• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Sunshine Girl

:) skönt att höra att det finns fler..... *pust* igår var jag nära att explodera... Det är ju bara 395 dagar kvar!! :D

• lokatt

Sunshine:
    jag har tur vad gäller just _den_ kommentaren... min fästman skulle aldrig få för sig att någon med "hyfsad kamera" skulle ta våra bilder, utan är lika inne som jag på att vi ska ha riktig fotograf, kosta vad det vill.
    sagsa fästman hälsar också att iom att murklan är en försommarsvamp passar den perfekt till ett midsommarbröllop. (han har sett morgontv m plutten)

idag är det bara 262 dagar kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

ja men dåså om det är en försommar svamp så är det ju klart :D
    Har nu sagt till om att vi inte vill ha anklevermoussen och de "specialare" som finns..
    Det där med fotograf är ännu ej slutdiskuterat

• Sunshine Girl

394 dagar kvar :D :D
    God morgon!

• lokatt

god morgon!

idag är det bara 261 dagar kvar!

• lokatt

Sunshine:
    men du, fråga din sambo hur han har tänkt med fotograferingen. jag menar, om han inte backar för att betala nästan 100 000 kr för festen så känns det som att han vill ha en dag att minnas. och då borde väl samma sak gälla det som hjälper en att minnas - alltså bilderna. eller?
    ett alternativ skulle väl kanske kunna vara att ni bokar in er hos en studiofotograf för ett par bilder, inget jättestort, och sedan kollar om ni kan få någon att resa från en mindre (och billigare) stad för resten av fotograferingen? som jag nämnt innan så tar tjejen som ska fota vår vigsel bara 3900 kr för hela dagen... ok, inte lika proffsig som 20000 krs-fotograferna kanske, men bilderna jag sett var ju helt ok. (hennes webbsida: www.adorafoto.com/hemma.htm)
    nog borde ni väl kunna hitta ngt liknande? och den kostnaden tycker jag att din sambo inte borde protestera mot.

hur går det med förlovningen för den delen? *nyfiken, fascinerad*

• Sunshine Girl

anna, jo du.. pratade lite hastigt om fotografen idag.. Han tycker en kompis - "men bara om kompisen ka fotografera" *suck* tvivlar på att min älskade förstår vad fotografierna innebär.. Men eftersom han jobbar så löjligt mycket (svensk tid & kanadensisk tid) så blir det ingen tid över att kunna små planera.. Så idag kom vi överens om att jag fixar rubbet.... Fast vi har en "genomgång" en gång per månad och jag säger till om jag behöver hjälp. *fnissar* det blev så affärsmässigt dock så funkar det nog bättre så ;)
    Ditt förslag låter som ett strålande alternativ så jag får nog ge mig på att ha utomhusbilderna och repotaget.. *snyft* men å andra sidan så länge vi får några professionella bilder så är jag nöjd :)
    Förlovningen *skrattar* ja den du... Under vår resa till Venedig så sa han plötsligt.. jag tänker inte "fria på riktigt" här.. det är för mycket kliché över det hela - bara så du vet" och så var det med det :D

Något som han däremot tycker att vi ska ha så är det 2 toastmasters!! - så att det inte ska bli så mycket för en person...
    jaja... vi får väl kanske ha det då. Fast ändå, vår toastmaster han var även vår toastis på födelsedagsfesten förra året.. och då var vi ju ännu fler!!

• lokatt

Sunshine:
    ja se karlar... visst är de söta, de små liven, men ibland undrar man ju... har genom åren börjat luta mer & mer mot talesättet "bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna"!

vad gäller fotograferingen så se till att du får bestämma! ok, du behöver väl kanske inte boka in fotograf för 20000 kr eller mer, men jag tror starkt på principen att den som har vettigast tankegång bestämmer. och iom att vi är överens om fotograferingen... ja, behöver jag verkligen säga vem jag anser ha veetigast tankegång där? hm?

"kliché"? hm. ok. kan gå med på det, litegrann. men ni kan väl eg inte göra bröllopet offentligt innan ni förlovat er? och vill inte han att andra ska veta? senast i oktober "bör" ni ju iaf förlova er, med tanke på regeln 8 - 16 månader (nu är inte jag så stenhård på det, 24,5 mån för oss, men kan vara bra argument för att få fart på honom) - och har ni inte gäster som behöver få förvarning pga resväg? så har iaf vi - moster i saudiarabien, vän i australien (med omnejd)
    sparka lite på honom nästa gång han är hemma!

• Sunshine Girl

anna *skrattar högt* jodå.. vi ska skicka ut "save the date" kort till folket i asien och australien i augusti/september..
    Så han har mer eller mindre juni ut på sig
    Tycker så klart att du har helt rätt i fotograf tänket
    Visst är det söta... och åååh så frustrerande det kan vara också...! Tror stenhårt på talesättet!!! :D
    Nu har jag i alla fall skickat iväg en förfrågan till en fotograf som jag fick tips om här på BT så klart :D
    Tar tydligen 6000 för 1,5 tim viket är helt OK pris (för sthlm i alla fall :D )

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2