• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Tycker det är jätteskönt att se både Klockis och PB här inne, fortsätt så! Hjärta

Vickan - Har du redan gått in i jobbsnurren totalt? Du verkar så nöjd och glad när du jobbar, det är härligt att se! {#emotions_dlg.flower}

• Snorkfröken77

Oj vad jag spammar nu, jag tror Mugglans tvillingar är två tjejer och att minisnigeln är en pojke!

Nu ska jag hämta mig en påse med naturgodis och logga in i wow och leka.

Kram till er finaste trådisar! Katt

• start september

Sicken moster Snorkis. En del människor förbrukar så mycket energi för andra att det är oförlåtligt.
    Slå ifrån er bara. Har ni inte haft en nära relation innan är det bara så fel att hon ens försöker pracka på er sina tankar.
    Kram!

• Telis

Tack för sympati om Televinken! Ja, det är fruktansvärt när han gråter av smärta flera gånger varje dag, mammahjärtat går sönder. Den där bedövningsgelen verkar inte hjälpa alls.

AM, vilket skit med kurserna! Håller tummarna för reservplatserna!

Jag tycker vi satsar på Golden Hits om ingen lämnar in sitt veto.

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2010-12-10 20:22:45 följande:
    Tycker det är jätteskönt att se både Klockis och PB här inne, fortsätt så! Hjärta

Vickan - Har du redan gått in i jobbsnurren totalt? Du verkar så nöjd och glad när du jobbar, det är härligt att se! {#emotions_dlg.flower}
    jaa jag är uppslukad av min älskade jobbsnurr. Och trivs som fisken i vattnet. Det värsta är nog att jag är för PÅ så att jag gör alla andra lagom utmattade... hoppas kunna landa och skärpa ihop mig inom en snar framtid... fniss fniss
  • Telis

Snorkis, OMG vilken moster. Har människan inga normala empatiska känslor någonstans?!

Håller helt med dig om julklappar till vuxna och barn!

Tack för komplimangen om Televinken! Vi håller förstås med.

• Tinga

Snorkis - oh, jösses; vilken moster du har! Du har verkligen haft all rätt i världen att bli upprörd på henne; herregud, hon verkar ju totalt pantad! Just det där du beskrev, när hon skrev om sitt eget barnbarns dop, fastän hon visste att du skulle bli ledsen av det. Hon förtjänar verkligen inte ditt sällskap i något sammanhang, så jag tycker att du gör helt rätt i att skippa henne. Hur förhåller sig din mamma till henne?

PB - vilken bra fredag det blivit hos dig!

AM - störigt att inte komma in. Finns det någon chans att komma in från reservplatsen, tror du?

• Tinga

Här har lugnet lägrat sig nu; barnen sover och maken är på jobbjulfest. Själv sitter jag här och myser i favoritfåtöljen, med lite godis inom räckhåll och en bra bok jag snart ska läsa vidare i. Det är underbart att få en kväll i lugn och ro för sig själv ibland.

Imorgon förmiddag ska vi ge oss iväg till en konstnär för att (förhoppningsvis) köpa julklappar till Piff & Puff. Jag har grunnat en del på vad vi skulle köpa till dem, och eftersom de verkar få leksaker och annat de behöver från släkten ville jag hitta på något annat från oss. Jag har en konstnär jag verkligen gillar, så nu ska vi förmodligen köpa något av honom till dem. Förhoppningsvis gillar de också tavlorna så småningom, när de blir stora nog för att förstå. Tanken är sen att med jämna mellanrum köpa konst till dem i present. Har man tur kan det ju bli bra investeringar också, utöver att man gillar konsten i sig.

• start september

Inser att jag inte kommenterat så mycket alls mitt i allt bihåleelände.

Telis, vad hemskt med ledset barn vid bajs. Hoppas så att ni kan bli hjälpta på något enkelt sätt. Vad tråkigt att inte provsvaren kunde meddelas, det känns så stelbent.

Kängu - vad kul med ett jobb på hög nivå! Ett vik är ju perfekt för att känna sig för och du får ju mer meriter för varje vik.

Tinga - åh vad skönt med viktuppgången! Vilken prestation av dig och maken! Och vilken bra idé med konsten. Vår lilla tjej har varit med en del på utställningar då vi gillar konst och hon tycker jättemycket om att titta och fundera.

Snaliy - hoppas att det blir en lugn natt¨så att du får samla lite krafter till när det drar igång vilket jag tror är snart. När har du koll appropå hur Ynglet ligger?

• Telis

Sitter och tittar på nobelfesten och undrar hur kronprinsessan gör med vinet om/när hon blir gravid.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!