• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, oj, är det imorgon det är knipsknips? Det har jag helt missat i så fall! Modig är du.

• Oupsie

Muggles, vad skönt att höra att din mamma är bättre . Och roligt med dop i helgen!

Lappis, jobbigt för din pappa att behöva ligga så länge på sjukhus. Hoppas att han snart blir bättre!

Angående stängt forum eller ej, det är så många som har skrivit kloka saker här och jag har faktiskt inte tid att utveckla exakt vad jag själv tycker i frågan idag. Kan väl mest säga att jag, av olika skäl, önskar att testa ett stängt forum. En av anledningarna är att jag själv har "snubblat" över irl-bekanta på FL, och känt att det är inte så himla svårt för någon som känner mig att förstå vem som döljer sig bakom mitt alias. Skulle det inte kännas bra med ett stängt forum går det väl altlid att komma tillbaka hit om vil vill. Tanken är väl att man kan testa och se hur det utvecklas? Jag förstår inte heller riktigt oron över att det skulle bli sämre stämning i en stängd tråd, men jag är kanske lika naiv (om det är det vi är?), som Tinga .

För övrigt så har jag hittat ett ställe som vi skulle kunna vara på. Min man satt igår kväll och tittade på olika forumlösningar till ett projekt som han håller på med och vi testade hur det skulle gå att göra ett helt stängt forum, så det finns det ett sådant att använda om vi skulle önska.

Jag hoppas inte att någon tycker att jag har gått händelserna i förväg här, utan det var för att maken själv höll på att leta efter en lösning som han behövde och tittade på ett par olika forum-mallar (eller vad man ska kalla det).

Vinkar till alla! Har tyvärr inte tid att sitta här mer idag, måste sätta igång och jobba, har deadline imorgonSkrikandes.

• Oupsie

Ja, AM, lycka till imorgon! Lite läskigt med op, men det kommer att gå bra. Kram!

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-09-22 14:56:07 följande:
    AM, oj, är det imorgon det är knipsknips? Det har jag helt missat i så fall! Modig är du.
    Både knipsknips och fsstfsst efter vad jag fick lära mig idag.  

Modig vet jag inte - bara innenligt trött på att ägna kraft åt att inte ställa till med olyckor. När jag är så säker på min inställning ifrågan. Lite småskakis är jag allt inför själva op (tack för lycka till oupsie) men det går säkert bra.
  • Mopedvin

AM- det är snabbt överstökat, du kan må lite tjyvens efter titthålet (om det är det du nu ska göra?) känna dig uppblåst, ont vid djupandning, ont i nacke och axlar, men väldigt lite smärta från såren.

• Oms

AM - ja herregud ja, det är ju faktiskt ett ingrepp också o inte bara emtionellt ställningstagande - ett lycka till från mig med, förstår inte hur jag kunde glömma detta?

nu ringde min chef o undrade var jag höll hus ngnstans... jag blir så trött och har en hel del åsikter om hennes chefskap som jag inte tar upp här o nu men snälla... vad tror hon? att jag om jag gick hem från arb 2 dgr sen, var sjuk igår då plötsligt skulle vara frisk idag och då ta mig för ngt annat istället för att arbeta? håhåjaja...

• Lapinette

AM - oj, har du bestämt dig! (känner att jag åter igen har missat något viktigt här inne). Stort lycka till imorgon! Jösses, vilket stort steg. Önskar jag kunde göra detsamma .. för vad fasen ska jag ha "skiten" till ... men som någon skrev hoppet är det sista som över ger (en kanin).

• BrudSommar2006

Fsstfsst, vad är det?? Nåväl, stort lycka till! Fast tror i och för sig inte att det behövs något lycka till, det klart att det kommer att gå bra.

• fru AM

Tack alla - och tack Mopedvin för värdefull info (som jag bara visste delar av). 

Lappis: Det är ju inte så att man slipper något efter mitt ingrepp - förutom preventivmedel ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!