• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Izzie

Nu har jag äntligen hittat in... Det är verkligen decemberstressigt på alla håll! Känns helkonstigt med den nya designen på sidan, men man vänjer väl sig antar jag?

Har skrivit några inlägg, men sista vet jag inte om jag hann posta? Någon i rummet bredvid började hulka och behövde assistans... Blä för magsjuka!!! Det verkar gå överallt nu!

Om jag missat att säga det - Tack för tråddejten sist! Det var jättekul att ses!

Har ströläst lite via mobilen ibland, så jag får se vad det var jag skulle kommentera.
    Framförallt  - STORT GRATTIS Snaily! Vilken härlig förlossningsberättelse! Shit vad bra det gick utan någon form av bedövning! *imponerad* Såg namnet på FB och det är jättesött! Vilken fantastisk julklapp ni fick!

Snorkis - Läste inlägget ang din moster! Vilken människa! Släkt är ju alltid svårt eftersom man inte väljer dem själv, men henne låter det som att det vore bra att ha på distans - väldigt lång sådan... Stor kram!

Tinga - Har förstått att det varit lite framsteg på viktfronten för grabbarna! Vad kul - stort grattis till det! Ni är riktiga kämpar allihop!

PB - Har aldrig riktigt kommenterat allt du har skrivit kring känslor den senaste tiden. Måste bara säga att du flera gånger rört mig till tårar. Du är verkligen helt fantastisk på att uttrycka dig. Allt blir så levande. Dina målande beskrivningar, träffsäkra tolkningar och empatiska synsätt lyser igenom så starkt att jag får ett hugg i hjärtat när jag läser om din smärta. Vill bara skicka en stor kram!

Klockarbol - Hjärtat ömmar för dig med ska du veta! Hoppas så att det finns någon nära som kan krama dig och hjälpa dig igenom det värsta. Ord känns ibland så futtiga.  *kramar om*

Muggles - Stackars lilla Moa! Såg att du redan fått tipset att varva alvedon och ipren, använd det! Så har vi blivit tipsade att göra med Matilda för att undvika fler feberkramper. Det ska tydligen vara helt ok att mixa, men det hade jag aldrig vågat om inte läkarna uppmanat till det. Hoppas det lättar snart! 

Ore - Läste inlägget om din mamma... Usch så otacksamt det måste kännas i din situation! Vet inte riktigt vad jag ska råda till heller. Svårt när man inte känner din mamma och vet om hon är lite självisk i grunden eller om det bara är en reaktion av smärta efter skilsmässan... Om det är det senare, kan man kanske tänka sig att ha lite tålamod och försöka att inte ta åt sig men säga till när hon går över gränsen. Är det det förstnämnda kanske du kan börja deala? Typ, vi kan fixa din bil, men då behöver vi barnvaktshjälp nästa vecka för att hinna med? Sätta lite hårt mot hårt liksom? Är hon likadan mot din syster? kram!

Nähä, borde väl fixa lite middag. Tänkte se reprisen av Luciafirandet på tv. Var på Matildas dagis i morse och kollade på deras luciatåg. Så fint det var! Jag fick en stor klump i halsen och tårar i ögonen. De sjunger så energiskt och falskt, det är ju så rörande. Alla var lucior, tärnor, tomtar eller pepparkaksgubbar, förutom en kille på Matildas avdelning som var utklädd till dinosaurie - jag skrattade boktavligen så jag grät när jag såg honom - så himla skön unge!
    Har hunnit med att klippa mig oxå. Impulsklippte faktiskt av flera decimeter, så det känns jättespeciellt. Kommer nog kännas konstigt nästa gång i duschen... Men nu är det lite mer frisyr, inte bara långt och hängigt! Känner mig än så länge helnöjd!

Sen är det ju Biggest Loser finalen ikväll - får inte missas! Älskar Biggest Loser (am varianten)!

BIM till helgen - än så länge nada symptom...

• lunagarden

Grattis Snaily!!!

Här går jag i v 39 nu och väntar på min lilla prinsessa...

Ha det fint, allihopa!

• nennesjuttioåtta

izzie - hahahah dinosaurie!!! Aaaaaaaaw!!! hej förresten! Håller tummarna för BIM!!!!
    hej lunagarden! Så hon har stannat inomhus iaf, vad skönt!

• Telis

Hej Izzie, vad kul att du hann in nu iallafall! Håller tummar och tår i helgen!

Ja just det ja, snaily, fint namn ni valt! Rekordsnabb förlossning (nästan), rekordsnabbt namnval och rekordsnabb förlossningsberättelse!

• lunagarden
    nennesjuttioåtta skrev 2010-12-13 18:30:21 följande:
    izzie - hahahah dinosaurie!!! Aaaaaaaaw!!! hej förresten! Håller tummarna för BIM!!!!
    hej lunagarden! Så hon har stannat inomhus iaf, vad skönt!
    Ja, nu går jag säkert över tiden bara för det

Hoppas allt är bra med er och Pricken! {#emotions_dlg.flower}
  • passionsblomman

Kan någon pretty PLEASE inboxa mig vad Yngla heter! *lägger huvudet på sned*

Izzie, hej på dig! Fy för kräksjuka Kräks

Tack för det du skrev, det värmde mycket. *kramar tillbaka*Jag gjorde misstaget att sitta och kolla lite bakåt på "vad skriver jag egentligen" bara för att Liten sa att hon inte glömt, men det hade jag. USCH! Jag satt och skämdes och blev så less på mig själv att jag kunde fått kräksjuka av bara det. Gnäll gnäll, ledsen, jobbigt smärta, orättvist, längtan, vilsenhet. Heregud SKÄRP mig människa!
    Fast jag förstår mig lite också. I mina mer bamhärtiga stunder.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Jag vill också gå luciatåg! Jag kan vara dinosaurie jag med. Det behövs inte ens någon kostym. Skulle Pricken med också då eller, vad var det nu, en Rex?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Vilken härlig och häftig förlossningsberättelse Snaily! Frånsett den lilla handen bredvid huvudet då ... Och vilken underbart söt liten flicka ni fått!

Mina små underverk har många kvaliteter men Lussefirande är inte  i alla fall inte riktigt Hektors melodi. Han deltog i lussandet under tyst och förvånad protest. Och vägrade ha sin tomteluva på sig. Livia skötte sig nog (maken bevakade hennes avdelning och jag Hektors) - men tyvärr pajade luciakronan halvvägs. Skräp - på riktigt. Varning för konstsmides "guldkrona" http://www.konstsmide.se/products.asp?pid=850&vg=2&pg=-2&pf=&lang=4 .

• fru AM

Den där artikeln om kön på barn och mammans utseende lämnar många frågetecken ... Jag då som har två söner och en dotter? Är jag 33% snygg då?

Dessutom är det väl spermierna det hänger på - såvitt jag förstår så borde då pojkpappor vara de med störst snoppar? Deras kortlivade pojkspermier kan verkligen spurta mot målet tacka var halvannan decimeter kortare löpsträcka ... Eller?

• viktualia

Snaily - ååå schysst förlossningshistoria!! heja heja!! och välkommen till den konstiga klubben med oss som fött barn utan nån vidare smärtlindring... mysko är vad det är... KRAAAAAAAAAAAAAAM!

Ego - har ett smågnällig Troll bredvid mig.. han är frustrerad på tandsprickningskrångel

Ore - TOK-ego mamma... *suckar* kram på dig, vännen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!