• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

*försvinner tyst och ljudlöst*
    (Har faktiskt hämtat papperen, men nu vaknar Lilla, så jag får ta ett tag senare, men nu är ju papperen framme iaf!)

• Telis

Stackars Conny! Han har inte ont i dag?

Krya på dig själv också, koko! Vad sjuka ni har varit i höst!

• _koko_

telis - Han fick alvedon i morse också, men han hade inte alls lika ont som igårkväll. Usch, det var jobbigt, han bara skrek och skrek...

Tack, ja, den här hösten går verkligen till historien. Jag har alltid trott att jag har hyfsat immunförsvar, men de där dagisbacillerna är uppenbarligen något i hästväg...

• BrudSommar2006

Jag gillar både kola och fudge men inte så mörk choklad något vidare men antar att man kan ta vilken choklad som helst?

• Fru E

Mugglan-tapeten finns inte kvar alls i sortimentet någonstans. Vi hade marginal med tapet men maken som normalt sett inte gör sådana här fel lyckas få en tankevurpa och klippa alla våder fel med mönsterpassning han var bara lite knäckt den kvällen och klockan var mycket . Så nu får vi riva ner tapeten och börja om, yess vad roligt att det tar ännu längre tid!

• Fru E

BS-man kan blanda nästan som man vill med chokladen

• fru AM

Men blir det inte fudge-igt om man rör för mycket?

• Fru E

AM-jag tror inte att det är farligt att röra när alla ingredienser ska blandas, dvs innan det kokar. Det är nog när det kokar man ska försöka att inte röra allt för mycket

• Lapinette

EA - attans vilken otur med tapeten. Min make fick hjärnsläpp när vi skulle tapetsera kontoret och räknade fel så tapeten räckte inte men vi hade tur och kunde beställa exakt samma färgbad.

kokisen - usch, vad ni har varit sjuka nu under hösten .

Och vad är det som gäller imorgon? När och vart ska jag infinna mig.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!