• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Lapinette skrev 2011-09-22 16:07:57 följande:
    Ahhh... trodde på något vis att livmodern skulle "ledsna" om det inte blev ägglossning.
    Men ägglossningen fortsätter glatt (så länge den nu gör det m tanke på min ålder) ... helt ovetande om att porten är stängd.
  • passionsblomman
    fru AM skrev 2011-09-22 16:09:03 följande:
    Poängen med op är alltså att hindra simmarna från att träffa ägget. Vi stänger så att säga porten och reglar den  och murar igen den. Mend det är också det enda vi gör.
    Enda och enda! Radikalt och tufft tycker jag. Lycka till AM, ingrepp är alltid ingrepp. Hoppas det går lätt som en plätt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Nu ska sonen åka på sin första Show/streetdance lektion. Hoppas det blir roligt.

Svejsan! *svischar vidare*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Äsch, portarna får gärna vara öppna för min del men den där andra jäkla soppan slipper jag gladeligen.

Lycka till AM! Hoppas det går smidigt och snabbt.

• snaily

Tittar in bara för att säga lycka till med knipsandet AM!

Och ett stort GRATTIS till Izzie med familj förstås!!

Sällar mig till den naiva skaran som inte tror det behöver bli lägre i tak för att forumet är stängt...

Har långväga kompis på besök i några dagar så hinner inte skriva så mycket.
    Ego - Yngla har börjat bita mig vid amning, eller snarare innan amning eller när hon inte är tillräckligt hungrig. Aj! Tips? (Har redan läst en del genom googling...) Att skrika aj eller säga nej gjorde det bara till en rolig lek. Kanske bara är att härda ut. Med lite tur kan det bero på att hon har en till tand på väg upp, upptäckte den idag. Första i överkäken. Oj vad hon börjar bli stor!

• _koko_

Stort grattis izzie!! Vad tråkigt att det inte blev en bättre upplevelse den här gången, men nu är hon här iaf.

• _koko_

AM - De blåser upp buken för att se bättre, och det är när rester av den luften sipprar upp genom kroppen som man kan få ont. Sen lutas man dessutom bakåt under operationen och det kan också kännas efteråt i just nacke och axlar. Förklarade läkaren för mig iaf. Efter min första titthål hade jag överjävligt ont efteråt men efter den andra inte alls, så det kan vara väldigt olika. Stort lycka till i morgon!

• _koko_

Kram Snaily, inte kul när de börjar bita! Har tyvärr inga bra tips, minns bara att jag la ner barnet gick därifrån, men om det funkade? Inte så troligt.

• Mopedvin

Koko har alldeles rätt, de tippar dig med huvudet "nedåt" så all din tyngd hamnar på axlar och nacke. Var inte orolig AM, jag har sådana patienter varje dag , kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!