• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

fredagsskåååål!!!
    Mopedvin –

• _koko_

Hej tråden! Var på bvc med barnen i morse, vägde/mätte barnen och pratade tal. Mycket givande, och för att ge ännu lite mer cred till tinga med make och ert ofta tröstlösa jobb som äntligen gett resultat: Conny. 3 år och 8 månader, väger 14.35kg... Men han följer sina kurvor, så hon är inte orolig och då är inte vi det heller. Båda barnen äter bra på mornarna och bra på dagis, så att de knappt äter alls på kvällarna kan vi ta lite med ro. Men det är ju inte jättelätt.

Lillebrors tal avvaktar vi också ett tag till, för det verkar hålla på att lossna nu. Han har väl en 10 ord iaf, och har precis börjat härma det vi säger och försöker be om saker. "mjölk" är nog det svåraste att förstå, det blir "kchöck" ungefär...

Härligt omsan! Är sjukt imponerad av hennes förmåga att koncentrera sig och att hitta igen koncentrationen efter paus!!! Wow!

Hurra för köplatserna!!

Hurra för PB! En timme om dan är ju SKITBRA, vad duktig du är! Tänk om jag också kunde komma igång så...

nenne - Fast just vaniljfudge kanske han får ändå?

Det är freeeeeeeeeedag!!!

• nennesjuttioåtta

PB – grattis till framgången med eh... nedgången! Bra jobbat!!!!!!!!

• Ore

Grattis till köavancemang för Lappis, viktnedgång för PB, baföratt till Nenne...

Själv har jag varit på möte med chefen. Och eftersom han släpade med sig sin chef till mötet, och gjorde mig nervös, så kontrade jag med att ta med mig min kollega. Blev väl på sätt och vis ett någorlunda bra möte, även om jag bröt ihop. Min kollega plockade upp bitarna av mig på ett föredömligt sätt, chefens chef var faktiskt litet mer lyhörd än chefen och det framgick väl synbart att jag inte mår så bra i mitt jobb i alla fall. Återstår att se hur vi går vidare med det. Äsch, nu blir jag gråtfärdig igen bara av att skriva det här...

Men förhoppningsvis så leder det framåt, på ett eller annat sätt.

• Oms
    Lapinette skrev 2011-09-23 13:35:21 följande:
    pb - instämmer gällande dialekterna. Blir så förvånad för när jag läser så pratar ju alla stockholmska!
    hahaha jamn precis! tills man träffar dem. numera läser jag oliak personer inlägg å oliak dialekter. det går automatiskt. det jobbiga är om jag tex läser på mobiln och inte har justerat storleken så att jag inte ser avataren, då kan jag ibland fundera på vem skjutton är det egnetlgien som skriver, det här "låter" ju inte småländsk tex...haha
  • passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-09-23 13:35:21 följande:
    pb - instämmer gällande dialekterna. Blir så förvånad för när jag läser så pratar ju alla stockholmska!
    Jamen eller hur!

Koko, tack!

Nenne, förklara det där med vaniljfudgen. Eller är det mer än man vill veta kanske? Cool
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ore

Och för alla som har mig som vän på FB, så får jag passa på och be om ursäkt för att jag har länkat Funbeat dit, och riskerar att framstå som en än värre hurtbulle... Men det är ett bra sätt att låta min tränare hänga med i vad jag har gjort under veckan av de planerade passen (jag har litet flytande schema beroende på hur mycket tid jag får loss till träning), och samtidigt sätta mer press på mig själv att verkligen genomföra de pass jag har föresatt mig.

• passionsblomman

Ore. Kram till dig. Det där låter något alldeles hemsk jobbigt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Koko – heja grabbsen! Oj, vilken fredagsstämning det var idag, grattis och heja och hurra och allt! 
    Det kanske blir onsdag för oss alla?

Just mjölk tror jag är ett svårt ord, vi har kompisar vars son har varit tidig med talet och pratade tidigt svåra ord och långa meningar (kul att jämföra sig med...not) men mjölk var det enda ordet han inte fick snits på utan sa MLÖK (vilket jag tycker låter krångligare, haha). Hahah, de var och hälsade på för ett tag sen och vi var helt exhalterade och skule visa vad Pricken kunde. Tog fram en traktor och de sa ÅH, kan han säga traktor? Eh, nej... inte riktigt.  han säger Brrm. *ridå* 

• Oms
    Ore skrev 2011-09-23 13:43:13 följande:

Grattis till köavancemang för Lappis, viktnedgång för PB, baföratt till Nenne...

Själv har jag varit på möte med chefen. Och eftersom han släpade med sig sin chef till mötet, och gjorde mig nervös, så kontrade jag med att ta med mig min kollega. Blev väl på sätt och vis ett någorlunda bra möte, även om jag bröt ihop. Min kollega plockade upp bitarna av mig på ett föredömligt sätt, chefens chef var faktiskt litet mer lyhörd än chefen och det framgick väl synbart att jag inte mår så bra i mitt jobb i alla fall. Återstår att se hur vi går vidare med det. Äsch, nu blir jag gråtfärdig igen bara av att skriva det här...

Men förhoppningsvis så leder det framåt, på ett eller annat sätt.

BRA ORE!! det är jättejobbigt men man MÅSTE står upp för sig själv då ingen annan gör det! vad bra du är som fann styrakn till detta och bra av dig att ta med en kollega. så gör vi facklgia jämt när vi möter ledningen, vi ser alltid till att var lika många eller än hellre än mer. mtk psykologiskt.

jag hålelr tummar o tår för att det ska fungera för er dig! KRAM!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!