• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

AM - Jag trodde inte ens det gick att boka bord där på lunchen?! Åh, vad bra att du tänkte ett steg längre... TACK!!

• Lapinette

Bra jobbat AM! Har aldrig varit där men ska nog hitta .

• _koko_

Nu ska jag lägga mig en stund. Försöker jobba hemifrån, men vafan, jag orkar verkligen inte... Ska hämta barnen kl 15, så jag måste ju ha lite energi kvar tills dess också... Var jag nu ska ta den ifrån? Gnäll, gnäll.

Kram på er!

• Parnassia

Koko! Nu är den klar! Mot lunchen ist.

• fru AM

Lappis: mitt på Kungsgatan (om man räknar mellan Stureplan och Sveavägen). På vänster sida (om du kommer fr jobbet vill säga)

• Lapinette

AM - jag vet vart det ligger ! Jobbade ett tag på Kungsgatan 17 (mittemot Rigoletto).

• passionsblomman

AM, med risk för att verka fullständigt pantad: visst ÄR väl fudgeaktigt när det liksom är lite sockrig konsistens? För det här blev kola,segt, smälter i munnen och är jättegott! Till min stora förvåning blev min son-som är en riktig Maraboumjölkchokladkille, HELT överförtjust och ratar smörkolan jag redan hade gjort till förmån för denna. Så här idag när den är helt klar kan jag bara säga till alla som gillar mörk choklad: GÖR den här genast!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM
    passionsblomman skrev 2010-12-14 12:52:34 följande:
    AM, med risk för att verka fullständigt pantad: visst ÄR väl fudgeaktigt när det liksom är lite sockrig konsistens? För det här blev kola,segt, smälter i munnen och är jättegott! Till min stora förvåning blev min son-som är en riktig Maraboumjölkchokladkille, HELT överförtjust och ratar smörkolan jag redan hade gjort till förmån för denna. Så här idag när den är helt klar kan jag bara säga till alla som gillar mörk choklad: GÖR den här genast!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Precis den info jag hoppades på! JAg studsar iväg till köket och den djuuupa kastrullen!
  • 1up
    fru AM skrev 2010-12-14 09:59:55 följande:
    Angående julpyssel: jag har blivit så inspirerad av 1ups avatar att jag inhandlat apelsiner och kryddnejlikor. Nu behöver jag bara lite mer rött band så ska jag tillverka massor av doftapelsiner!

Jag har blivit jättesugen på att bygga ett pepparkakshus, men vi har ingenstans att ha det.. som i ingenstans där vi kan se det och barnet inte kan nå det. Oh well. Får koka mer bananfudge och sedan akta mig för att äta den istället. Då håller jag mig iaf sysselsatt. ^^
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!