• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

    Plupparna tillbaka - tjoho!

    Visa endast är bra som komplement när man vill följa någons eller  för den del egna inlägg tycker jag. Fast först måste man ju läsa allt - helt rätt!

    Sjukstuga här med - något bättre efter att jag hittat medicin sedan sist, en tuffare nässpray. Har åkt på bihåleinflammation varje vinter sedan dottern kom.

    Men dottern har feber igen så nu blir det vc och så får de kolla mig också.

  • Telis
    fru AM skrev 2010-12-10 09:50:39 följande:
    Va är de ett par? Han har ju en exfru-sambo-blivande fru som stöttat honom? Kan HAN ha så dålig smak?
    Enligt Aftonbladet igår iallafall. Man kanske inte ska sätta sina sista pengar på att det är sant bara för det.
  • fru AM

    "snart kunglig" - dvs Carl-Philips utvikningsbrud 16 år vid fotograferingstillfället. Hon är ju jättesöt men var någonstans var hennes föräldrar? På slutet blir bilderna LITE sleezy.

  • kapellösa
    fru AM skrev 2010-12-10 09:43:45 följande:
    Kapellösa: vad är det för bimbo du ser i kanten? Den kanske bara syns för vissa ...?
    Jepp, för oss lite mer "speciella" människorTungan ute
    Det är BröllopsBella jag menar. Personligen tycker jag att hon ser ut som en efterbild på en misslyckad läppförstoring, men det kanske bara är jag. 
  • Telis

    Vilken j-a massa scrollande i sidled det blir med det här nya utseendet för mig!

  • smint

    oj nu blev det morgontrafik här inne

    Kappelösa: haha ja jag tänkte också på den där bimbon eller vad man skall kalla det för. Fattar inte riktigt poängen

    Snaily: Åh vilken busig hoa.. nu får du ta och komma ut  så många som har BF just nu i dagarna så det är så spännande .. grannens vatten gick i tisdags och i går blev hon nog igångsatt, pratade med henne på fm och då skulle hon ringa och få tid.. Såg nyss att hennes make kom hem så hoppas det är klart för dom nu.. Så nu vill vi att det skall ta fart för dig med  

    PB: Usch stackars dig, vet inte vad jag skall säga.. Men en bamsekram kommer det iaf från mig. KRAMHjärta 

    ja middagen igår var väl halvlyckad, först hade chefen bokat bord på någon jättefin restaurang i närheten av jobbet, men sedan hade hon fått meny förslag och då var det 2 rätter vi fick välja på en fisk och en kött.. hade ju inte varit ngt problem för oss men hon är vegetarian, men det hade dom ju kunnat styra upp om det bara är en person som är.. så då fick hon ju panik och bråttom så hon hade bokat julbord på en ganska ocharmig lokal i gamla stan.. det finns ju bra och dåliga julbord men detta var inte bra.. typ mamma scan köttbullar och lite sill.. och massa lax som jag inte kunde äta.. sedan var det ett showband som började spela precis när vi började äta så vi kunde inte prata överhuvudtaget..  jaja sällskapet  var ju trevligt så får se det så  Usch vad jag låter gnällig men så mycket restauranger det finns i stan så borde hon kunnat hitta något annat?  visst det är julbordstider, men det borde gått tycker jag..
     

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!