• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Tinga – ja det är distanskurs
    AM – Digital bildbehandling 7,5hp Har för mig att Liten har gått den också?

• Lapinette

kängu - förlåt jag missade ditt inlägg med jobbet. Ett stort grattis!

• fru AM

Vad kul Nenne. Photoshop är SÅ kul att förkovra sig i (vilket jag antar är själva poängen med poängen?)

• snaily

Tinga
    Tjohoo, hurra, grattis och fan vad kul! Skål också!

Nenne
    Hej hej, skoj med kursen!
    Jo tyvärr är jag rätt säker på det vidöppna läget, just nu är det bara viftande armar och ben mitt fram på magen där de inte ska vara. Enda trösten är att huvudet fortfarande antagligen inte är fastskruvat så det är väl fritt fram att rotera några varv till där inne. Fast kan inte låta bli att tänka på hur många varv hoan säkert snor runt navelsträngen runt halsen då, hå hå ja ja, alltid kan man bekymra sig över något!

Verkar alltså inte bli någon Nobelbebis, men jag får titta på festen på TV i alla fall! Och på tal om TV så tror jag damernas skidskytte börjar snart!

• Tinga

MSW - kämpigt med en operation till, men samtidigt är det ju bra att läkaren är på hugget och verkligen vill hitta en slutgiltig lösning på problemet. Alltför ofta hör man ju om nonchalanta läkare. Hoppas att allt går bra!

Kängu - det är verkligen perfekt att ha så nära till jobbet.

• passionsblomman

Japp, det börjar 14.20 Snigel! Hoppas det lugnat sig med snön då, för shit vad det vräkte ner på grabbarna! De syntes ju knappt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tinga
    snaily skrev 2010-12-10 14:09:37 följande:
    Tinga
    Tjohoo, hurra, grattis och fan vad kul! Skål också!
    Ska inte champagne vara ett sätt att få igång en förlossning? Isåfall är det väl bra att du hinkar i dig lite!
  • kängu

Lappis, tack!

Snigeln, jag som var så säker på att det skulle dra igång nu! Just det, Nobelfesten ikväll ja! Får se om jag kan slita maken från Idol

• Tinga

Ska snart väcka de små sjusovarna här, tror jag. Sen blir det skidskytte och så en liten runda på stan; tänkte göra lite julgodis i helgen.

• Tinga

Själv saknar jag att det inte blir På spåret och Skavlan ikväll; mina favoritprogram.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!