• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

PB, ja det här var riktigt, riktigt deprimerande.

Angående trådarna så betyder det kanske att det nu är som på Familjeliv och att den här tråden aldrig kommer att stängas?

• passionsblomman
    Telis skrev 2010-12-11 23:42:33 följande:
    PB, ja det här var riktigt, riktigt deprimerande.

Angående trådarna så betyder det kanske att det nu är som på Familjeliv och att den här tråden aldrig kommer att stängas?
    En evig tråd! Vi kommer att komma upp i miljoninlägg!
    Jag har SÅ noll koll på hur det funkar på familjeliv. Där har jag bara läst när det länkats.

Men ÅH, då betyder det alltså att gamla skittrådar som man vart så glad när de stängts, kan poppa upp när som helst?

Och ja, just nu är jag väldigt glad att vi flyttat till ett ställe där det är ytterst osannolikt att vi sprängs av bilbomber eller så åtminstone. ÄVEN om SD fick skyhöga siffror här. Just att det-särskilt nattetid-faktiskt hände en hel del skumt och sambons jobba innebar så mycket kontakt med "undre världen" känns skönt att ha lämnat bakom oss.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Telis, du är inboxad.
    Känns som om man måste hojta det här, för jag tycker den symbolen syns ur-dåligt däruppe i sitt ensamma högerhörn, liten och ynklig...

• passionsblomman

Nähä, ingen annan vaken? En uttråkad Snigel? Klockarbol?

Vart tog 1Up vägen förresten? Du var mig en rolig filur, så du får allt ta och hålla dig här tycker jag. Visa apelsinen!

.....................................................*går en liten sväng i stora huset*..........................................

• Lapinette

Jag läser allt ni skriver men är datorlös i helgen. Pb - du får ha det så trevligt med Polaren! Och läskigt med bomberna på stan. Läste precis om dem. Vi var på stan men satt just då ett par kvarter bort.

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2010-12-12 00:28:25 följande:
    Jag läser allt ni skriver men är datorlös i helgen. Pb - du får ha det så trevligt med Polaren! Och läskigt med bomberna på stan. Läste precis om dem. Vi var på stan men satt just då ett par kvarter bort.
    Oh herregud vad läskigt! Usch!

Polaren ska vara till Nyår är det meningen, men vem vet, vi kanske bllir "tvungna" att poppa korken tidigare.

Det ska bli mycket intressant att stifta bekantskapen med den där polaren iallafall.
  • Oupsie

Sitter uppe och pluggar (så jäkla flitigt )

Tänkte bara säga att jag fick ett sms från Snaily, ifall inte alla i tråden har gett henne sitt nummer .

"På väg till förlossningen nu, kanske i onödan, men bättre en gång för mycket än för lite..."

• Oupsie

Så, tänk, Ynglet kanske snart är här. Hoppas så att allt går bra!

Vinkar till er andra!

• passionsblomman

STOPPA PRESSARNA

Snigel på väg till förlossningen för att träffa Ynglet!

Midvinternattens köld är hård
    stjärnorna gnistra och glimma
    Alla sova i enslig gård
    sent invid midnattstimma

Månen vandrar sin tysta ban
    snön lyser vit över fur och gran
    snön lyser vit på taken
    endast Snigel är vaken

Vaken att göra ett särskilt jobb
    Jobbet där faktiskt ingen
    annan kan leva till namnet opp
    än självaste mammasnigeln

Nu kommer så envist värk efter värk
    och bilen ska säkert köras
    Snigel får byta till landstingets särk
    och kraven på lustgas lär höras

Håll ut håll dig lugn håll fokus kvar
    Håll hårt i din makes armar
    Följ kroppen med värken och andas bra
    med lustgas tills du garvar

Se innan dagen åter grytt
    och solen gnistrar i nysnön
    har kanske redan Ynglet gnytt
    och höjt sitt skrik ut mot Storsjön

Och aldrig har vinterkänts mindre kall
    och smärta så lätt att bära
    som med nyfödd bebis på mammas arm
    och aldrig Det Största mer nära

Så go for it Snigel och kämpa på
    du kan och du gör det kalasbra
    Tråden gör vågen och hejjar så
    det är upplopp och målgång HURRA!

Månen vandrar sin tysta ban
    Dan före Ynglets första dag
    snön lyser vit på taken
    en snigelmamma är vaken

LYCKA TILL SNIGEL!!!!!!

• passionsblomman

Jaha, så går det när man diktar innan man postar nyheterna, då kommer man med gamla news.

*vinkar till Oupsie*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!