• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Vännerfan: jag har en Lindexoverall stl 74. Det är en "snyggoverall" - inte superbeständig mot väta och rusk och med två dragkedjor fram (som det vanligen är på babyoveraller). Vidhängande tossor. Brunt "glencheckmönster". Intresserad?

• Liten med Mindre

Åhå - GRATTIS Snigelfamiljen och lilla Yngla! Vilken tur att ni verkar ha hunnit in i alla fall! Hoppas ni, trots ivrig Korv hemma, får tid att kokonga lite på BB och bara vara innan vardagen slår till igen. (Myser jag med med tanke på BB-tiden - särskilt den andra då det mesta kändes bara mysigt o hemvant - inte skrämmande ovant.)

Vänner - hoppas ni får rätsida på sovandet. Schema med mat o sömnt dagtid tror jag är A o O för att nattsömnen enligt AW-metod ska funka. Hoppa ni får ordning på vikten. Vi hade precis kämpat oss över 8 kg vid 8 månader tror jag. Extra smör o olja i allt kan tilläggas.

Nu - dags att tillverka inbjudan till vårt första riktiga barnkalas. Mindre har varit på sina 2 första kalas de senaste 2 helgerna. Så det blir vår tur att bjuda tillbaka nu. Verkar som alla barn hos dagmamman fyller i dec o jan.

Den som har några finfina kalastips får gärna sprida dem.

• passionsblomman

Hjälp!

Jag skulle göra kola och jag VET att jag fått Lappis recept på chokladkola, men nu hittarjag det ju inte!!!

Någon som också har det?

Vet någon förresten ifall man kan ta riktig choklad i smeten istället för kakao när man gör kola?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Parnassia

Åhhh! Snaily!! GRATTIS!!! Hoppas ni mår bra allihop, det verkar ha satt fart med besked! Underbart! Måste kasta mig in på FB för att se om man kan få veta mer!

• Vännerfan

PB, Jaså, sa han så Prinsen!? Det hörde inte jag, men jag kan allt tänka mig det! Kolareceptet har jag inte, men tänkte häromdagen när hon skrev om den att det hade varit bra/kul att ha!

Smint, Om kanterna på overallen är rosa hoppar jag nog över erbjudandet, men tack ändå. Rött har jag inga problem med att sätta på honom, men just rosa försöker jag undvika.

AM, Det låter intressant. Jag inboxar dig!

• Parnassia

Lilla vägde ca 8,3 kg på 8 mån kontrollen och Stora vägde 8,8 kg. Men jag begriper inte vad Stora hade på sig för den overallen jag trodde Stora hade är nästan liten på Lilla.  Så jag kanske är intresserad av din 80-overall Vännerfan! Är den till salu? Hur ser den ut?
    Mina 74-overaller är ganska tjejiga, en vit och röd fleeceoverall och en i typ jeanstyg med rosa detaljer. Men det kanske inte Lillprinsen vill/får ha?

• Liten med Mindre

Vänner - lilleman får ha Mindres gamla jacka o byxor (begagnat redan då) - lila med rosa kanter.

Glömde ju - lillman suger på tummen - så den har han med sig oavsett sovsätt. Det är så lustigt att se honom när han håller på med något i vaket tillstånd - typ kryper eller står mot ett bord. Sen plötsligt får han sån lust att pausa och suga på tummen - det är lite knivigt ibland och han balanserar på armbågar och annat för att lyckas. Plutten!

• Vännerfan

Ha ha, jag VISSTE att jag skulle få kommentarer om detta!

Liten, nåt  "negativt" ska det väl vara med att ha fått en av varje kön! *sagt med avundsjuka, fast inte egentligen, för jag är jättenöjd med att ha två pojkar* Jag hade gjort som du, men om jag nu har chansen att undvika rosa så tar jag den. Jag köpte rosa strumpor  till Prinsen en gång för han ville så gärna ha dem, men det uppskattades inte direkt av maken...

Parnassia, Overallen i stl 80 är egentligen min brors och vi ska nog spara den ifall det kommer en mini-prins eller mini-prinsessa någon gång som kan ha den (i så fall får hon ha blått)

• Vännerfan

Parnassia igen, Och just fleeceoverall har jag redan; det är en modell lite varmare jag skulle behöva. Men tack ändå!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!