• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Parnassia-jo tack det går mer och mer upp
    litet dråpslag idag när vi skulle hämta vår tapet till hallen, redan satt upp ett par våder men behövde beställa mer, så har den utgått ur sortimentet! Argh! Bara att riva ner igen och spackla, hallen skulle egentligen varit klar redan i fredags men maken fibblade lite med tapeten så den fick kasseras därav ny beställning

• Fru E

Snaly-grymt imponerad att ni klarade er utan smärtlindring även om jag inte alls vet hur det är

• Parnassia

Ja, Snaily, bilresan är jag också impad över! Jag tyckte jag hade långt till förlossningen, men mina 40 min är ju inte så mycket jämfört med din resa!

Hoppas ni får åka hem säger jag också! (Undrar om jag har något eget tänkande eller om jag säger samma som andra bara Tungan ute)
     Det är häftigt!
    Lite som Per Gessle sjunger, "alla känslorna på en och samma gång"; förvirrat, jobbigt, spännade, smärtsamt, läskigt, kladdigt, roligt, mysigt, stressigt och alldeles, alldeles underbart!

• muggles

EA: vilket skit med tapeten, vilken otur!!! Tyvärr är det väl också så att man bör ha tapet från samma färgbad har jag förstått, annars kan det bli nyansskillnader. Men det kanske bara är som de säger? Vi tog till lite extra ifall vi skulle missa, när vi gjorde vardagsrummet. Med det resultatet att en hel oöppnad rulle finns kvar (och rullen kostade en del...). Vad gör man med den liksom???

• Parnassia

Koko! Jag vet! Sist jag försökte slutföra var för ett par veckor sen, men jag körde fast och hann inte hämta journalen. Men NU går jag och letar på den! Jag struntar i allt annat och hämtar den och skriver klart NU.
    Där med basta!
    *manar på mig själv*

• muggles

Jag tyckte känslan av att komma hem med Moa till lägenheten var helt surrealistisk. Typ "ska hon bo här med oss nu?". Gick liksom inte att få in i skallen att vi nu var 3 Vet att vi la henne i mitten av vår dubbelsäng och där låg vi sedan förundrade och bara tittade på henne.

• Parnassia

EA! Usch vad trist med tapeten! Hoppas ni hittar en ny lika bra tapet.
    Skönt att trenden visar uppåt iaf! Kram

Mugglan - man kan slå in paket, renovera dockskåp, göra maffiga teckningar på baksidan mm mm Men det kan ju vara idé att spara en del också i fall det skulle behövas lagas något innan man vill renovera hela rummet. Tex om någon minderårig terrorist målar på väggen eller för den delen en myndig terrorist spiller, repar eller slår hål.

• Parnassia

När vi kom hem med Stora ställde vi henne i bilstolen mitt på golvet i  vardagsrummet och stod sen och tittade på henne och varandra och liksom tänkte/ sa "Jaha, och nu då?"

• _koko_

EA - Men det var ju onödigt!! Trist, hoppas ni hittar någon ny som ni tycker lika mycket om!

muggles - Du får väcka pysslaren i dig och använda rullen till vykort/grattiskort/osv.

parnassia - Då förväntar jag mig att du inte hänger här på ett litet tag då.

• Telis
    Parnassia skrev 2010-12-14 10:41:15 följande:
    När vi kom hem med Stora ställde vi henne i bilstolen mitt på golvet i  vardagsrummet och stod sen och tittade på henne och varandra och liksom tänkte/ sa "Jaha, och nu då?"
    EXAKT så var det här också. Det kändes så fel att titta på tv, fylla tvättmaskinen och laga mat och sånt där vanligt när man precis hade varit med om en så revolutionerande grej.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!