju inte vara lika knäppa som vi! jag & min fästman har ungefär lika ovanliga efternamn, men jag är envisare. jag sa redan från början - långt innan han friade - att om jag gifte mig så tänkte jag behålla mitt efternamn. skulle jag och min ev man ha samma namn, ja då fick HAN byta. och det gicka han ju faktiskt med på, med tiden, samtidigt som han muttrade över att lagen säger att han inte får ha mitt som mellannamn och jag hans. (han fullkomligt ääälskar att muttra över saker som är knäppa! )

så det kanske kan vara dags för mig att ge med mig lite också...

• pinkhippo

Jag tänkte byta till hans men det e enbart för att hans e så vackert och att ingen någonsin endå har kunnat, varken uttala eller stava till mitt efternamn...hade jag gillat mitt hade jag behållt det.

• Maya K

anna lokatt:

hahah.. säkert för att jag har ett finskt efternamn,,,, heheh.. nej då.. han vill bara att jag ska vara hans helt ;)

• Sunshine Girl

*iiiii* 400 dagar kvar idag! :D

• emmael

428 dagar kvar!
    Nu far vi! Om en vecka är vi tillbaka med ringar på fingrarna!
    Kram på er!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2