• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

    Angående stängt/öppet forum så är jag i huvudsak för att testa ett stängt sådant. Vad jag inte riktigt förstår är oron över att det ska bli "sandlåda" i ett stängt forum - vi är väl civiliserade människor som inte attackerar varandra hur som helst? Eller? Varför måste man bli elak bara för att det är ett stängt forum? Eller är det bara jag som är naiv? I en så här pass stor grupp är det ju inte konstigt att det bildas en del "undergrupper" av folk som trivs bättre ihop med varandra än andra, men det behöver ju inte betyda att man är otrevlig mot andra för det.

    För mig är det en större förlust att tidigare stammisar försvinner härifrån pga att det är en öppen tråd och de vill vara hemliga, än att missa eventuella nytillskott. Som Nenne sade, när fick vi en ny stammis senast? Utöver Mopedvin känns det som flera år sen.

    Därför är jag absolut för att testa ett stängt forum. Som någon sade - BT finns ju kvar, så vi kan alltid gå tillbaka hit om det av någon anledning skulle misslyckas.

  • BrudSommar2006

    Saknar jag er för mycket kanske jag får bita ihop och prova det stängda forumet i alla fall framöver men jag tänkte försöka klara mig utan till att börja med i alla fall. Kanske hittar jag någon ny tråd att hänga i här, kanske orkar jag inte engagera mig i det.

  • muggles

    Kikar in här för att se Vickans inlägg nr ...464 el vad det var...

    BS: jag vet faktiskt inte om jag kommer att ha varken tid el lust att hänga på ett stängt forum. Det beror kanske på hur snaskiga detaljer som avslöjas där hehe. Men låt dem som vill pröva. Jag tror att den del kommer hänga på det stängda (och de har nog redan lämnat denna tråd), en del bara här (typ du), och en del på båda ställena (majoriteten?). Som jag uppfattar saken så kommer inte alla att överge denna tråd eller?

    Jag har varit frånvarande ganska länge och det har olika orsaker, främst att jag har prioriterat att träffa folk IRL nu när jag inte har ett socialt sammanhang på jobbet. Sedan 3 barn och lämning/hämtning på dagis (som sköts fullt av mig då tiderna inte funkar med makens jobb), så blir det inte mkt tid över till BT.

    Småtjejerna mår iaf finemang, de jollrar för fullt och prövar olika ljud. De har börjat klucka av skratt - såå mysigt. De skrattar och ler mest hela tiden (fast den sista veckan har varit lite grinigare, tror det är v19-fasen i kombination med deras första förkylning).

    Jag tycker jag har fått rätt bra ordning på sovtider och annat så vardagen flyter på.

    (Jag menade förresten inte att jag inte njöt av min förra mammaledighet - det är klart jag gjorde det. Men den var jobbigare, förmodligen till en del pga att jag kämpade med att hitta min roll som mamma plus en del annat.)

    Det ska bli spännande att se hur det utvecklas här under hösten!

    Grattis till Sept och Izzie som jag förstått har fått sina underverk nu!

  • Tinga

    Hej Lappis! Det är bara fint här, om än full rulle. I nästa vecka börjar mitt intensiva reseschema den här hösten, men det känns såklart mer kul är jobbigt. Har en del jag skulle skriva i resetråden också, men har inte hunnit dit in på ett tag. Trivs du bra på ditt nya jobb? Är du nöjd med att du tog steget och bytte?

  • Tinga

    Hej Muggles! Tänkte på dig så sent som imorse och undrade hur du har det, så trevligt med en uppdatering. Kul att höra att du har det bra! Hur är det med din mamma?

  • muggles

    Tinga: har tänkt på dig också! Jodå mamma mår bättre, hon får mediciner (och tar dem). Det har tagit på henne, och hon ser i ett slag äldre ut men jag är tacksam att hon är på banan igen. Vi ska ha dop på söndag och jag är så tacksam att hon kan vara med...

  • BrudSommar2006

    Muggles, det ordnar sig, det är ju mycket för mig med att få jobb och hemma att fungera, vissa dagar har jag mer tid att hänga här, andra mindre, så är det ju för alla. Fast jag tror ju inte att det kommer att kännas bra att hänga i den här tråden och så veta att en massa avhandlas privat men det är ju så att så fort det blir tjafs och tal om förändringar och diskussioner hit och dit så blir jag alldeles nipprig och ballar ur och vill inte vara med alls! Men det är lugnt. Skönt att höra att allt är bra med dig i alla fall!

  • Lapinette

    muggles - skönt att höra att din mamma kan vara med på dopet. Inte skoj med krassliga föräldrar. Pratade med min pappa i fredags och han har fortfarande inte fått tillbaka rösten men lite mer energi hade han iallafall. Dock så läker han så dåligt att han blir kvar på sjukhuset i minst 2 veckor till . Jösses vad trist det måste vara att ligga på sjukhus i minst en månad! Lider med honom men hoppas nu att det går åt rätt håll.


     


    Tinga - det är utvecklande och skoj på nya jobbet. Springer ute nästan varje dag och träffar blivande kunder. Har dock inte dragit in några stålar än och det känns lite frustrerande men vet att säljprocessen för våra tjänster/produkter är 6-9 månader. Vissa dagar blir jag hög av positiva besked och andra (som igår) superlåg. Så är det att vara säljare.

  • BrudSommar2006

    Muggles igen, vad skönt att höra att din mamma är bättre och kan vara med på dopet! Vad roligt att höra.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!