• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    fru AM skrev 2010-12-13 19:32:48 följande:
    Den där artikeln om kön på barn och mammans utseende lämnar många frågetecken ... Jag då som har två söner och en dotter? Är jag 33% snygg då?

Dessutom är det väl spermierna det hänger på - såvitt jag förstår så borde då pojkpappor vara de med störst snoppar? Deras kortlivade pojkspermier kan verkligen spurta mot målet tacka var halvannan decimeter kortare löpsträcka ... Eller?
    Ja, och ska jag då säga till min son "beklagar att du fick en ful mamma, men en storsnoppad pappa att brås på fick du åtminstone" ?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru FruLLan

Hejsan alla underbara tanter

Åhhhhhhhh super duper mega grattis till favorit snigel MAMMAN!!!!!

Vad underbart! åh grattis grattis grattis.

Är otroligt nyfiken på namnet men jag får vel göra som vanligt och fråga kokos

Vilken otroligt udnerbar förlossningsberättelse! jag tycker det låter som en kanon super duper förlossning. Jag menar, föda barn ÄR ju trots allt förenat emd en viss gnutta smärta/obehag även för dom som det går super för. Har man sen en mardrömsförlossning så är det så klart mer. Men din tycker jag låter kanon. Och säger som PB, vad skönt att du slutade vara envis och faktiskt åkte in 

Åh jag blir helt varm i själen och vet hur underbart ni har det nu. Ja så klart lite baby blues är ju inte såååå trvligt men annars så är det ett sånt speciellt tillfälle, första tiden emd första barnet. Är faktiskt riktigt avis. Men är så glad för er skull och önskar er allt det bästa.

Puss underbara snigeln och snigel pappan och snigla (det heter hon va )

puss

Och puss på alla er andfra också så klart.

måste springa!

• BrudSommar2006

Snigeln, men jösses, du tackade nej till lustgas för du tyckte inte att du hade tid att mecka med det!!! Vad är du för superkvinna? Hög smärttröskel måste du ha i alla fall för jag såg väldigt få referenser till hur överjävligt det är i din berättelse. Inte riktigt som hur jag upplevede förlossningen med Iris direkt...

Izzie, hann ni med Luciafirandet innan kräksjukan kom?

Iris var trött när jag hämtade henne men det var ju inte så konstigt, hon hade ju varit uppe så tidigt. Fast sedan verkade hon lite väl trött och ledsen och såg lite väl röd ut om kinderna så jag hämtade termometern och då visade det sig att hon hade 39,7 så då har man ju rätt att känna sig lite nere!

• 1up
    PB: Jag förstår hur du menar, och tror att du gör helt rätt som söker det meningsfulla.. även om det är skit ibland. Jag vet inte om det gör någon skillnad, men jag tänker ofta på dig.
  • passionsblomman
    1up skrev 2010-12-13 21:55:34 följande:
    PB: Jag förstår hur du menar, och tror att du gör helt rätt som söker det meningsfulla.. även om det är skit ibland. Jag vet inte om det gör någon skillnad, men jag tänker ofta på dig.
    Det är klart att det gör skillnad! Stor skillnad.{#emotions_dlg.flower}
  • passionsblomman
    passionsblomman skrev 2010-12-13 22:33:13 följande:
    Bara det att resten av inlägget inte kom med....

Jo, jag skulle alltså säga att; ikväll har jag gjort den här kolan:

http://www.tasteline.com/Recept/Magnus_franska_kola

Och den kan ni gott göra OM ni VERKLIGEN gillar MÖRK choklad. För den blir så mörk som den är på bilden.
    Ett tips är isåfall att ta en ganska djup kastrull, för massan blir så tjock att det skvätter när det kokar.
  • MSW

Godmorgon! Är efter en ganska stressig morgon på väg till sista föreläsningen för kursen/terminen! Gött! Har dock lite uppgifter kvar att lämna in och ett seminarium 14 januari kvar.. Sen är denna kursen också slut.. Tiden går ganska fort måste jag säga! (testar rabrytningarna) kramar till alla och hoppas på en bra vecka!

• MSW

Nahe, radbrytningar funkar fortfarande inte från mobilen... Trist!

• fru AM

PB: den där kolan du länkade till - det var ganska mycket omrörande i receptet ... den blev inte fudge-ig? Annars lät den himla god men jag vill inte göra fudge!  Så återkom gärna med rapport om seghet.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!