• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

*snorar*
    Har just gråtit en hel pöl till utdelningen av Nobelpriset i medicin.

Jag känner mig verkligen stabil idag - not! Deppig, rastlös och gråtfärdig i en salig blandning. Kan ingen bara söva ner mig och väcka mig när det är dags att krysta??

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-12-10 17:56:03 följande:
    naily – symtpom!!!
    Tror du?? Ååå jag känner mig så uppgiven och skeptisk. Det händer inte ett skit i livmodern idag. Om man räknar från ÄP är jag en dryg vecka "över tiden".
  • snaily

Vår delikata Nobelmiddag: halväcklig hämtpizza med julmust. Mmmmmm!!

• nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2010-12-10 18:13:18 följande:
    Tror du?? Ååå jag känner mig så uppgiven och skeptisk. Det händer inte ett skit i livmodern idag. Om man räknar från ÄP är jag en dryg vecka "över tiden".
    Jag kände inget alls förrän efter att hon hade varit och retat livmodertappen efter andra TUL, dagen efter kom han ju. 16 dagar efter BF... Hoppas Ynglet har mer bråttom ut! När är nästa koll? Be henne göra en hinnsvepning om det är möjligt!
  • snaily

Nenne
    Nästa besök på onsdag om inget hänt innan dess. Lät inte som om hon tänker göra något annat än en vanlig undersökning (mäta blodtryck, lyssna hjärtljud) då, plus att hon bokar tid för bedömning på förlossningen till veckan därpå (=julveckan). Men jag lever på hoppet att vi ska slippa det där BM-besöket på onsdag!

• Tinga

Tack för ännu fler grattis! Ni här inne vet ju verkligen hur vi har kämpat för att få till den här viktuppgången, så jag känner mig verkligen stolt och glad över allt beröm ni öser över maken och mig.

Telis - usch, vad jobbigt det låter för lille Televinken med bajsandet, och för dig också förstås, att behöva se honom ha så ont. Det är ju verkligen kass att ingen annan läkare kan lämna ut provsvaren om de kommit. Kram!

BS - grattis på namnsdagen! Hoppas att Astrid snart får flytta in på sitt rum.

Det blev inget stövelinköp för mig idag; bruna stövlar var det inget större utbud på, medan det fanns svarta i överflöd.

• Tinga

Läser ikapp baklänges nu, så mina kommentarer kommer nog i lite konstig ordning.

Snorkis - kram till dig! Tack för att du iallafall ger ett litet livstecken ifrån dig, så att vi vet hur du mår. Julen blir säkert en pärs, gissar jag, men vi finns här när du vill.

Jag tänkte på en sak häromdagen; när du precis blivit gravid skrev du något om att din mamma och moster jämt tävlade om en massa saker, bl a barnbarn och liknande, så jag undrar hur deras relation ser ut nu? Din kusin fick väl också barn i somras? Ursäkta om jag lägger mig i sådant som jag inte har att göra med; svara bara om du själv vill.

Klockis - skönt att se dig här lite mer frekvent nu.

• viktualia

Telis - STACKARS televinken!!!

Tinga - glädjs med er och tar en klunk skumpa!

PB - kram på dig!

Kängu - spännande med jobb!

Clarion Sign - där var jag för en dryg vecka sedan! Suuuuuupergod lunch och gott fika! *me like*

Ego - hittade smaksatta popcorn - parmesan och pesto! mumsigt!! I övrig - nobel på TV, maken på jobbjulfest och Trollet krypande på golvet... det är FREEEEEEEEEEEEEDAG!!

• fru AM

Stackars Snaily! Åh jag vet hur det är! Uppgivenhet, rastlöshet, misstro att det faktiskt kommer komma en bebis någon gång! Men det gör det! Du kan inte be maken pilla lite på tappen eller göra det själv (var det inte Cicci som gjorde det?)? KRAM!

Nenne, Telis, Lappis, Cicci, ev andra : då blir det Golden Hits då? 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!