• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Gable

2006

*host host* Jag är en riktig bridezilla har vi har redan bokat

Kyrka (en av dom tänkbara i alla fall)
    Festställe
    Håruppsättning o makeup för mig o min tärna
    DJ (det blev Pierre, inte hela bandet)
    Sömmerska som ska sy upp min klänning
    Vi har tagit in offerter från 3 fotografer och ska träffa 2 av dom i juni. Efter det bestämmer vi även fotograf och bokar definitivt.
    Tärna är utsedd o tillfrågad
    Solist är klar o även vilken låt hon ska sjunga
    Layout på alla trycksaker är klart
    Färgtema är bestämt
    Bukett o bordsdekorationer är bestämt

Puuuuhh... Vad mer?! Jo, vi har även ordnat så en kompis kommer att fota allt under festen/minglet osv.

Har hunnit rätt mycket

• Gable

Det ska stå... Jag är en riktig bridezilla, så vi har redan bokat...

• Gable

Jooo, jag har ju köpt skorna också

• brud0606

Gable
    Vi har bokat lokal,fixat klänning, kollat ut en brudbukett, köpt halsband och örhängen, bokat till hos frisör/sminkös till mig och min tärna, tillfrågat tärnan,brudnäbbarna,bestman, bestämt färgtema,bestämt kyrka men får inte boka ännu, börjat göra inbjudningskort,vigselprogram,placeringskort,festprogram,gör allt sånt själva via datorn. Fixat en som videofilmar bröllopet, gästlistan är klar... Borddekorationen är oxå bestämd,Musiken kör vi via cd-spelaren,bestämt psalmer,musiken i kyrkan. Fotograferar gör en nära vän till oss. Maten har vi kollat lite smått på och pratat med en kock. Skor har jag tittat ut 3par men inte bestämt vilka jag vill ha ännu.. Tärnklänning har vi börjat kolla lite smått efter väntar till rean i höst. Ja det va väl allt än så länge.

• Sunshine Girl

Goooood morgon Bridezillas! :D

Kan inte låta bli att fnissa när jag läser hur långt ni kommit :)
    Vi är väl då några riktiga Bridezillas :D :D :D
    Vi har bokat kyrka, präst, festlokal, bestämt menyn, har dock inte bokat bandet och fotografen ännu..
    Kläder till mig och tärnorna & brudnäbben är bestämda, tiaran inhandlad, skor inhandlade, färgtema bestämt, festprogram klart, vigselprogram klart så långt det går, gästlistan klar och bordsplaceringen är klar så långt det går.
    "barnmenyn" för de tre liven som kommer vara med är klart. Just ja, maten till bandet är klart också. Frisyr är bestämd dock ingen frisör bokad samma sak för makeup'en - inte bokad (vill ha någon som kommer hem till oss).
    Tärnor tillfrågade och den lilla brudnäbben.
    Save the date korten är klara (för gästerna i utlandet)
    Inbjudningskortens utforming och text är klart. hemsidan mer eller mindre klar bortsett från att våra namn inte finns med ännu
    Transport från kyrkan till festen återstår att ordna - min m2b har några planer...
    Toastmaster är utsedd och tillfrågad. Sånger & psalmer till vigseln är bestämda. Solist är bestämd men ej tillfrågad ( min systerdotter...)
    Har planer på hur jag vill att buketten ska se ut och festlokalen ordnar bordsdekorationer som matchar.
    Det är det jag kommer ihåg just nu..

392 dagar kvar :D

• lokatt

god morgon!
    idag är det bara 259 dagar kvar till vårt bröllop!

självklart är man en bridezilla! vad skulle vi annars göra här så pass långt innan våra bröllop?

vi har *repeterar och fyller på* :
    * bokat kyrka och festlokal, samt rekat kyrkan för dekorationsmöjligheter.
    * inhandlat min klänning och frack till brudgummen; sett ut klädsel till näbb & tärna, samt bestämt vilka som ska vara näbb (vår son) och tärna (min närmaste väninna, pluttens gudmor). vi har också toastmaster (en frivillig! vän) och troligen även värdpar.
    * preliminärbestämt menyn, men kan ev byta huvudrätt - beror på hur stor prisskillnad det blir.
    * bestämt florist, bestämt utseende på brudbukett, corsage, näbb-blomma och tärnbukett och fått preliminärt pris på dessa.
    * till 95% bestämt var "putsning" (av alla inblandade) ska ske.
    * byggt och lagt upp en hemsida för bröllopet.
    * bestämt vigselringar, och fått ett bestämt pris på dessa.
    * gjort upp gästlista, budget och sparplan.
    * bestämt hotell till bröllopsnatten och köpt champagne till oss.
    * bokat studiofotograf.
    * hittat vigselfotograf, men ej bokat - väntar lite till.
    * färgtema och rådesign för alla pappersvaror.
    * bestämt musiken till kyrkan; in- och utgångsmusik samt solosånger, samt ett par alternativ till solister.
    * bestämt hur vi vill göra med presenter - bidrag till bröllopsresa.
    * bestämt om bröllopsresan.
    * slutligen kommit överens om efternamnen - han byter till mitt.

sedan finns ett par akutplaner upplagda - ifall att.
    och trots allt ovanstående har jag ändå en "att-göra-lista" på runt 80 - 85 punkter! *puh*
    världen är knäpp... och jag likaså.

• emmael

Hallå tjejer! Jag är tillbaka till Sverige med ring på fingret! Just nu känns allt så himla roligt, med gratulationer hela tiden. Folk blir lite chockade också när de inser hur mycket som är planerat. I min fästmans (:D) vänskapskrets är ingen i närheten av att gifta sig, så de tog för givet att bröllopet låg ganska långt fram i tiden när vi sa att vi var förlovade. Sen fick de se hemsidan, och då var de tysta en stund ;)
    Hur är allt här då? Maya, är du klar med uppsatsen?

• lokatt

emmael:
    grattis!!! (och jo, idag verkar många tro att förlovning=äktenskap är en myt, eler nå't)

idag är det bara 258 dagar kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

emmael - GRATTIS :D
    Nu kanske man kan få se en hemsida? :D :D :D

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2