• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Muggles: Stackars lilltjejen som har ont.. Då är väl risken att trumhinnan spricker snart om hon har så ont nu  

Vår grannes dotter hade det för inte så länge sedan och ringde till sjukvårdsrådgivningen eller om det var närakuten men dom sa att dom inte ger antibiotika så ofta längre för det går oftast över med nässpray. Hörde något på nyheterna om det också att dom hade testat 2 grupper, en som fått pencelin och en grupp behandling med nässpray och det har blivit samma resultat.. Men det beror väl på hur kraftig den är gissar jag på.. Man vill ju gärna att dom kollar upp den iaf.

• Liten med Mindre

BS - tillfälligt är det bara lite resthosta. Men runt om är alla barn förkylda eller magsjuka. Hoppas att det är vad vi redan haft.

Är så trött o slut o less på barnen emellanåt. Om det är av alla sjukdomar, lång tid hemma eller bara allmänt depp vet jag inte. Känner mig som världens sämsta mamma när jag ryter i för ingenting, tar tag för hårt när Mindre inte lyssnar/slutar rivas/bitas/sparkas etc, låter lilleman gnöla längre än nödvändigt för att jag inte orkar ta honom.

Sen får jag ju uselt samvete hela kvällen efter, och försöker komma ihåg ned bra ögonblicken. Snusar bebishår så ofta jag kommer åt (minns fortfarande vad PB skrev för ett tag sen). Lilleman är ju verkligen världens gosigaste nästan jämt. Och Mindre har väl nån smärre trotskris - igen. Kan väl känna sig lite ogosad när brorsan behöver bäras...

Nåväl - nu är det grötdags!

Vink vink Mugglan o alfabetet

• Liten med Mindre

Krya på lill-Moa! De blir så små när de är sjuka liven

• start september

Grattis Snigelfamiljen  till Yngla! Tjoho! En trådbebis till!

Vad kul med bröllop Melondoft! Lite sällsynt i denna tråd Flört

Här är det ny sjukstuga, dottern har feber och missar Luciafirandet. Tror jag är mer ledsen för det än hon... Hon har något virus som aldrig försvinner verkar det som, vi var och kollade förra veckan men nu får det nog blir nytt besök för att se så att det inte kommit basselusker ändå.

• snaily

Hej hopp i tråden!
    Äntligen lyckats engagera mig i att få igång dator och internet här på BB. Får se hur länge jag får sitta ostörd av lilla Yngla (tveksamt trådnamn? men tänkte inte outa det riktiga här!). Maken är och springer några ärenden på stan. Inte för att han står så högt i kurs annars heller (än så länge), för mycket hår och för lite mjölk på det bröstet.

Måste först kommentera ang vår färd till förlossningen härom natten - det hade snöat lite och var väl lite småhalt så maken sa att han tänkte köra försiktigt. Ok, kör säkert, men följ för fan inga 50-kmskyltar!! sa jag med eftertryck. SÅ skönt var det nämligen inte att kräla runt i ett trångt baksäte med värkar, i  en timme och 45 min...

Vi mår bra! *postar så länge*

• snaily

Filar på en lång och spännande (?) förlossningsberättelse, får komma lite senare. Just nu tycker tydligen inte Yngla det räcker med snuttekaninen som underhållning...

Hon är i alla fall VÄRLDENS sötaste, helt objektivt talat alltså! Fast vad krävande de är, de små liven! Varför var det ingen i tråden som hade förvarnat mig om det?!

• nennesjuttioåtta

försökte skriva ett inlägg men det GICK JU INT!
    *pustar ut*

Nu så. Välkommen Yngla! Vilket vackert namn, ditt riktiga alltså! Fanns på vår lista också. Och vad härligt att allt gick bra, att maken körde lagom för fort. Ser fram emot förlossningsberättelsen!

Minns BB lite luddigt... Mest låg maken med Pricken på bröstet, högt upphissade i sängen så de kunde titta ut genom fönstret (han var ju lite gul så det var ju bra att få sol på sig) medan jag sov eller åt. Hahha och råmjölken hade samma färg som min avatar, på riktigt! Det var jag mest förvånad över. Som gul målarfärg i tuttarna.

Nej, nu måste jag sätta en deg och hänga tvätten medan Pricken sover...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!