• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Vänner - vi har gett bort nästan allt rosa och blommigt. Sparade detta vinterplagg och någon tidig pyjamas typ. Så du är inte ensam.

• Parnassia

Vänner - Ok!
    Jag kastar ut frågan i cyberrymden då. Någon som har en overall i stl 80 till salu?

• passionsblomman

Hihi! Jag älskar recycling ala tråden!
    *käkar smörkola*

Vet ni vad vi ska göra nu? i ska baka lussekatter TILLSAMMANS jag och sambon och sonen som inte lagt sig än fast han borde. (men han somnade i sffan i eftermiddags i flera timmar, så det gör nog inget)

Jo, för det var en kille i en tråd här som undrade vad han skulle göra för att få till en dejt med drömtjejen han fallit för. Han undrade ifall det var att rekommendera att ge henne hembakta lussekatter. Då fick han förslaget att baka dem MED henne istället för åt, och så bllev det. jag blev riktigt inspirerad så nu har jag nästan tvingat sambon att komma och snurra "katter" med mig. Fast degen har jag redan gjort med sonen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Parnassia: jag tror jag har en lite tunnare PoP-overall i stl 80. (Om jag nu inte redan skickat den vidare utan att komma ihåg det ... ). Mörkblå. Tror att det är dubbla dragkedjor fram. Rundad krage - ur PoP "retro"kollektion som fanns i butik när Livia var liten. Bara Livia har haft den. Hektor var för stor för den när han hade behövt den. Men som sagt ingen jättevarm mojäng. 

• Telis

PB, vad mysigt med lussebak med hela familjen!

Jösses alltså, jag läste nyss på FL om en tjej som har fyra barn, ett på 2,5 år, ett på 1,5 år och så två tvillingar på 8 månader. Jag blev matt bara av att läsa om det.

Här har maken och jag gått och gått och gått som två ostkrokar med Televinken i många månader eftersom han har vägrat att göra något annat men nu ÄNTLIGEN törs han gå (med stöd) utan att hålla i någon av oss. Vilken FRÖJD för maken och mig (och våra ryggar) att kunna ligga i varsitt soffhörn (och muffla godis) och kunna titta på medan Televinken vandrar runt soffbordet alldeles själv och kastar ner allt på golvet som finns på bordet!

• Parnassia

Tack för omtanken AM men det är nog en tjockare variant jag behöver.

God natt allihop!

• Parnassia

Telis! Det låter ju strålande!! Heja Televinken!

Lilla ställer sig mot allt nu och släpper gärna en hand eller båda för att banka på det hon står emot.
    Bedårande tycker vi än så länge, men det går väl över

• nennesjuttioåtta

hej igen!
    Maken är sådär halvglad över att vi ska till Sthlm i veckan, jag är inte heller så där jättepå men... Läskigt!!!

Telis – heja televinken!!

Nu har jag bara makens julklapp kvar, sen är jag färdig för i år. Skönt!

• nennesjuttioåtta

Jag ser framför mig hur Pricken kommer vara hur söt som helst vid 8 månader, 1,20 lång och 30 kg, aaaaw... :-s

• viktualia

Telis - heja Televinken.... och du förresten .. har du kommit nån vart med hår-problemet?! Själv har jag insett att det krävs mängder med spray eller liknande för att se vettig ut.. gaaaaaaaaaaaa Går detta över?! När?

Hörrni erfarna lirare - berätta hur det varit för er!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!