• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Inga raggsockor ... utan den där med bacon och rårörda lingon till!

Och köavancemanget beror nog på folk som har tröttnat och hoppat på något annat land istället ... trägen vinner!

• passionsblomman

Lappis, den sortens raggisar är den bästa! Och jättegott och jag äter det gärna till fredagsmat, så det så!
    När vi bodde i Sthlm, brukade jag och sambon gå och käka det tillluch i Östermalmshallen när vi ibland-som vid inseminarier och annt nöjsamt-hade ärende till stan. Mycket gott!

Förresten kan ni få hurra för att jag idag lägstanoterar på vågen sedan min flytt hit ner till Småland. Det efter att ha stått rätt still och hackat lite upp och ner efter mina matorgier med Piggelin och sedan sväronen förra veckan. Jag säger också trägen vinner. Och jublar såklart över köplatsernani knaprat in!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Mopedvin

Lappis- grattis!!!!! Härligt! Jag älskar raggisar! Och fläsk! Herregud vad gott, måste äta lunch snart!

Nenne- inboxad

Grattis pb! Den lyckan är Svårslagen!

Nu har jag mailt till Telis.... Gahhhh, nervöst, ska bli roligt i allafall att se era nunor i galleriet och se om det stämmer med vad jag trott

• Lapinette

Mopedvin - mitt foto är typ 5 år gammalt ... fast det finns även några från någon träff vi haft. Men lägg på lite rynkor, slappare haka och gråa hår så stämmer det faktiskt ganska väl (just nu eftersom jag låtit håret växa ut igen).

Jösses, vad jag vill ha helg NUUUUU!!!!

• passionsblomman

Mopedvin, det stämde inte för mig i varje fall. Hihi! Och sedan när man träffas irl, så kan jag ändå tycka att men, sådär ser de ju inte ut i galleriet.
    Roligast av allt, är ändå rösterna och dialekterna. man borde ju fatta att de som bor i Skåne pratar sannolikt skånska, och de som bor på Västkusten låter som man gör där tec, men det går liksom inte fram i text. och DET tycker jag är lustigt när man ses.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Mopedvin

Lappis - hahahaha, ska försöka!

Fredagsskål!!!!!!!

• Lapinette

pb - instämmer gällande dialekterna. Blir så förvånad för när jag läser så pratar ju alla stockholmska!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!