• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 1up
    Smint: Det allra enklaste är nog att använda vanligt hobbylim att klistra ihop de stora delarna med. Om man bara undviker att äta t ex knutar och sådant sedan så går det ju bra. Fast allt brukar smaka damm vid det laget, ändå.. :)
  • 1up

Det är möjligt att jag är småbarnsdement och har frågat förut, men är ni pyssliga av er? Hur låter ni er kreativitet få utlopp?

• muggles
    Fru E skrev 2010-12-14 11:11:05 följande:
    Mugglan-tapeten finns inte kvar alls i sortimentet någonstans. Vi hade marginal med tapet men maken som normalt sett inte gör sådana här fel lyckas få en tankevurpa och klippa alla våder fel med mönsterpassning han var bara lite knäckt den kvällen och klockan var mycket . Så nu får vi riva ner tapeten och börja om, yess vad roligt att det tar ännu längre tid!
    Fy fasen vilken trist miss!!! Kör ni easy up? För vi har alltid klippt våd för våd. Dvs vi sätter upp en, klipper till nästa och sätter upp den osv. Det funkar bra med easy up iaf.
  • Telis

Strålande jobbat med bordsbokningen, AM! Jag har nog med Televinken ett litet tag, han vill så gärna träffa Pricken.

• Telis

Ore, man brukar ju säga "små barn, små bekymmer, stora barn, stora bekymmer", ibland undrar man om inte det gäller föräldrar också - ju äldre dom blir desto mer bekymmer har man med dom. Skämt åsido, hoppas verkligen att din mamma kommer ur den här tonårsperioden snart och börjar må bra! Det låter tufft för er alihopa!

• Fru E

Mugglan-maken tänkte vara effektiv eftersom jag var på väg till sängen och klippte till alla på en gång efter att noga ha stämt av så mönsterna gick ihop. Men någon gång på vägen hade han vänt våderna en gång för mycket och då blev även tanken fel, bara att bita ihop och börja om på nytt med lite förlorad tid men men. Han skulle kolla på ny tapet ikväll och riva ner de två våderna, sätta ny återställare och sen tapetsera på torsdag eller fredag kanske. Han förstår inte själv hur han lyckades

• fru AM
    Telis skrev 2010-12-14 14:09:16 följande:
    Strålande jobbat med bordsbokningen, AM! Jag har nog med Televinken ett litet tag, han vill så gärna träffa Pricken.
    Det var det jag anade - därav barnstolarna (i o f s glömde jag samtidigat bort hur ung Pricken är ... han sitter ju inte i barnstol än ... )

Stolt öve rmig själv: från scratch till 100 nystekta köttbullar på en timma ... nytt personligt rekord! Julbordet är räddat (för barnens del i alla fall).Cool
  • fru AM
    Telis skrev 2010-12-14 14:16:44 följande:
    Ore, man brukar ju säga "små barn, små bekymmer, stora barn, stora bekymmer", ibland undrar man om inte det gäller föräldrar också - ju äldre dom blir desto mer bekymmer har man med dom. Skämt åsido, hoppas verkligen att din mamma kommer ur den här tonårsperioden snart och börjar må bra! Det låter tufft för er alihopa!
    Håller med om det där. Vi tyckte definitivt att vår pappa var lite tonårsjobbig när han nödvändigtvis var tvungen att skilja sig från vår mamma för att omdelbart skaffa tandställning, klä sig ungdomligt och gifta om sig med en galen knarkar-/smugglardrottning ...

Kram till dig Ore! 
  • smint
    fru AM skrev 2010-12-14 14:18:47 följande:
    Det var det jag anade - därav barnstolarna (i o f s glömde jag samtidigat bort hur ung Pricken är ... han sitter ju inte i barnstol än ... )

Stolt öve rmig själv: från scratch till 100 nystekta köttbullar på en timma ... nytt personligt rekord! Julbordet är räddat (för barnens del i alla fall).Cool
    Härligt  Finns inget godare än hemgjorda köttbullar. Skall göra ett lass och lägga i frysen tills bebisen är ute.. 
  • gosnosen

Hej alla! Känns nästan lite pinsamt att komma insmygande här efter så lång bortavaro, men jag tycker inte riktigt att tiden räcker till. Det är mycket jobb (roligt men mycket) och däremellan ska man försöka vila och vara social. Jag har dock försökt hänga med här i omgångar, men har inte en suck att komma ihåg allt som borde kommenteras. Tar det jag kommer ihåg och ber om ursäkt om jag missar nåt viktigt!

Snaily - stort grattis till Yngla! Lät som en "drömförlossning"!

Muggles - grattis till tvillingarna! Spännande! Skönt att ni har landat i det och ser fram emot att bli trebarnsföräldrar.

PB & EA - livet är inte rättvist på minsta sätt! Har varit där ni är många gånger och vet precis vilka känslor som dyker upp. Stor kram!

Snorkis - kram på dig! Starkt att du orkar hålla kontakten med tråden!

Klockarbol - fy vilken mardröm du har hamnat i! Styrkekramar till dig!

Välkomna alla nya!

Och alla "gamla" trådisar vill jag bara ge en stor kram! Ni är sånt härligt gäng och jag känner mig som en del av er även om jag håller mig borta emellanåt.

Själv så växer magen så det knakar just nu och lilltjejen är nog en blivande cirkusartist med tanke på hur aktiv hon är just nu. Är i v. 28+0 idag och mår oförskämt bra fysiskt. Ibland glömmer jag nästan bort att jag faktiskt är gravid och hajar till lite när jag passerar en spegel och ser en mage puta ut . Är tacksam för varje dag som jag inte känner några direkta krämpor och hoppas att det får fortsätta så. Jag har dock fortfarande svårt att ta till mig hur mycket livet faktiskt kommer att förändras när hon väl bestämmer sig för att titta ut, och har väl kommit till insikt om att jag nog måste börja förbereda mig lite mentalt för det. Å andra sidan känner jag mig inte särskilt orolig heller för hur det kommer att bli. Räknar med att hon blir en snäll och sovande bebis .

Ska försöka ta mig lite tid att titta in här oftare nu framöver. Kommer att behöva era tips på vad som behöver förberedas inför att en bebis ska göra entré i ens liv och hem .

Stor kram till er alla!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!