• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Grattis Izzie!!! Hoppas ni mår bra efter omständigheterna och att du snart kan berätta mer för oss. Jag har nog inte riktigt koll på vad som hände när din stora tjej kom till världen...
    KRAM!

Och AM - jag hoppas också du kommer må bra imorgon em! Och annars också förstås! Jag håller tummarna!

Jag är gräsänka, maken är på vift med jobbet. Tjejerna sover och jag ska röja lite och tända i pannan innan jag tar kväll.
    Tjing!

• Hattis

Hepp!

Först och främst: GRATTIS  Izzie!!! Men hu vad illa med förlossningen, berätta senare om du orkar. Kram!

Sänder en tanke till dig också AM och instämmer i kören som förkunnar att du är modig! Men det låter också som ett mycket rationellt beslut när man är säker på sin sak OCH har tre barn! Så enkelt det blir i fortsättningen

Forumet - surprise surprise - hemliga jag föredrar ett stängt sådant även om jag också kan se vissa nackdelar med det. (Har med rynk på näsan sett ytterligare en rekommendation till FB ovan...) En jätteeloge till Liten om du ville ta på dig fix med detta! Ett litet önskemål och tips på vägen för att få till en engagerad och medveten start - att både riktiga namn och alias används á la N.N. (Hattis) används så att även vi förvirrade har lite koll från början. 

I casa Hattis väntar nu ytterligare en låååång natt där K inte plägar sova annat än på sina föräldrar och då alltsom oftast på sin mor i soffan i vardagsrummet framför SATC på DVD. Vad må han bli präglad på...

• viktualia

Izzie - grattis till dottern!!! Och hemskt att det var tvunget att sluta som med din äldre dotter! *kramar om*

Mugglan - gott att höra att din mamma är bättre!

PB - eftersom det var jag som startade diskussionen i FB-gruppen i meningen att jag ställde frågan om stängt forum, så gissar jag att alla väntade på att jag skulle skriva något här. Och min värld och min förmåga att formulera mig har gått åt till annat. Så stör du dig på att det tog flera dagar, så får jag nog bjuda på den.

Jag tycker att det är värt att testa slutet forum ett tag, så får vi se hur det utvecklar sig och känns. Fortfarande är ju luften otroligt fri i detta!

Liten/Oupsie - det där med att regga sig under nick även i ett slutet forum tilltalar mig.... plus Snartis krav (som jag håller med om) om att man måste kunna gå in via mobilen... dvs systemet ska klara både ifånar och androidar!

• passionsblomman
    viktualia skrev 2011-09-22 20:51:43 följande:
    PB - eftersom det var jag som startade diskussionen i FB-gruppen i meningen att jag ställde frågan om stängt forum, så gissar jag att alla väntade på att jag skulle skriva något här. Och min värld och min förmåga att formulera mig har gått åt till annat. Så stör du dig på att det tog flera dagar, så får jag nog bjuda på den.
    Nä, det har jag inte sagt att jag gör. Jag undrade bara hur långt diskussionen var kommen och hur många som redan sagt vad de tycker, så det inte ska bli en massa upprepanden.
    Don´t worry!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tinga

Hej Hattis! Det där med bebis som sover på en är både mysigt och jobbigt, på samma gång. Fast hela natten på bröstet verkar jobbigt; här hade vi bara middagslurar och då var det bara mysigt. Minns hur vi strax efter hemkomst från Neo såg OS på TV och mös med varsin bebis på bröstet i två hela veckor.

AM - lycka till imorgon!

• viktualia
    passionsblomman skrev 2011-09-22 21:01:45 följande:
    Nä, det har jag inte sagt att jag gör. Jag undrade bara hur långt diskussionen var kommen och hur många som redan sagt vad de tycker, så det inte ska bli en massa upprepanden.
    Don´t worry!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Bra!

den här veckan går inte riktigt min väg... men så går det väl om man försöker göra 150 % arbetsuppgifter på 100% arbetstid minus lite VAB... hm... nej, alla inblandade fattar att det är ohållbart men nån quick fix finns inte... och mitt ena hot om Uppdrag granskning har nog lugnat sig lite. Det andra återstår.... plus att en nygammal soppa kokat upp lite igen... håhåjaja...
  • Tinga

Undrar förresten hur det gick med Gemmas sufflé häromveckan? Vi ska ha kompisar på lunch på söndag och tänkte bjuda på lingonsufflé med kolasåsripplad vaniljglass till efterrätt. Tur att vi har ett gott tillbehör, så att man kan bjuda på bara det om sufflén går åt skogen.

• Tinga

För övrigt tänkte jag vara ännu värre surdegsnördig än vanligt imorgon, och göra kanelbullar på surdeg. Får väl se hur det går. Sådär värst mycket nyttigare lär de knappast bli, för man vill ju ha massor med fyllning. Tur att planen är att ta en joggingtur på morgonkvisten också, så att jag förbrukar lite extra energi i förväg.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!