• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

nä, nu ska jag bara tidrapportera och sen cykla hem. fredagsmyyyyyyyyys!

• _koko_

Start - Du är inte anonym för mig, hehe, för jag har ju en gång postat en sak till dig. (fast jag har aldrig letat efter dig nånstans, så du behöver inte känna dig jagad )

Ang mellanmål: De här http://www.se.smafolk.com/smafolk-produkter/fruity-stix-banan-dadel köpte jag för att jag trodde det var såna här: http://www.organix.com/goodies/our-foods/apple-orange, men det är det ju inte. Lyckat för lillebror dock som glatt gick omkring och sa "kla" (choklad)!

• Lapinette

September - vore trist att mista dig .. men tråden kanske forlever ändå? Själv skulle jag gärna stanna kvar här.

• Liten med Mindre

Egentligen ser jag inte heller något problem med att behålla bt-namn även i privat forum. Tanken är ju att skaran läsare ska vara avgränsad.

• fru AM

Hejhej!
    Här sitter man nyopererad med en tratt på huvudet:

allt gick bra - givetvis lite mör och har väl inte fått igång kissandet ordentligt men det ger sig väl. Hoppas på en soft kväll med hämt-thai och faktiskt lite smågodis.

PB: Såg din fråga om energibar - du har fått flera bra recept men måste bara delge dig ett til. Anna Skipper hade iett av sina program en energibar som verkade bra - förutsatt att man gillar ingredienserna: http://blogg.annaskipper.se/2010/03/09/recept-nyttiga-bars-favorit-i-repris-fran-micke-syd-programmet/Jag läser att din son gillar mûsli - det är ju något som man verkligen kan göra själv. man kan göra en stor stas och ha i en stor burk i skafferiet. En gång i världen ahde jag ett recept ... ska se om jag hittar det ... Man hade gryn och frön osv bladeade med lite vatte. och olja och rostade i ugnen. När det nästan var klart slängde man in nötter också. Och man kan ju tillsätta det man gillar i övrigt - kanel kanske. Aprikoser? Kokos! ska se om jag hittar ett mer precist recept!

Apropå språkutveckling så var ju min storson väldigt tidig och "duktig" men han sa långt upp i åren MLÖNK (mjölk) och FAMORIT (favorit). Det senare ända upp i andra klass elelr så då ajg såg att han t o m SKRIVIT det.

• snaily

Hej AM
    Härligt med ett livstecken från dig! Duktig kirurg som inte bara kapade äggledare utan även gjorde hårtransplantationer till ditt ansikte, fint!
    Hur var operationen, var det otäckt? Hur känns det nu när porten är stängd för alltid så att säga?
    Famorit!
    Klart du ska ha smågodis ikväll förresten! (Själv ska jag unna mig det på söndag kväll, OM jag tagit mig runt det där loppet...)

• snaily

Jag ser inte heller något problem med anonymitet i ett ev slutet forum.

Jag måste vara motsatsen till shopaholic - vad kan det kallas? Shoppingnykterist?
    Varit på Barnens hus med rabattkupong utan att handla något, och sen på Täby centrum utan att handla något, bara byta en doppresent. Rätt nöjd med utfallet faktiskt.

Vi (läs: jag) trodde ett hjul pajat på barnvagnen så jag beställde ett nytt på Barnens hus, men när maken kom hem från jobbet idag så "lagade" han det lite raskt. Visade sig bara vara bromsvajern som var lite kass så bromsen låg hela tiden delvis i på ena hjulet. Pinsamt. (Har försökt ringa och avbeställa hjulet men det är ju ingen som svarar. Tjejen i butiken kanske är smygläsare här, i så fall vet hon nu. )

• snaily

Förresten
    Hurra Tinga för hela familjens ätande!
    och
    Hurra Oms för dotterns skolarbetande!
    Så kul!

• fru AM

Snaily: kirurgen var mkt duktig. Hon lyckades dessutom lägga ena "snittet" precis i linje med mitt bef. ärr så att det bara blev 1 cm längre istället för att jag fick ett helt nytt.

Det var inte otäckt - det värsta var nog kvinnan som rullades in på uppvaket precis inna jag åkte in på op. Hon förefökll ha mycket ont och skrek var tiondes sekund att hon ville kräkas och att hon hade ont. Då blev jag lite stressad. Sen blev jag förstås lite stressad när jag inte kunde få fram minsta kissdroppe (de ville inte släppa hem mig innan dess) - aldrig har jag blivit så lycklig av en sån liten skvätt.

så det är mest det fysiska jag brottats med idag. Det mentala  att porten nu är stängd hoppas jag att jag  bearbetat inna ganska myckt. När jag tänker på det nu känns det bara positivt! På uppvaket låg jag och hörde små bebisar från snitt-uppvaket (vägg i vägg) och det var bara mysigt. Tänkte på när jag låg där för ganska exakt 2 år och 5 månader sedan ...

• fru AM

Ja, hurra för:
    Piff & Puffs matframgångar! 
    Omsans dotters skolarbete och läxdisciplin!
    Lappis skutt (hoppelihopp) fram i kön!
    Nennes MVC-besök (eller läste jag det när jag var drogad - visst var det idag?) 

Har jag glömt något? Hurra för allt i såna fall! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!