• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Sunshine:
    ja du, det där med musiken... ehm, ingen aning? ev kommer vi att ha mp3-musik, beror lite på vem som betalar sas. grejen är att vi känner att det funkar med mp3:or - det har det gjort tidigare på våra släktfester, och vännerna är inte så jättekräsna. det är så himla mkt annat som kostar, och min sambo är inte så förtjust i att dansa... inget vi vill prioritera mao. däremot funderar mina föräldrar på att sponsra oss med livemusik, och i så fall blir det antingen någon av läkarna på mammas avdelning (två st har band) eller vänner till min kusins man (spelade på deras bröllop förra helgen). men annars... väljer hellre mp3:or och 10 - 15 extra vänner framför livemusik.
    jag gifter mig inte för att få dansa - då hade jag valt en annan man!

• lokatt

*muttrar* förbubblade smileys!

Sunshine:
    jo, kan tänka mig att fotografer i sthlm är ett kapitel för sig självt! funderar på fullaste allvar på att lobba för att min vän ska gifta sig här uppe istället. misstänker att de för mellanskillnaden (lokal, mat, fotograf) sthlm - falun kan betala alla gästers boende, ha fri bar OCH bo lyxigt på så väl bröllopsnatten som natten innan & efter om de vill...

är rätt glad att vår bröllopsbudget inte ska räknas på sthlmspriser

• Sunshine Girl

hahaha det har du rätt i!
    MP3'er funkar MEN det var min m2b som skötte det hela........ låt mig säga så här.. det finns nog en anledning till att han är i databranchen = passar inte som DJ...

Sen så är jag helt hopplös om jag vet att vi har valt musiken såsom MP3'er då... blir jag *viskar lite* ett kontrollfreak
    Därför känns det inte som något alternativ för oss (mig )

• lokatt

Sunshine:
    har vi mp3or så kommer vi att ladda datorn rätt späckad och låta någon annan ta ansvar för det. tex barpersonalen. eller köra en randomprogrammering... och hur kontrollig jag än skulle bli så hjälper inte det - någon annan skulle vara vara framme & ändra. man känner väl sina gäster!

• Sunshine Girl

Anna, det har du helt rätt i... Vi räknar än så länge på att hamna omkring 120000.. och då har enbart festlokal, mat och välkomstdrink samt vin till maten den fantastiska summan av 99500kr :(
    och inget annat är inräknat.. Så få din vän att gifta sig däruppe istället.... Det blir förmodligen mysigare så också!!

• Sunshine Girl

hahahaha det låter som den ultimata lösningen!!! Tyvärr funkade det inte så på vår fest förra året utan då stod alla stilla och jag som varit i ett annat rum undrade vad som stod på... Jodå där satt han min m2b... och såg lystet på sin PC... Kan säga att jag rusade fram och sjasade iväg honom men då var "skadan" redan skedd men slutet gott allting gott efter mkt om och men så böev det några dansturer i alla fall :D

• lokatt

Sunshine:
    jo, det där med kostnader för fest kan lätt få en stackars bridezilla att blekna och överväga las vegas...
    vår budget, festmässigt, ligger i nuläget på ca 55000 kr för 80 personer. då har vi iofs stans finaste (?) och dyraste lokal, men bara två rätter + tårta, och alkohol från tyskland. ev går kostnaden upp med ca 8000 - 10000 kr iom ev byte av huvudrätt (renkalvstek med cognac- och lingonsås är poppis) och ev även ett band. MEN. vi har sådan fruktansvärd tur att vi själva bara behöver stå för 25000 kr av detta (max 30000 kr) - mina föräldrar står för resten. inte för att vi bett om det, utan eftersom DE bad oss ändra upplägg på festen - dvs inte göra något själva... känns nästan lite pinsamt, men de kan ta den kostnaden och har bett om det så... bara att tacka och ta emot. lite enklare för "pappas flicka" än för min fästman som alltid kört stenhårt på "kan själv".

• pinkhippo

Sunshine girl:
    har också tänkt ha en fotograf men gärna även någon som filmar lite vet inte vad det kommer kosta.. jag har nog medvetet fördröjt att kolla upp det så att jag kan fortsätta drömma...

• Sunshine Girl

anna, din m2b låter lite som mig *s*
    Vilka underbara föräldrar du har!!! :)
    Och visst är det skönt att inte behöva tänka på att fixa allt själv..

pinkhippo, jo tack...... jisses när jag började kolla runt igår så fick jag nästan hicka.. Berättade för min m2b om att det börjar bli dags att ta in offerter säger han " men.. vi kan väl be en kompis fota" *suck* vad säger man???
    Ska en av livets största händelse fotas av en kompis med digitalkamera? Ska denna kompis även vara med när jag gör mig i ordning... Jag tror nog att jag ska tvinga in min m2b här på BT så kanske han får upp kollen lite...... Vad tror ni om det?
    Han är gooo MEN lever i världen där "allt löser sig...". Trodde att han hade mer koll nu på läget än vad han hade förra året.. Förra året så hade vi en gemensam "65:årsfest" antalet gäster ca 100. Datumet var 11 juni så i november började jag kolla efter lokaler kan ju säga att den 12 juni som var en lördag var fullbokad mest överallt! Det blev fredagen den 11 juni istället.. Jag började fixa och trixa redan i januari. Min m2b kom hem från asien i början av juni och skulle börja ändra en massa saker.... ojojoj, till slut så insåg han hur mkt jobb som låg bakom hela arrangemanget och kom lite skamsen och bad om ursäkt. Men är läxan lärd OH Nej! Fortfarande tror han att allt går att fixa i sista minuten. Så mina kära Bridezillas hur löser jag detta??
    Sorry att det blev så lååååååångt!!!

• coolcat

Haha Sunshine girl - jag kan höra min m2b säga detsamma - att en kompis skulle kunna fota... Halvkänner iofs en kille som jobbar extra som fotograf och har det som sin stora hobby. Honom skulle man kunna be, men det också mot betalning förstås... Måste kanske fråga honom snart, om han är ledig då och kan tänka sig att boka upp. Skulle vilja se lite foton först.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2