• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Tusen TACK för alla fina gratulationer och lyckönskningar förresten, ni är så söta!
    PB; jag grät floder när jag läste din dikt!! Den var SÅ träffande! (bortsett från några detaljer såsom lustgas och sånt krafs. )

Jaha, hon somnade om så jag skriver väl vidare i min egobubbla...

• 1up

Hade jag vetat så hade jag inte vågat skaffa barn. Idun sov inte åtta timmar/dygn under sitt första halvår och jag ammade med högst en timmas mellanrum under hennes första fyra månader. Phew.

• Liten med Mindre

Snigeln!!!! Avundas dig inte din BB-färd. Tycker 20 min på stadsgator är fullt tillräckligt! Puuar o kramar från glad lilleman o mig.

• 1up

Jag har svårt att hinna läsa ikapp - Idun tog sina första steg i lördags och nu är det ihärdiga försök och många fall på näsan dagarna i ända - så.. om jag verkar en smula ignorant så beror det allra mest på att jag inte hinner sitta några maratonpass (typ fem minuter..) här.

Grattis till bröllopet, Melondoft!

Passionsblomma, hur mår du?

• snaily

Herregud så långt det kommer bli... ska jag verkligen posta en mastodontlång förlossningsberättelse här, kommer någon orka läsa?! Hur kan en så kort förlossning bli en så lång berättelse?!

• nennesjuttioåtta
    1up skrev 2010-12-13 14:50:31 följande:
    Hade jag vetat så hade jag inte vågat skaffa barn. Idun sov inte åtta timmar/dygn under sitt första halvår och jag ammade med högst en timmas mellanrum under hennes första fyra månader. Phew.
    Gud vilken sabla tur jag har som fick en jättebebis som mest sover och äter sällan och snabbt och pruttar utan gnöl!
  • MSW

Vinkar till snigel! på er alla tre!  Jag vill också läsa! Har inga problem med att det är långt..

• MSW

Ojoj 1up! Full fart om det är på G att börja gå!

Mugglan: Den skulle jag absolut behöva.. Men är inte säker på att jag VILL ha den!

SKickar lite krya på er till alla små och stora som är sjuka!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!