• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Åh, jag är lite avundsjuk på snaily. Den där BB-tiden var magisk, även om jag inte förstod det då.

Förlåt att jag inte minns ditt BF, smint, men det du som är näste kvinna på tur eller ligger du efter Oupsie?

• fru AM

Grattis familjen Snigel!!! En liten skräll att det blev en Yngla!? Tjoho ropar mina klädkassar! 

• Vännerfan

Åh, grattis till lilla Yngla!!!! Så fint!

Visst får man en tår i ögat och minns sin egen bb-tid! Denna senaste var ju så fin för mig att jag bara kände att det bara inte FICK vara sista gången jag låg där som en (visserligen i stort sett orörlig, men ändå) prinsessa som tog emot alla gratulationer från personalen. 

• Vännerfan

Telis, Ja, nog pratar han allt Prinsen. Och inte nog med det. Man måste hela tiden TITTA också! Tittamamma, tittamamma, baraengångtittamamma. Ibland är jag taskig och säger åt honom att han måste titta på MIG. Nej, nej, i minst en kvart vännen, måste du titta på MIG!!

Nu vaknade lill-prinsen.

• Telis
    Vännerfan skrev 2010-12-12 10:51:26 följande:
    Telis, Ja, nog pratar han allt Prinsen. Och inte nog med det. Man måste hela tiden TITTA också! Tittamamma, tittamamma, baraengångtittamamma. Ibland är jag taskig och säger åt honom att han måste titta på MIG. Nej, nej, i minst en kvart vännen, måste du titta på MIG!!
  • Lapinette

Loggar in på makens dator och vad skådar mitt öga .. Snaily har fått en liten tjej! GRATTIS!!!!!

• MSW

*liten tår i ögat* Så härligt Snaily och Snaily-maken!!! Lilla Yngla!! GRATTIS GRATTIS!!! *lycka*

Och jag minns också tillbaka till BB-tiden med någon slags eufori...

Här:
    BF-lista

Lunagarden 25/12 2010
    Oupsie 12/2 2011
    Gosnosen 7/3 2011

Smint hade jag visst inte med.. Hojta om du vill vara med... Och Mugglan, säg till om det känns ok för dig att vara med..

Nahe, nu ska jag gå och hjälpa maken med att bära in ved!

• Fru E

Snaily-stort grattis till er och lilla tjejen åhhh vad underbart!

• Fru E

En annan fråga ni som haft det där karpalttunnelsyndromet (fri tolkning av stavning ) finns det något ni rekommenderar man kan göra för att underlätta? Gravida väninnan har tydligen fått det.......

• Tinga

Vänner - usch för långvarig migrän; det låter verkligen jättejobbigt. Hoppas att ni får vara friska ett tag nu. Ibland känns det som att när man väl dragit på sig en förkylning tar det aldrig slut, utan sen kommer lätt den ena efter den andra.

Snaily - stor grattis till lilla Yngla! {#emotions_dlg.flower} I mina öron låter det som att ni åkte in i precis lagom tid. Hoppas att ni hann lämna Korven som ni skulle också. Kram!

Klockarbol - när du nu inte pratar med någon IRL tycker jag att det är jättebra att du iallafall hänger här med oss och pratar av dig lite. Hoppas att det lättar något på trycket, åtminstone. Du får äta rejäla lass av julgodis, så att du får stopp på viktraset. Många kramar!

Här pågår julgodislagandet för fullt; har gjort både knäck och mandelkrokant med choklad och rom nu på förmiddagen och i eftermiddag blir det fudge. Hittade ett recept där man använder skumsockerbitar. Ska bli spännande att se hur det blir.

Igår förmiddag inhandlades varsin tavla till Piff & Puff i julklapp, och nu är deras julklappskvot mer än väl fylld. Parktiskt att lösa det med bara en present vardera, åtminstone ur inköpssynpunkt (att slippa springa runt i fullknökade affärer). På eftermiddagen bakade vi pepparkakor och mandelmusslor hos mina föräldrar. Piff & Puff var inte jätteintresserade, men tryckte iallafall ut några pepparkakor var. Tillräckligt många för att vi skulle hinna fånga det på foto åtminstone.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!