• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Och du är mer rätt yte än du tror... Både Google och FB sparar det man skriver. Google sparar alla sökningar man gör och säljer informationen, medan FB filtrerar reklam baserat bla på det man skriver i sina statusuppdateringar. Lite halvläskigt allt de får veta om oss...
    AM, haha, nä jag raljerar lite här-eller mycket, men det sista, som folk kanske tror var det med störst ironi, är nog det jag faktiskt tror det finns ett visst allvar med...Som Mugglan säger här.

Och hela vår tllvaro, hur vi lever våra vardagsliv och hur flödena går mellan oss och andra människor, är mycket intressant att titta på tycker jag. Att umgås på nätet är fullständigt självklart för generationerna efter oss, men min mamma tex, har stora mödosamma besvär med att ens våga sig på att öppna "det där internätet" och det är definitivt inte där hon hittar sin information, än mindre umgås.
    Jag fascineras av förändringarna, och är jätteintresserad av hur dynamiken ser ut, hur genomslagskraftigt olika media är och hur man hittar sin identitet, sitt umgänge och sina nöjen nu gentemot förr.
    Jag är HELT säker på att många unga skulle se det som ett hundra gånger värre straff att bli portade från FB än att hamna i fängelse ett litet tag-med möjlighet att surfa.

Jag tror också, att lyx och förmåner framöver kommer att kunna handla mer om att slippa än att ha tillgängligt. Exklusiv internet och mobil-tystnad. Slippa höra andra prata i telefon, slippa svara, vara tillgänglig, hänga med. Tystnad. Stillhet. Ifred. Långsamhet och eftertänksamhet.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Men Ore!!! BILD! PRONTO! Var lägger du den? På FB (dvs i fikarummet)?

• Oms

Lappis - skönt med pappa! hoppas att det inte tar alltför lågn tid innan han blir märkbart bättre! spännande men vad jag förstår också lite frustrerande med jobbet också, har jättedålig koll på hur det är att arbeta som säljare i dina bransh, jag är själv värdelös på att sälja in ett koncept så jag analyserar sönder det till den grad att jag ser fel o brister och då blir jag inte trovärdig.

Ego - inte blev det ngt jobb för mig idag inte, mår som en kratta med hög feber som gör mig yr. sitter nu i ett välventilerat vardagsrum, omsvept med en fleecefilt med fötterna placerade på en kudde på borden, och å laptopen i knät - lagom jobbigt för idag

• passionsblomman

Men HUR kan jag glömma att säga:

GRATTIS IZZIE!!! GUD vad roligt att lilla flickan är här! Men vad hemskt onödigt jobbigt att det blev som förra gången med förlossningen! Jag önskade dig verkligen en helt annan upplevelse. *kramar om*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oms
    fru AM skrev 2011-09-22 14:03:47 följande:
    Måste bara återigen bekräfta att den här tråden har vidgat mina vyer något ofantligt och lärt mig massor av saker!
    Jag var på inskrivningsbesök på sjukhuset idag inför morgondagens operation och på slutet frågade läkaren om jag också var läkare eftersom jag verkade så initierad i vissa frågor. Jag tror att det beslut som lett fram till min operation till stora delar beror på mina erfarenheter som härstammar bl a från denna tråd. Även om jag inte levt i en skyddad verkstad hela mitt liv så kan man ändå bli lite hemmablind. Jag har alltid bott på precis samma ställe och omgett mig med ungefär samma typ av människor. Den här tråden har givit mig inblick i ett mycket större spektrum av personligheter, livsöden, verkligheter och det är jag så tacksam för!
    WORD
  • Oms

ORE - bild!!! nu måste vi ju få se

i övrigt verkar det som sagt som en hög feber är min grej dårå' hahaha

nu ska jag ta tag i ngt mindre roligt, jag ska ställa en av stora dotterns lärare mot väggen och en annan ska jag meddela ansvasrfördelning till. Har tillräckligt mkt på fötter nu för att att faktiskt ha belägg samt stöd för att göra så. ev att jag skjuter på det ett liiitet tag till (läs till imorogn) av ngn anledngin är jag mer auktoritär när jag är på min arbetsplats än när jag är hemma.

• Mopedvin

Ore - inboxad!

Izzie grattis!!!!

läser ikapp...

• Mopedvin

Läst ikapp...puh, många sidor och många åsikter, håller med om de flesta Jag har fortfarande inte tillgång till galleriet, har inboxat Telis men inte fått svar, ngn som kan hjälpa mig?

Jag är villig att prova stängt forum, absolut!

Sen skulle jag behöva ngn slags sammanfattning... har ju hängt här många år men kan inte riktigt hänga med i vem som bor var, jobbar med vad, hur många barn etc... Sånt kanske faller på plats i en ny tråd?

• Oupsie

Izzie, säger grattis här också! Så härligt att hon äntligen är här. Men vad jobbigt att det blev en så kämpig förlossning . Hoppas att du mår bra efter omständigheterna. Kram!

Mopedvin, det är nog sånt som kan bli lättare i ett annat forum. Det är sådana detaljer som jag själv undviker att skriva för mycket om.

Oms, krya på dig!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!