• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

PB - Jag kollar dig imorgon, så det är allt bäst att du tar den där promenaden!!! Tungan ute

• Hattis

Spännande förresten med grejen i stan PB, lycka till! Hoppas att det blir bra! Har inte några bra recept på energybars men det verkar ju som om du har hela grejen klar med ingredienser och allt! Så länge det inte är ngt som ska jäsa (och då särskilt surdegar!!!) så är det ju inte så himla viktigt med mängder. Har någon ett bra recept eller om du klurar ut något så är jag också intresserad! Har inte ätit godis alls efter förlossningen och det börjar närma sig något slags rekord för mig. Stor degig mage är kvar och skräpar dessvärre.

• Hattis

Läste tillbaka lite mer och såg att ett jättegrattis är på plats till Tingafamiljen också! Så himla skönt det låter med en ljusglimt. Har faktiskt tänkt på dig när det har krånglat med amningen och kommit på att jag faktiskt inte har det så svårt - det är redan mycket bättre om än långt från på räls. Och då åralång matkamp... jag har hela tiden beundrat ditt tålamod (och dina utbrott!).

• Liten med Mindre

Tinga - trycker på "gilla-knappen" för matframgångarna.

Oupsie - det kanske är samma typ av forumlösning som ni kikat på, som maken hade i åtanke. Får se om han fixar nåt underdagen. Skulle ta 10 min sa han.

PB - klart du kommer fixa att gå upp på morgonen. Det enda du ska göra är att lägga iordning allt på kvällen - och LÅT BLI ATT TÄNKA! Jag har ägnat mig åt morgonpromenader några omgångar i livet, och det gäller att egentligen inte tänka till eller stanna till förrän man är ute och iväg.

Och - igår blev det äntligen skor till Mindre. Begagnat och med bra prutning av mig. Kändes lätt att pruta då jag faktiskt inte kände mig desperat efter skorna. Och se det funkade.

Hattis - jag minns med saknad tiden när Mindre sov på våra bröst framför tv på kvällen, och middag intogs i soffan för att ingen ville flytta sig. Med barn två blir det liksom inte på samma sätt.

Oms - du kanske är gjord för att fungera i lite högre temperaturzon. Du säger ju själv att du inte gillar vinter o kyla. Dags att testa bikramyoga kanske?

• Liten med Mindre

PB - jag har inga bra tips på energikakor. Men du borde ju kunna hitta några förslag på nätet att pröva. Vet att ICAs Buffé har haft en del sånt.

AM - massor med lycka till idag!

Ego - efter att ha varit utan hantverkshjälp till köksrenoveringen, så trillar det nu in förslag från både höger o vänster. Det gäller bara att bestämma sig och veta vad man vill att de ska göra, och vad vi orkar göra själva. Är det detta som är kärt besvär - eller dyrt besvär i alla fall.

• Lapinette

Tittar in lite hastigt innan ett möte.

pb - det finns energibars att köpa lite var stans. Själv blir jag lite kass i magen av vissa (gasig) medan jag vet att t ex maken inte har några problem alls. När jag tävlade mycket så klarade jag inte av att äta ordentligt den dagen jag tävlade utan tog en macka, dextrosol, vindruvor och banan. Det klarade jag mig utmärkt på.

• Lapinette

Såg nu att han inte är förtjust i frukt för annars är ju banan strålande att äta precis innan träning.

• nennesjuttioåtta

AM – Lycka till idag med fffstfssst och snippsnipp!

Tinga – ÅååhååÅHÅHÅÅÅÅÅÅ ÅÅÅÅH vad glad jag blir att ni har fått så sköna middagsstunder. Äntligen, nu kommer belöningen efter att slit!!!!! Så värda det! 

• nennesjuttioåtta

försöker fördriva tiden fram till mvc-besök.
    Egentligen skulle jag kunna jobba men kan inte koncentrera mig... 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!