• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

BS-om du väljer en ljusare choklad kan du nog minska ner på honungen

• smint

godförmiddag alla fina

låter som allas lussefiranden gick bra igår, här var det bra men lite väl mycket av och på med kläderna då fikat skulle vara inomhus sedan... men men

BS: stackars iris som fått feber, hur mår hon idag?

Koko: Plutten att han hade så ont, men skönt att det inte var ngn fara med tänderna iaf.

Kola har jag aldrig försökt göra sedan jag flyttade hemifrån. i år skall jag bara göra leilas rocky road. Sedan har vi bakat bullar och pepparkakor, men peppatkakorna är slut, sambon är en liten kak tjyv

• Telis
    Lapinette skrev 2010-12-14 11:24:14 följande:
    EA - attans vilken otur med tapeten. Min make fick hjärnsläpp när vi skulle tapetsera kontoret och räknade fel så tapeten räckte inte men vi hade tur och kunde beställa exakt samma färgbad.

kokisen - usch, vad ni har varit sjuka nu under hösten .

Och vad är det som gäller imorgon? När och vart ska jag infinna mig.
    Vi har bestämt GH! Men har vi sagt någon tid? koko pratade om 11.30 och det är ju bra ur få-bord-perspektiv men nennes tåg kommer inte in förrän 11.30 så det tar ju ett tag för henne att ta sig dit. Så hur gör vi?
  • Fru E

PB-måste nog ta och prova kolan jag med, mörk choklad mmmmmmm

Aningen fåordig idag men lovar att bättra mig

• Lapinette

GH - är det stället på Kungsgatan?

• _koko_

telis - Sorry, blandade ihop begreppen! Jag kom ihåg en tid och en plats och kopplade ihop dem lite felaktigt. Om någon som hittar möter nenne vid tåget borde det ju inte ta mer än en kvart att ta sig till GH (på kungsgatan, ja, lappis ) även med barnvagn, så kvart i 12? Jag kan gärna möta nenne. Hur många blir vi? Annars kan ju några som har tid att långluncha gå före och paxa bord, beställer man och tar sallad borde man väl inte få alltför många arga blickar? Jag kan göra det också om jag får sällskap, men jag kan ju inte göra båda.

• _koko_

Om jag nu inte blir ännu sämre vill säga... Kanske inte ska boka upp mig sådär frenetiskt på något jag inte säkert kan vara med på (tänker mest på pricken, vill ju inte smitta några småttingar)!

• Lapinette

11.45 på Kungsgatan noterat! Då tar jag bussen som går 11.30 från mig ..så jag är nog där något tidigare.

• fru AM

Hej alla!
    Jag tog mig friheten att boka bord på GH imorgon. Tog 11.30. och för 8. Dvs 6 vuxna och så bad jag dem sätta dit två barnstolar av den händelse det dyker upp några barn - man vet ju aldrig! Bordet bokat i mitt flicknnamn.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!