• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga
    viktualia skrev 2010-12-12 22:15:10 följande:
    Telis - heja Televinken.... och du förresten .. har du kommit nån vart med hår-problemet?! Själv har jag insett att det krävs mängder med spray eller liknande för att se vettig ut.. gaaaaaaaaaaaa Går detta över?! När?

Hörrni erfarna lirare - berätta hur det varit för er!!
    Att vara kortklippt har sina fördelar ibland.
  • fru AM

Vickan: jag tappade en massa hår under amningen (ca 100 dagar efter förlossningen är det vanligt att det startar) - men jag tror ganska jämnt på huvudet. Fast jag fick som ett par Silviakrokar

framför öronen - lättare att hantera än den där lilla extraluggen ni verkar ha drabbats av ... Jag tror att det hjälper att klippa sig i en lite annorlunda frisyr, kanske lite uppklippt så att de små testarna på utväxt får lite kompisar ...?

• fru AM

Heja Televinken! Har ni en läragåvagn? En sån där man kan bromsa? (Vi bromsade den så mycket som möjligt och la sedan ner tunga böcker (inslagna till ett stort paket) i den för att göra den mer trögrullad)

• melondoft

Hjälp, en smygläsare som inte ens har hunnit med att smygläsa senaste tiden... har missat massor förstås och tvivlar starkt på att jag kommer hinna läsa ikapp allting med tanke på hur ni skriver. Om någon vill uppdatera mig, trots att jag bara är smygläsare, skulle jag bli jätteglad! :) 

För mig har det varit så fullt upp att jag knappt hunnit sova. Men igår var den stora dagen, jag gick äntligen från fröken K till fru E!! Bättre dag kunde jag aldrig önskat mig! :D 

• passionsblomman
    melondoft skrev 2010-12-12 23:00:32 följande:
    Hjälp, en smygläsare som inte ens har hunnit med att smygläsa senaste tiden... har missat massor förstås och tvivlar starkt på att jag kommer hinna läsa ikapp allting med tanke på hur ni skriver. Om någon vill uppdatera mig, trots att jag bara är smygläsare, skulle jag bli jätteglad! :) 

För mig har det varit så fullt upp att jag knappt hunnit sova. Men igår var den stora dagen, jag gick äntligen från fröken K till fru E!! Bättre dag kunde jag aldrig önskat mig! :D 
    Men GRATTIS melondoft! Berätta om ditt bröllop!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • melondoft
    Ojojoj en helt underbar dag!!

Jag har varit förvånansvärt lugn hela tiden sen i somras då vi bestämde oss för bröllop (min MAN säger det också) men sen i fredags när vi skulle fixa i lokalen där vi skulle ha fika, då fick vi båda ett litet breakdown. Nyckelkortet till lokalen fungerade inte så där stod vi i -13 grader i nästan två timmar och försökte febrilt ringa runt till folk för att kunna bli insläppta. INGEN av de 7 vi ringde kunde hjälpa oss så vi fick åka hem i panik. Dessutom fick jag en lättare variant av magsjuka i torsdags och spydde på natten och sen var toaletten mitt andra hem under hela dagen så jag var livrädd att vi skulle behöva ställa in... Efter en galet hysterisk fredagskväll och på tok för lite sömn (sov totalt 2 timmar) blev det ändå lördag.

Jag gick upp och åt frukost, blev hämtat av syster och hennes kompis som körde mig till salongen där jag skulle göras i ordning. De åkte sen tillbaka hit för att hämta min MAN ^^, tog med allting till lokalen och började tokfixa där (det var såååååå stressigt allting, eftersom vi inte kunde göra det kvällen innan som planerat så krockade det ju med alla andra grejer som skulle fixas så folk sprang runt som skållade troll). Jag blev klar på salongen tidigare än tänkt så jag kunde också åka till lokalen och hjälpa till, efter att vi hade hämtat brudbuketten i blomsteraffären.

Innan vigseln passade vi på att fota oss. Kallt som satan var det då vi tog bilderna utomhus (inte ett vinterbröllop utan riktiga vinterbilder) och det närmade sig vigseldags. Jag hade inte varit ett dugg nervös fram tills vi stod i lokalen och väntade på att gå upp mot kyrkan där alla väntade på oss, DÅ slog nervositeten till och jag kunde knappt stå på benen! Vi knatade upp till kyrkan, det måste ha varit en rolig syn för folk som såg oss, en man i kostym med en brudbukett i handen och en kvinna i brudklänning, mockastövlar, barbent och klänningen upplyft till knäna för att inte smutsa ner den!!

Vigseln var helt underbar. Klockorna ringde, vi gick in till Pachelbel's "Canon in D" på orgel och fiol.  Prästen var helt underbar och nervositeten släppte nästan direkt när vi var framme vid altaret. Vi lovade att älska varandra i nöd och lust, vi växlade ringar, vi kysstes och vi lyssnade på solomusik på fiol kompad av piano. Hur vackert som helst! Väl ute på grusplanen tände de tomtebloss och grattade oss stort. Sen blev det fika med hembakta bullar, tre sorters kakor och underbart god tårta (dock inte hembakad). Sonen sov sig igenom hela vigseln. ^^

På kvällen blev det fest med vännerna på ett biljard hak. Lite annorlunda och såååå vi!! :D Vi fick skjuts hem av en kompis till en lägenhet med rosblad utströdda på golvet som ledde in till sovrummet och en nybäddad säng, ordnat av min mamma.

Jag sov som en prinsessa inatt och vi vaknade upp till nybryggt kaffe (till MANNEN) och nygräddade våfflor som vi åt tillsammans med mamma och systerdotter.

Allt som allt, en helt PERFEKT dag!!! Kunde inte ha blivit bättre!!!

Jag bjuder på en bild på ringarna och där man ser lite av buketten. Fler bilder har jag inte hunnit få! ^^ 

• passionsblomman

Vilken härlig dag ni fick! Men fy vad stressande med nyckelkortet! Grattis igen!!! Ska ni sticka iväg å någon resa eller blir det jul hemmavid?

• Hattis

Hinner inte haspla ur mig så mycket och har inte heller kommit ikapp riktigt men måste utbrista

Grattis Melondoft! Vilken vacker bild! Trevligt också att få höra att allt kan ordna sig till det bästa även om det inte verkar så från början

Grattis igen till sniglarna!

Och Snorkis - det verkar ju faktistkt som att din moster har någon form av problem. Tyvärr är det lite småsvårt att undvika att bli drabbad av henne när hon är så pass nära som hon verkar vara. Tycker det var bra, rakt och ärligt att du svarade henne på det sätt du gjorde. Nu kan du verkligen försöka ignorera henne! Kram!

Lycka till alla som ska lussa imorgon!

JAG hoppas att den glada gubben visar sig som han ska denna vecka OCH att det även är möjligt att då göra det som bör göras.

Zzzznarrrk.

• melondoft

Vi blir hemma just nu, men senare (dock inte bestämt helt när) blir det New York. Vill gärna ta det nån gång under nästa år, senast till första bröllopsdagen, annars finns det risk att man bara skjuter på det och så blir det inte av...

Ja, trots att det blev tokstressigt blev det jättebra till slut! Men det hade ALDRIG gått utan alla underbara människor som ställde upp och hjälpte till!!! 

• passionsblomman
    melondoft skrev 2010-12-13 00:38:51 följande:
    Vi blir hemma just nu, men senare (dock inte bestämt helt när) blir det New York. Vill gärna ta det nån gång under nästa år, senast till första bröllopsdagen, annars finns det risk att man bara skjuter på det och så blir det inte av...

Ja, trots att det blev tokstressigt blev det jättebra till slut! Men det hade ALDRIG gått utan alla underbara människor som ställde upp och hjälpte till!!! 
    Tror jag är klokt tänkt.  Och nä, utan andra männsikor blir det jobbigare med det mesta faktiskt.

Nu ska jag kyta ihop lussekattspåsarna och sedan knyta mig själv med tror jag.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!