• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Muggles, Iris har haft så ont så vi har åkt in varje gång hon haft öroninflammation och fått pencillin, då har det vänt på ett dygn. Sedan har vi fått åka på återbesök hos vanliga läkaren för att kolla så att trumhinnan läkt ihop fint utan ärr och pratat om huruvida vi tycker att hon hör sämre, vilket vi tack och lov inte märkt så hon verkar ha klarat sig, än så länge i alla fall. Har ni varvat alvedon och ipren så att ni får mer effekt? Vissa läkare vi träffat på säger att nässpray lättar på trycket medan andra har sagt att det inte är bevisat att det har någon effekt alls.

• BrudSommar2006

Jag ska få skidor i julklapp av mina föräldrar, kanske lite trist att det inte är någon överraskning men jag ser verkligen fram emot det. Sedan ska vi ut och åka, mamma och jag, ska bli så kul.

• nennesjuttioåtta

OH MY GOD!!! AM!!! Den här blöjan åker med till mr Yasuragi *grön nenne*

• snaily

Vad vi bland annat INTE hann med under vår förlossning:

Lämna förlossningbrevet som jag ägnat en massa timmar åt att komponera
    Dricka energidryck och äta godis och energikakor
    Lysna på medhavda cd-skivor
    Få användning av alla olika massagetekniker vi lärde oss på profylaxkursen (men en hann vi med)
    Duscha/bada
    Smärtlindring (eller joo, jag tog ju två alvedon kvällen innan)
    Fotografera
    Prata

Så, slutsats: det blir inte alltid som man tänkt sig... men det kan bli rätt bra ändå.

• snaily

Nenne
    Jag kan numera hjälpa till i Yasuragiinsamlingen av kletiga bajsblöjor!

Gud vad jag känner mig ego just nu... ska läsa ikapp lite noggrannare senare!

• MSW

Snaily: INgen som dömmer dig! DU har juh liksom lite fullt upp..

• MSW

Nahe, nu ska jag se om jag kan leta upp lite mer lusse-grejer åt A.. Hittar linnet bara.. Men de är väl inte fy sakm det! Var helt säker på att de andra grejerna låg på samma ställe....

• Lapinette

snaily - jag ska väl erkänna att jag normalt sett inte brukar läsa förlossningsberättelser men DIN tänker jag ABSOLUT läsa! Vill verkligen veta hur det gick med resan dit, handdukarna, korven som skulle lämnas ... etc.

• Lapinette

Och åter igen JÄTTEGRATTIS till den söta tjejen!!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!