• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Oupsie skrev 2010-12-12 01:57:13 följande:
    Sitter uppe och pluggar (så jäkla flitigt )

Tänkte bara säga att jag fick ett sms från Snaily, ifall inte alla i tråden har gett henne sitt nummer .

"På väg till förlossningen nu, kanske i onödan, men bättre en gång för mycket än för lite..."
    Aldrig i livet att det är en gång för mycket. Inte nu, nu är det skarpt läge, det är jag tvärsäker på.

HEJJA!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Vännerfan

Hej hej!

Inte heller jag har hunnit logga in på evigheter. Långdragna förkylningar uppehåller även oss och det är en grym, migränliknande huvudvärk kopplade till dem. Barnen är iaf friska sedan någon vecka tillbaka.

Var ska jag börja kommentera??? Jag har ju läst lite till och från.

Börjar med det självklara: Stort lycka till nu Snigeln! Så spännande!!! Det är på tiden med en ny trådbebis!

PB, Skönt att du har en förstående jobbcoach och fick träffa en mänsklig läkare! Och grannar som bryr sig! Kram!

Tinga, Stort grattis till viktuppgångerna, det är ni verkligen värda!! Hoppas nu det har vänt för sista gången, så det inte vänder tillbaka igen!

Klockarbol, Bra att du skriver av dig lite här. Jag har en vän som genomgått ett liknande svek fast av mer långdragen sort (långdragen terror) och det är först nu 3,5 år senare som hon funnit styrkan att gå vidare på egen hand. Dessvärre har hon tappat många vänner på vägen som alla trott att de hade varit mer ädelmodiga (tror det var det uttrycket hon använde) i hennes situation och stuckit direkt, men det är ju inte så himla lätt att bara packa ihop och lämna ett liv med hus och barn som man jobbat hårt för att få att fungera. Det måste få ta den tid det tar att ta ett beslut.

Snorkis, Blev helt illamående av din moster! Så ledsen för din skull och hoppas att du kan hålla henne på en armlängs avstånd för du behöver inte sådana människor i ditt liv, i synnerhet inte nu!

Hörrni, detta var inte det lättaste. Jag har en pigg 3,5 åring pratandes konstant i ena örat, så jag får nog ge upp och posta nu.

• Liten med Mindre

Heja Snigeln!!!! Hoppas att du kanske redan har ynglet på magen o gosar för fullt!

• Telis

Åh, vad spännande med snigelbebisen!

2010-12-12 är ju inte heller ett dumt födelsedatum!

• Telis
    Vännerfan skrev 2010-12-12 07:53:27 följande:
    Hej hej!

Inte heller jag har hunnit logga in på evigheter. Långdragna förkylningar uppehåller även oss och det är en grym, migränliknande huvudvärk kopplade till dem. Barnen är iaf friska sedan någon vecka tillbaka.

Hörrni, detta var inte det lättaste. Jag har en pigg 3,5 åring pratandes konstant i ena örat, så jag får nog ge upp och posta nu.
    Fy för sega förkylningar och framför allt för migränen - jag vågar inte tänka på hur jobbigt det måste vara med två små barn samtidigt som man har migrän!

Gulliga pratglada Prinsen! Här håller Televinken på och tjattrar som sjutton och låter sååååå gullig men man fattar ju ingenting så vi ser verkligen fram emot när han säger riktiga saker. Fast jag har ju förstått att man kan bli lite matt av en där ständiga svadan också.

Kram!!
  • Telis

Åh, nu fick jag ett sms: "I ett rasande tempo kom hon ut, vår dotter. 3390 g och 51 cm och alldeles perfekt föddes hon kl 6.08."

GRATTIS snaily med familj!!!!

• Telis

Rasande tempo verkar stämma bra, vilken tur att dom hann in.

• _koko_

Hurra hurra hurra, idag är Ynglas födelsedag!! Stora kramar till snigeln och snigelmannen!!

• Oupsie

Åh, så roligt! Nu är Ynglet härBaby. Helt fantastiskt! Det var ju verkligen tur att de åkte in i natt .

Stort Grattis Snigelfamiljen{#emotions_dlg.flower}

12/12 är ju ett jättebra datum! Lite lagom ego så insåg jag precis att den 12/12 betyder att det är exakt två månader till Daisy ska komma, enligt BF då. Jisses .

Nu frukost, och sen böckerna. Har inte hunnit läsa ikapp, så jag kan inte kommentera något, men jag tänker på er, ha det bra allihopa!

• smint

Grattis Grattis Snigelfamiljen  Ja det var verkligen med en rasande fart hon kom ut. Det var min första tanke att oj dom kanske knappt han in. Men vet inte när det första sms.et kom om dom åkt en bit då..

Men GRATTIS GRATTIS igen{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!