• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    snaily skrev 2010-12-13 14:38:11 följande:
    Fast vad krävande de är, de små liven! Varför var det ingen i tråden som hade förvarnat mig om det?!
    Vi ville sätta dig i samma båt som oss, höhö!
  • Telis

Liten, jag vet inte riktigt vad dom har för läkare där på barnläkarmottagen men det är tydligen dom som gör utredningar av barn som är förstoppade osv så jag hoppas att dom är lite experter på sånt iallafall.

Vickan, ingen lösning på hårproblemet här utan jag går runt och ser ut som en idiot.

muggles, angående hårproblemet, hur skulle det kunna lösa sig så fort? Jag tänker mig att det är en massa hår nu som är i samma utväxtfas, dvs typ 3 cm för mig, då borde väl inte håret se klokt ut förrän det håret vuxit ikapp det andra - dvs om ett par år? Fast jag hoppas ju förstås att du har rätt.

muggles, stackars, stackars Moa!

Heeeeej snaily!! Klart att hon är världens sötaste! Tjej that is, världens sötaste kille bor ju hemma hos mig. Åh, vilken fin förlossningsberättelse! Grattis igen! Men du, glöm nu för all del inte att det är helt normalt med baby blues på dag 3! Du kanske inte råkar ut för det men om. Jag tyckte faktiskt att det var rätt läskigt när jag fick det, trots att jag visste innan att det kunde hända och var helt normalt.

• Telis
    muggles skrev 2010-12-13 16:45:36 följande:
    Vi ville sätta dig i samma båt som oss, höhö!
  • nennesjuttioåtta

babybluesen – åh herregud vad jag grina! Mest när maken skulle åka hem och sova sista natten och han skulle *gulp* gå alldeles ensam över parkeringen! Uääh Uäääh! Jag och Pricken hade ju iaf varandra. Och sen höll det i sig och jag tror inte det vände uppåt för mig förrän Pricken var 7 veckor, faktiskt. Fast jag är nog fortfarande inte helt normal, hahah! Ibland svämmar ögonen över av ingenting och bara av att sjunga oajajajajbuff oh se honom halvsova och inse att nu är även denna dagen till ända och kommer aldrig mer och han blir bara större och större (på alla sätt) och jag längtar redan till morgondagen. Eller åtminstone tills han hojtar till vid halv 3 och vill äta *lycka* för då får vi vara nära igen! Åh underbara barn! Kan de inte vara bebisar jämt?

• muggles

Snaily: låter som en drömförlossning! Början av den låter som min; öppningsfasen gick fort för mig i början och var också öppen ca 7cm när vi kom in. Men sedan gick det sämre för min livmoder orkade väl inte riktigt, så resten av öppningsfasen tog väldigt lång tid. Vad duktig du måste varit på att slappna av utan smärtlindring och allt!

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-12-13 17:03:52 följande:
    Är du säker på att Pricken inte är en Pricka?
    *kollar efter* Hur det än är så har han/hon inte samma utrustning som jag, det kanske är jag som inte är tjej? Förresten har jag tänkt att du och jag har samma peruk, vad göra vad göra? Och inte får jag klippa av mig allt för maken heller Inte för att jag inte passar i det, utan för att mitt hår inte passar i det och att han blev så jäkla trött på att höra mitt gnäll och klagosång över helvetet. Jag tror jag ska bli skejtare å man kan ha mössa inne också. Just nu är det så elektriskt att jag får in P4 Lappland.
  • Telis

nenne, riktigt normal blir man nog aldrig mer.

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-12-13 17:03:52 följande:
    Är du säker på att Pricken inte är en Pricka?
    fast väldigt gulligt tänkt av dig.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!