• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta
    ensam i cyberrymden. Jaja, dags att sova. hejrå
  • _koko_

Crap och skit, jag kanske måste vabba i morgon. Lillebror var misstänkt varm ikväll när jag åkte (på julbord), och morfar som barnvaktade så att han hade varit rätt hängig sen också. Suck. Hör av mig i morgon när jag vet hur det blir. Annars tänkte jag bara säga SHIT, vilket julbord Flyt har!! Sill, lax, hummer, kräftor, vilt och godis, och allt jag åt var sjukt gott. Välkommen hem till Snaily, hej gosnosen, kul med livstecken, och varma kramar till Lappis och EA. I morgon ska jag kolla 1up på FB och berätta om min kreativitet. Kram och sov gott!

• porchez

Hej hej! Äntligen läst ikapp! Men måste sova så skriver mer imorgon om Jag hinner titta in. God Natt 

• Fru FruLLan

Hejsan flickor

Hoppas att det är bra med er alla.

Lappis: hoppas sååååååå att det vekligen hädner en stor skräll i kön så att det är er tur NU. för det känn som om det verkligen  ÄR er tur NU! Kram!

Snaily: Åh vad mysigt att komma hem med liten plutt bebis! gud vad härligt, så speciellt och så fantastiskt. Och känner verkligen igen "gråtmildheten" och jag tycker knappt att den gått över helt som nån också skrev. jag har blivit otroligt mycket blödigare och fegare sen jag fick barn. Stor skillnad.

Aporopå fegare så gällder det verkligen ridningen. Jag har alltid varit väldigt orädd och ridigt de mest galna hästarna utan reflektion. Hoppning och särskilt terräng har varit det bästa av allt. Men sen när jag fick barn... särskilt efter den andra... ja då har jag blivit hopp-harig. är jätte nervös inför hoppning nu. Visst ebror en del på att jag är ringrostig visst, det blir ju inte så frekvent som förr. Men skillnad är det ändå.

Inte blev det bättre av att jag ramlade av under en hopptävling igår. Det var fullt kaos och folk ramlade av till höger och väster MEN ädå...  ramla av.....

ont har jag också.

Nåja

nu skulle det här ju inte handla om mig.

Sorry

AM: jag har missat hela pippi storyn. satt och letade bakåt för nån utförligare historia men hittade bara en kort notis om din pappas båt =  pippis båt vilket iju för sig är as cooooolt men hade varit kul att lläsa mer.

hur går det med den galne yasuragi? kan inmte fatta att det ska behöva vara så svårt. Ni äger ju för fan huset.

Alla ni som ska på lunch idag. ha det så otroligt mysigt.

Jag är så himla avundsjuk. Vore så himla kul att se er alla det var alldeles för länge sedan. Och när det sedan är sååååå fint besök som pricken och televinken…. Ja då lockar det enormt.

Men jag har så klart mötesmaraton…..

Kokos: Hoppas att lill killen kryar på sig snabbt. Skit att ni är så mycket sjuka. Hoppas det vänder.

Näe ni. Nu hinner jag tydligen inte mer. Måste förbereda möte nr 1.

• Fru FruLLan

Nenne:
    Allt klär en skönhet. Sör5skilt mjölkfläckar
    Åh vad jag hade velat träfaf er idag!
    hoppas tågen går som de ska.
    kram

• kängu

Snigeln, vad härligt att ni är hemma nu!! NJUT!

• kängu

Ha det så mysigt ni som ska luncha idag!!

• kängu

Nu måste jag stänga av datorn, Ru har tröttnat på att leka med silverskedarna som jag tog fram som underhållning...

• muggles

Kängu: har jag grattat dig till viket?! Så kul att du fick det, vilken merit det blir!!!

Izzie: håller tummarna för BIM i helgen!

Var på julmiddag igår (ni vet femkampen på Liseberg - som tur var var inomhus). Det var gott och trevligt men ovanligt lugnt på spritfronten. Kanske för att högste hönset (tyska ägaren som kommer på besök en gång om året) skulle titta förbi senare... Vi fick iaf reda på att vi fick en redig bonus i år, den kommer väl till pass i vår med alla extra utgifter.

• muggles

Snaily: de där dagarna/veckorna när alla grav-hormoner lämnar kroppen och amningshormonerna kommer igång är man lika stabil som ett gungfly ung...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!