• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

God Morgon Brudar:

Finns det brudar från sthlm här inne... ???? Kolla isåfall BT-träff-Stockholm- 2006 tråden... Vi kommer att ha en träff snart och ni är välkommna!!!!!

Hoppas att det går bra med era planeringar annars....

• brud0606

Chilla

jag ska oxå gifta mig den 3juni 2006... Hur långt i planeringen har du kommit??

• lokatt

Sunshine:
    Bridezillas International, lokalavdelning SWE2006, i fall jag inte missminner mig!
    du, er varmrätt låter gudomlig! (minus anklevermoussen då, iaf för mig, men mums! nu blev jag ju nästan hungrig igen)

idag är det bara 263 dagar kvar till vårt bröllop! tänk, snart nere under 250 dagar... hjälp, då lär jag väl få panik!

har precis fått veta att det blir ett litet barn med på vår fest - en tremånaders baby. och jag som dagen innan deen upplysningen kom sa att ja, barn blir det ju inga om nu inte någon har gått och blivit gravid typ senaste månaden och jag bara inte hört det än. och så var det! så det kan bli...

• Maja Gräddnos

Hej tjejer!

Jag och min älskling gifter oss på midsommarafton 2006, och jag blir SÅ stressad när jag ser hur mycket ni hunnit med redan!

Vi har än så länge bara bokat kyrkan, och håller så smått på att fundera på lokal. Men jag tycker det är svåra val trots att jag egentligen tänkt på dem i många år. När det väl "gäller" så är det svårt att fatta beslut, tycker jag.

Kul hursomhelst att kunna få inspiration av varandra, så GO Bridezillas International!!!

• Sunshine Girl

Anna, kul att höra! Håller med dig vad gäller anklevermoussen och den ska vi välja bort MEN låter det som mat som passar in på Midsommardagen? Det är det som gör mig så tveksam.. Kött och svamp hör ju hösten till liksom.. Eller?

Det där med bebisar hihihi man kan aldrig veta.. Nu vet jag att två småttingar 8 månader och 5 månader kommer med all sannolikhet att vara med :).

• Sunshine Girl

*suckar lite*
    Hörde mig för här på BT om när man bör tänka på att börja kolla efter fotograf
    Jag hoppade nästan bakåt när jag fick svaren "KOLLA NU!!! " nåja... det kändes som versaler i alla fall
    SÅ nu dags att börja kolla... Vill ju helst ha hela kit'et där fotografen är med från början men då är det ju fantasi summor vi pratar om... Solly.. ville bara "gnälla" av mig lite..

• lokatt

Sunshine:
    om du/ni börjar tänka "låter detta som midsommardagen" då sitter du snart i träsket! dvs sill till förrätt, kall buffé och jordgubbstårta. inget ont om just de sakerna, men DÄR talar vi midsommar!!!
    om jag var du skulle jag inte tänka midsommardagen utan tänka "vad är gott" och gå på det. var inte så bridezilly nu! själv skulle jag inte tänka "höst" om jag gick på bröllop och fick det, utan "gud så gott!"...
    som referens hade pingstbröllopet vi var på nu följande meny:
    gubbröra på kavring
    helstekt oxfilé med tomatiserad madeirasky samt café de paris-smör och hasselbackspotatis
    tårta, jordgubbs- samt päron-
    så välj som du känner (och har råd)!!!

• lokatt

och du, Sunshine:
    vi bokade vår fotograf för snart två månader sedan... vigselfotografen (som ev ska vara med hela dagen, vi har inte bestämt oss än) kommer jag att boka senast i augusti, dvs 6 mån i förväg. och då bor jag ändå i en liten stad! men jag ville liksom inte ta risken att stans enda studiofotograf skulle vara uppbokad på vår bröllopsdag för att vi inte fick ändan ur...

• Sunshine Girl

Anna..... Jag har säkert sagt det förut men säger säger det igen Du är ju bara bäst!
    Jag höll helt klart på att fastna i midsommar-träsket!! Det är fasta kuvertpriser och om vi vill ha något annat så blir det råvaror för "samma standard" så att säga
    Ojoj.. det där med fotograf *suck* kommer nog att ta sin lilla tid. Det är ju sjuka priser!! T ex det finns en fotograf som tar för en heldag med 30 bilder 20000kr!!! Men att börja kolla efter fotograf fick mig att börja tänka på musiken... Liveband vore ju trevligt (tänker inte ha MP3'er.. vi hade det på vår fest förra sommaren... - inte bra!) Men isåfall så får vi nog skippa heldagen med fotografen och kanske ta några timmar bara.. hmmm tjivigt det där..
    Hur har ni gjort med musiken?

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2