• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ja Snorkis - vilken skruttmoster. När man har såna mostrar behöver man inga ovänner, liksom Stor kram!

Här håller vi på och råddar barnen inför lucia-firande. Hektor gnälltomte och Livia arglucia ... 

• Tinga

Nu har vi varit på vårt första dagisluciafirande - utomhus i -10 grader. Burr! Men alla barnen var jättesöta och duktiga, och sen blev det åtminstone fika inomhus. Märkligt att vinterns kallaste dag infaller just på Lucia, när man ska vara ute och fira.

Parnassia - jag har en Reima-overall i stl 80; svart med grå och ljusblå detaljer. Den är i nyskick och jag tänkte mig 400.- för den (kostade 1100.- ny). Du kan väl inboxa mig om du är intresserad? Ska på tjänsteresa nu, och hinner nog inte kolla så mycket i tråden de närmaste dagarna, så ett svar här är jag rädd att jag missar.

• Lapinette

Vad ovanligt med bröllopstema här inne . Grattis melondoft!

Annars så undrar jag lite hur det gick för snaily att åka in till hospitalet? Har något nämnts här inne i helgen som jag har missat. Har försökt att uppdatera mig vid sängdags på min i-phone men vet inte om jag har läst allt som har skrivits.

Själv har jag ätit, druckit, ätit och så varit på dop,bio (Igelkottens elegans), Lucia i Globen, middag hos mamma, sushi + champagne och chokladfondant ... och jösses vad trött jag är redan på allt mat!

• nennesjuttioåtta

Melondoft – GRATTIS och knulltrumpeter!
    Lappis – det blev en tjej , mer än så vet jag inte. Vill också höra om Snigelmannen körde rally genom de norrländska skogarna eller hur det blev.
    Hattis – Håller tummarna för glad gubbe!!!!
    Snorkis – Jag är mållös av din moster, fy fan vilket rövskägg! Hur är din kusin då, är hon mänsklig eller följer hon sin mammas fotpår? Som om det inte var gräsligt nog redan så ska du behöva hantera sånt där – nä bra att du sa ifrån och sparka dem långt från dig nu!

• MSW

Godmorgon! 

Grattis melondoft!! Låter som dagen blev helt perfekt tillslut!

Jag ser också fram emot att höra den långa (eller korta) historien om hur Yngla kom till!

Annars är det fortsatt lagom snorigt och så hos mig... Ikväll blir det Lucia på dagis.. Se om A går med på att vara stjärngosse-tomte-tärna i år också.. Annars är det plugg som gäller idag.. Jag och kompisen ska försöka få färdigt vårt fältarbete imorn, och jag har lite kvar att göra på det... Sen är det bara en uppgift kvar för den här kursen/terminen!
    Lördagens glögg/inflyttningsfest var super trevlig, de första gästerna kom strax efter 17 och de sista gick väl vid 2-2.30, så vi var ganska sega igår..

Nae.. nu minns jag nog inte något mer jag hade tänkt skriva...

• Ore

Tjohoo, GRATTIS till hela snigelfamiljen

GRATTIS melondoft! Härligt att dagen blev så bra!

FörvånadSkrikandes{#emotions_dlg.djavulsk}KräksTungan ute Hittar massor med smileysar som uttrycker vad jag känner när jag läser om Snorkis moster. Sanslöst!!! Håll dig undan från henne så mycket du kan, det är rent ut sagt grymt att vilja plåga dig medvetet på det sättet!

Telis: Idag måste du väl ändå få svar och hjälp åt stackars Televinken. Tycker så synd om honom, att det gör så ont när han bajsar. Men kul att höra att ni nu får räta på ryggarna litet mer!

Vi väntar på att lillkillen ska gå själv... Han tar litet steg utan att hålla i, när han inte tänker på det. Men vågar inte göra det medvetet. Jaja, det kommer väl. Jag har bara drabbats litet av "han är sist bland barnen i föräldragruppen med att gå"-ångest...

Har tyvärr inte så mycket att bidra med i overallväg Men lillkillen har en vinterjacka och en overall som jag köpte från Mrs B. Jättefina! Men han har storlek 80 just nu, och i stl 74 har jag bara en FIX fleeceoverall, och den har lillasyster paxat till sin dotter, ifall vintern inte är slut innan hon växer ur sin 68-overall...

Hoppas att allt går bra för alla lussande barn idag

• smint

Trevlig lucia alla

Har lämnat en glad tjej på förskolan efter en vecka hemma, lucia firande i eftermiddag utomhus, men det skall inte vara så kallt såg jag.

Snorkis: Åh jag glömde att kommentera din moster, vad är det för människa?? Usch och fy så hemsk hon låter..

Lappis: Vilken härlig men intensiv helg ni haft, hur var lucia tåget i globen?

Melondoft: Grattis till bröllopet men vad stressande att ni inte kom in i lokalen...  

AM: Hoppas barnen blev på bättre humör under luciafirandet

PB: Härligt med nybakta lussebullar

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!