• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

men gud vad jobbig jag känner mig som drar in mig själv i alla inlägg. Förlåt! Njut nu, bästaste Snigelfamiljen!!!

PB – kram!!!

• nennesjuttioåtta

Tinga – vilka fina tavlor du köpt, den du lade in på var ju jättefin!

• start september

Oj Snigeln, vilken prestation! Det blir aldrig som man tänkt sig men det låter som att du är ganska samlad nu, så jag hoppas att du nu kan fokusera på Yngla.

Tack för fin berättelse!

• Ore

Tack för alla kramar

Snaily: Jag vill också läsa maratonlång förlossningsberättelse! Jättefint namn!!!

BS: Vad kul att Iris ändrade sig och ville vara Lucia

Liten: Låter som det är ganska tungt för dig emellanåt, KRAM!!!

Hmm, vad var det mer jag skulle kommentera...?

• nennesjuttioåtta

lade in bild på... ska det va

vi har en sån här springtunnel till Nancy som legat och skräpat på vinden. Nu pryder den vardagsrummet i lila och grått. Jävlar vad roligt hon har med den. Och vi när vi tittar på och petar på den, HAHAHHAHAHA!! Igår reste maken på den så det blev som en skrosten och hon ksulle hoppa in genom ett av hålen på sidorna men nådde inte ner på andra sidan.

• nennesjuttioåtta

Ore – usch, vad trist att din mamma bara tänker på sig själv, hoppas det är en övergående fas!!!! Just det, jag vill se bilderna på lillkillen!!

• nennesjuttioåtta

nähe, dasg att ta tag i  degen jag har på jäsning. Japp, jag är gravid! Neeeeeeeeeeeeeh.

• nennesjuttioåtta

ihiih Pricken har börjat göra några riktigt höga toner nu, gullegossen! AM – den där jackan han fick av dig i 74 passar utmärkt i längd och bredd, synd att ärmarna är till en orangutang, eller också är det han som är en T-Rex. Mer troligt det senare...

• Ore

Hur vältajmat känns det att efterfråga förlossningsberättelse efter att den är inlagd ...?

Det lät som att det gick ganska bra, Snaily. Hand vid huvudet hade lillkillen också, plus navelsträngen litet inlindad runt armen på något sätt... Och jag är ruskigt avis på bara 30 min krystning... Känns betydligt trevligare än tre timmar.

• nennesjuttioåtta

usch, ja krystningen var ingen höjdare. Det där trycket *ryser* aaah ta bort! Vad läskigt med navelsträngen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!