• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • gosnosen

Telis - jag brukar försöka läsa ikapp lite i mobilen på vägen hem emellanåt och där är jag automatiskt inloggad . Men det är så knöligt att skriva på mobilen så det orkar jag inte... Låter så mysigt med Televinken! Och framför allt mysigt att vara hemma tillsammans alla tre nu!

EA - vi gjorde tre egna IVF:er varav bara den första gav ett befruktat ägg för återföring. Sen blev det ett ÄD försök med återföring som inte blev något, två avbrutna ÄD-försök och sedan blev det en "lillgos" på det andra "riktiga" ÄD-försöket. Nu har vi också 5 ägg i frysen som vi kan använda till ev. syskonförsök framöver om vi vill. Vi har dock sagt att vi tar ett barn i taget .

• sweetstreet

hej! Har inte hunnit läsa ikapp.
    Ser nu att ni diskuterar Lappis kötid och Fru E´s FET.

Ang det där med att FET kasnke tar bättre än "vanliga IVFn"  KANSKE skulle kunna bero på att embryon som klarat nedfrysning bra och klarar upptining därmed är något "starkare" än vad vissa av de embryon är som man använder direkt?
    Men detta är BARA en HYPOTES såhär lite snabbt framspånad....  

• sweetstreet

Lappis!
    Jag fattar inte riktigt det här med kösystemet tror jag.
    Skulle det vara ca 21/2 års kötid EFTER ni skickat in ansökan.. Och detta kan n inte göra förrän förhoppningsvis nästa år??? 

• passionsblomman

Julgranen är vald och hemkörd och alla mina julklappar-dvs de jag själv ska ge andra, är fixade. Kattmatsförrådet påfyllt och u ska vi käka lasange. Smart som jag är gjorde jag två, så man har latmansmiddag att ta fram efter julmaten när man inte ens orkar tänka.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • gosnosen

Kram Lappis! Hoppas så att den där kötiden helt plötsligt blev jättekort så att ni får er prins/prinsessa under 2011! Det låter som att ni under tiden lever på livet på ett väldigt trevlig och livsnjutande sätt. Det får ni fortsätta med och inspirera till god mat och god champagne .

• kängu

Godkväll och gääääääsp!
    Idag har jag gått brevid på mitt nya jobb och blivit fullstoppad med information. Nu ska jag och chefen bara komma överens om lönen också så är jag formellt anställd sen

Lappis, pratade just om det med väntan på adoption idag med min kollega. De väntade länge länge på sin dotter från Kina som nu är hos dem. Hoppas att det rasslar till nu 2011 i Korea så att er son eller dotter snart är i er famn.

AM, måste berätta för min make att det är ert skepp i Pippi-filmerna. Han tycker nämligen det är superfint

• viktualia

AM - coolt med historien om Pippis skepp... men jag anar att du önskar att dina föräldrar fanns nära dig, istället för att få personifiera Pippi i tråden... KRAM på dig!!

• 1up

Pippis båt är en av anledningarna till att jag satte mig i båtbyggarskola..

KRAM till alla som väntar på sina barn. Jag har haft min del av bekymmer men kommer aldrig riktigt kunna förstå vad ni går igenom under era "graviditeter".

• snaily

Hej allihop, har fortfarande inte hunnit läsa ikapp men vill bara säga att vi äntligen är HEMMA; så skönt!!

Skickar en stor kram vardera åt Lappis och EA, kan bara återigen konstatera vad himla orättvist det är i barnkarusellen!
    KÄnns lite dumt att komma in här och stråla bebislycka nu, men ni får scrolla mina inlägg, jag lovar!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!