• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

PB, åh det glömde jag ju att skriva, usch för bråk . Inte kul. Skickar en kram!

• passionsblomman

Smint, vilket urtrist julbord du hamnade på! Hellre en god pizza än ett uselt julbord. (fast gärna ett gott julbord, det får florister aldrig gå på, för på julen jobbar man satan och har inte tid eller ork. Arbetslösa florister får heller inget julbord. Min sambo får alltid gå på julbord-i år är det två.)

Inga mer himska fisar vad jag vet, och han har inte gasat ihjäl sig själv iallafall, för han vaknade och gick till skolan som vanligt....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

pb - får du inte hänga med maken på något av julborden? Jag går på makens men han får aldrig gå på mitt (jobb).

• MSW

Ja.. Jag hoppas också att (ev förmodad) op gör att allt blir bra sedan.. Men inte vågar jag hoppas på det.. Hittills har juh ingenting hjälpt egentligen.. Eller ja, genomsnittet på värdet efter op är juh betydligt högre än innan..
    Sa till maken i går att det är juh det jag får hoppas på, att det blir op och att allt går bra och sedan fortsätter att vara bra.. Det finns juh liksom inget hopp kvar att det bara helt magiskt skulle bli bra av sig självt..

Pluggandet går så där... Har inte tagit tag i det mest akuta, men har åtminstone läst lite annat.. Det akuta får jag försöka ha diciplin nog att ta tag i på måndag...

Nu är det strax dags för lunch resterna av pannkaksvårrullar från igår...

FÖrresten, A hoppade från sin stol i går och landade snett med foten, så han ville knappt gå igår... Idag så sa han först att det gjorde lite ont, sedan sa han att det inte gjorde det, och han sprang lite till och med, så jag skickade honom till dagis och berättade för personalen.. Men har juh inte hört ngt så jag antar att det är (tillräckligt) bra..

• Telis

Jag kollar också på Robinson och tycker att Helene är den obehagligaste människa jag sett på på länge.

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2010-12-10 11:38:38 följande:
    pb - får du inte hänga med maken på något av julborden? Jag går på makens men han får aldrig gå på mitt (jobb).
    Nä. Visst är det värdelöst?

Det ena härnere har visst förr varit mer av en familjegrej, men nu har de dragit in.
    Uppe i Sthlm var det verkligen urgrabbigt och blev jämt jordens fyllenätter. Tror de hade fått mycket trevligare om det varit med respektive istället för "i med så mcket mat som möjligt på kortast tid och sedan krogen"
  • MSW

Och PB: jag vill också gå på julbord!! Maken har snyltat sig till ett från jobbet i samband med att han ska på utbildning nästa vecka.. Annars hade han inte fått ngt från jobbet i år.. Har talat om för maken att vi ska "spara" (eller ta oss råd väl egentligen..) att gå på julbord nästa år...

• passionsblomman
    Telis skrev 2010-12-10 11:52:59 följande:
    Jag kollar också på Robinson och tycker att Helene är den obehagligaste människa jag sett på på länge.
    Jamen visst börjar det kännas så?
  • fru AM

JAg har gått på julbord en enda gång i mitt liv. Hammarby (fotbollslaget) av alla var värdar ... och jag som är Djurgårdare. Det gick ganska bra tills en rörläggarfirma vid bordet bredvid behövde öppna sin ölflaskor och jag lånade ut min nyckelknippskapsylöppnare ... en Djurgården-souvenir.  Dessutom hadde jag päls (vi skulle se en fotbollsmatch utomhus efteråt). Ingen succé!

• Tinga

Idag bjuder jag alla som vill ha på champagne! *poff*

Vägningen gick så bra som vi bara kunde önska; på tre månader har Piff gått upp hela 1.1 kg och Puff hade gått upp 1 kg. Nu ligger Piff på -2 kurvor i både vikt och längd och Puff ligger på -1.5, så nu är de inte katastrofalt små heller.

Åh, vad jag är lycklig och nöjd över att allt vårt kämpande med att få i barnen mat faktiskt betalar sig i form av viktuppgång nu. Doktorn var också väldigt nöjd, så nu behöver vi inte komma tillbaka förrän om ett halvår.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!