• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

emmael:
    trevlig resa!!!!

Maya:
    ok. hm. jaja, bara du trivs med resultatet så. och det kanske inte är så dumt i fall han får _något_ att säga till om? de har ju en tendens att bli rätt akterseglade, de små liven.

idag är det bara 267 dagar kvar till vårt bröllop!

• Maya K

anna lokatt:
    ja det stämmer ;)

• Sunshine Girl

God morgon/förmiddag Brudar!

ojoj... mindre än 400 dagar kvar.. "bara" 399 :D

Vi var på visning på Hasselbacken och jaaaa jag blev helt förälskad!! Trots att det inte är ett slott så fick jag ändå slottskänslan!! Otroligt!! Något som jag inte tänkt på men som de gjorde, det är om det finns barn med (vi kommer att ha våra 3 syskonbarn) så ordnar de en myshörna med TV & Video och lite gottigt åt barnen precis utanför matsalen

Sen så är de hur flexibla som helst vad gäller ALLT!! Maten, dukningen, bordsuppställningen till och med terassen.. Cecilia som hon heter gav förslag om att eftersom vi har så många gäster från utlandet så kanske det vore roligt att ha även deras flagga vid terassen.. Såna detaljer som verkligen uppskattas! Taket var också helt underbart, det är ett gammalt trätak med målningar som har blekts en aning under åren men det gjorde inget - så fiiiiint!
    Om man kan bli förälskad i ett ställe.. så blev jag förälskad i Hasselbacken!
    Sen så gick vi igenom lite olika menyer och hon bad oss kolla igenom deras förslag och om vi ville ändra - inga problem :D
    Jag har nu bett henne skicka över lite bilder på deras bröllopstårtor så det ska bli spännande att se.

Min m2b tyckte också det var jättefint men vad gäller t ex utseendet på bröllopstårtan - så överlåter han det åt mig :D

Eftersom vigseln mer eller mindre är färdig "planerad" så ska det bli roligt nu att "ta itu" med festen :D :D :D

Berättade jag att det även finns en stor scen på Hasselbacken?

Hur går det för er alla?

• brud0606

Det är 377dagar kvar för mig..

• lokatt

idag är det bara 265 dagar kvar till vårt bröllop!

men, nu skulle jag behöva lite hjälp från de av er som ska gifta sig i sthlm! en av mina allra närmaste vänner gifter sig maj 2006 i just sthlm, och för dem gäller det just nu att hitta en bra lokal. kraven är att den ska rymma minst 75 - 80 personer; att den inte ska ligga "halvvägs till norrland" och helst ska man få ta med egen alkohol (eller få bra priser på den).
    så, vad säger ni? har ni under er egen jakt hittat något åt det hållet?

• Sunshine Girl

*tittar mig omkring på de andra Sthlm's brudarna* Ledsen Anna, jag kan inte hjälpa till där :(

• lokatt

Sunshine:
    lugnt... hittar de inget får de väl åka upp hit & gifta sig, vilket jag itne klagar över i så fall (han är också härifrån) och nu är det definitivt dags för mig att tassa i säng... *gäsp* syns i morgon!

lokaltips någon annan?

• Chilla

Åhhh äntligen är det min tur att få sitta & planera mitt bröllop & chatta med er
    Den 3 Juni 2006 är det tänkt att jag & min älskling ska vandra upp för altargången i Marstrands kyrka & sedan festa loss på Socitetshuset(såsen)!
    Lite jobbigt att det är ett helt år kvar, men det finns ju en hel del att planera fram tills dess.
    Jag säger grattis till alla brudarpar 2006!

• Sunshine Girl

Goooood Morgon alla Bridezilllas!

Vad händer i vår lilla förening nu då?
    Chilla - Välkommen till oss! Bridezillas SWE2006 eller vad vi nu heter *kollar på anna*
    Här händer det inte så jättemycket just nu.. Har gått igenom menyn men tycker att varmrätten den känns lite "vintrig" hmmm
    Vad tycker ni?
    Här är förrätten och varmrätten:

* Citrusgravad fjordlax med forellromskräm.

* Oxfilé medaljonger toppade med anklevermousse samt murkel och portvins sky

• Sunshine Girl

Men.... jag glömde ju:

396 dagar kvar :D :D :D

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2