• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Tack för tips om ipren och Nezeril. Frågade på Apoteket och man kan varva Ipren och Alvedon om febern inte går ner. Det var dock inte problemet här (det var mer att hon hade ont), men kan vara bra att veta ngn annan gång. Att Nezeril hjälper mot öronont hade jag också missat så nu har vi testat det. Verkar vara bättre med öronen iaf, om det beror på Nezeril el hade gått över ändå är okänt. Som vanligt får man bästa tipsen i tråden iaf!

• muggles

EA: saknar dig i tråden, hur mår du?

• fru AM

Angående julpyssel: jag har blivit så inspirerad av 1ups avatar att jag inhandlat apelsiner och kryddnejlikor. Nu behöver jag bara lite mer rött band så ska jag tillverka massor av doftapelsiner!

• _koko_

muggles - Jag frågade om det var bra att kombinera dem även vid smärta igårkväll, och det fungerar tydligen också bra. Vi fick nämligen åka till barnakuten eftersom conny vaknade strax före 21 och var helt tröstlös (kunde inte ens ha nappen i munnen). Han hade trillade ner från en pall tidigare på dagen och blödde ur munnen. Efter en isglass glömde dock både han och jag det, så jag tänkte att han hade bitit sig någonstans bara. Vilket det visade sig att han hade gjort också, för när alvedonet hade verkat ordentligt (ungefär när vi kom fram till sjukhuset), gjorde det inte alls lika ont längre... En sköterska kände på tänderna och tittade i munnen och sen åkte vi hem igen. Väl hemma visade det sig dock att lillebror blivit orolig av all gråt (antar jag) och kunde bara inte somna om. Han vaknade varje halvtimme hela natten... Vi är mao inte så pigga idag...
    Jag har dessutom åkt på ytterligare en förkylning?!! Ont i halsen och snorig, vafan!!!

Fnissade gott åt länken om att snygga kvinnor föder döttrar och tänkte stackars mina barn och sambo då.

Lider väldigt med televinken och televinkens mamma, kan inte vara det minsta kul för någon av er! Hoppas ni får tid snart och att de hittar problemet!!

Lider också med snorkis, vilken monster-moster!! Här hade telis felskrivning verkligen passat. Sorgliga empatilösa människa som inte kan se längre än till sig själv!!

Lider även med ore, och kan känna igen mig lite i det faktiskt. Det första min pappa kläckte ur sig när jag frågade om de ville följa med oss till fjällen en helg i vinter var "vi tänker inte vara några barnvakter!". Gud vad sårad jag blev!! Jag hade förväntat mig en positiv reaktion, och den kom ju sen (tillsammans med en ursäkt och förklaring - att nära vänner till dem råkat ut för just det - men deras barn är ju inte jag!!!), men då var skadan redan skedd.

Vad var det mer jag skulle säga... Hej FruLlan och EA!
    Äh, postar och funderar vidare. Har noterat GH i morgon 11.30 och hoppas jag är pigg nog att vara med!!

• Parnassia

God morgon!

Snaily - vilken bra förlossningsberättelse!  Fort men bra ändå verkar Ynglas födelse kunna summeras. Hoppas det fortfarande känns bra och att känslan av att vara överkörd av ett tåg lättat lite iaf.
    Jag känner igen mig i mycket av det du skriver när jag minns Storas födelse. Och påminns om att jag ännu inte skrivit klart Lillas berättelse! Hon är ju 8 mån + nu. Dags att slutföra kanske?
    Jag vill gärna se mer bilder på lilla underverket! Kram på er!

• Parnassia

Muggles - Skönt att Moa verkar bättre!
    Telis - Hoppas, hoppas att läkarna ger er en tid snart för det låter ju fruktansvärt att Televinken ska ha så ont hela tiden!

Det är hemskt när de små har ont och man inte kan hjälpa dem!

• _koko_

MEN HERREGUD!!! Hur kunde jag glömma att kommentera snailys förlossningsberättelse??? Har visst mer snor i hjärnan än jag trodde...

Läste hela med ett stort leende och kände igen mig i väldigt mycket. Återigen vilken TUR att ni åkte in när ni gjorde det, och vilken härlig förlossning!! Väldigt lik hur jag uppfattade min första, förutom att jag slapp sitta två timmar i en bil med värkar förstås, det låter faktiskt helt överjävligt! Jag kunde inte sitta ner under mina värkar efter första timmen, så din bilfärd är grymt imponerande!
    Hoppas ni får åka hem nu och mysa vidare tillsammans med korven. Drömmer mig tillbaka till första tiden hemma, helt surrealistiskt att den där lilla perfekta bebisen faktiskt skulle bo med oss! Det var först då det blev verkligt tror jag, på bb är man ju i en annan värld. Sen kommer det så många första, första bytet på skötbordet, första promenaden, första skriket för husdjuren (våra katter fick panik), osv...
    Stor kram och jag är så lycklig för er skull!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!