• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Haha - jag fick visst inlägg nr 5 000; tror aldrig att jag på mina år i tråden lyckats träffa ett jämnt tusental! *milstolpe*

• kängu

Tinga, jag gillar också På spåret! Skavlan däremot har jag rätt svårt för.

• snaily
    Tinga skrev 2010-12-10 14:15:07 följande:
    Haha - jag fick visst inlägg nr 5 000; tror aldrig att jag på mina år i tråden lyckats träffa ett jämnt tusental! *milstolpe*
    It's your lucky day!
    Köp en lott! Eller två!
  • BrudSommar2006

Idag har jag namnsdag, grattis till mig! Astrid fyller 11 månader också, grattis till Astrid med!

Vänta här Äpple. Så där ja, ett äpple om dagen är bra för magen.

Nu är det ju så där igen att man måste trycka enter två gånger för att få nytt stycke, det tog de ju nyss bort. Jag gillar inte heller att man inte kan se vilka sidor man varit på, visst att man kan gå till senast lästa men det kan ju vara någonstans mitt i man råkade läsa senast.

Astrid sover, Iris är på Junibacken, här är hyfsat städat och om en timme kommer svärisarna. Det vore väl OK om det inte var för att den där jäkla hunden också kommer. Nu blir det till att sopa hundhår i dagarna tre igen, bläh. Fast Iris blir nöjd. Sedan åker de till Spanien över vintern så nu äntligen kanske Astrid kan få börja flytta in i sitt rum.

• Tinga

Jag har hittat ett recept på fudge som jag tänkte prova i år, och när jag skulle kolla knäckreceptet i min pärm hittade jag ett spännande recept på krokant också, som jag också tänkte handla ingredienser till. Julgodiset är det bästa med julbordet om ni frågar mig.

• nennesjuttioåtta

AM –ja det ska bli jättekul! Jag har innan mest kört på känsla men känner att jag borde veta vad jag gör, säsrskilt när jag på senare tid fegat ur och låtit någon annan göra retuschen för att jag är så osäker på hur det blir i tryck om jag, hemka tanke, gjort fel. Sen finns det ju så många sätt att göra det på som är dubbelt så effektiva som de sätt jag gör det på och lite knep och knåp är alltid bra. Och så kanske det lönar sig på kontot också.
    Snigel – Pricken hälsar till Ynglet att hoan nu får skärpa till sig och komma ut, eller är det ett nytt rekord på gång? 5 kg, det har vi väl inte haft någon här va?

• Tinga
    snaily skrev 2010-12-10 14:16:31 följande:
    It's your lucky day!
    Köp en lott! Eller två!

Tänkte försöka hitta ett par bruna stövlar - en butik här i närheten har rea pga ägarbyte, så kanske att man kan göra ett fynd. Kanske goda odds för det!
  • nennesjuttioåtta

Nej JAG VILL VARA STÖRST säger Pricken
    OOH skidksytte! Fast jag missade cisst herrarnas. Då sov vi, hihihi!
    BS – fint att du har ditt äpple igen!

• BrudSommar2006

Inte för att hon har någon säng för maken satte ihop spjälsängen men hittade inte Iris gamla spjälskydd och vi hade också ont om plastad frotté. Det tog ett tag innan jag kom iväg till Babyland och så var det då dags att bädda, fast eftersom svärföräldrarna kommer nu över helgen och ska bo i Astrids rum så kändes det inte som någon idé att slita med att få henne att börja sova där inne riktigt än så jag bad maken ställa sängen bredvid min istället. Jag minns vilket spring det var till Iris rum på nätterna och jag tänkte att det kunde vara skönt att slippa det i början. Fast sängen gick inte in genom vår sovrumsdörr och i processen knäckte maken till den så att han var tvungen att skruva isär den igen och se om den går att limma och få ihop igen. Så nu har den stått limmad och med tving i ett par dagar och nu har maken fått ryggskott så där står den. Jaja, hon kommer väl sova mellan oss och ligga och snutta på nätterna tills hon blir tonåring, lika bra att ställa in sig på det.

• passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-10 14:16:48 följande:
    Idag har jag namnsdag, grattis till mig! Astrid fyller 11 månader också, grattis till Astrid med!

Vänta här Äpple. Så där ja, ett äpple om dagen är bra för magen.

Nu är det ju så där igen att man måste trycka enter två gånger för att få nytt stycke, det tog de ju nyss bort. Jag gillar inte heller att man inte kan se vilka sidor man varit på, visst att man kan gå till senast lästa men det kan ju vara någonstans mitt i man råkade läsa senast.

Astrid sover, Iris är på Junibacken, här är hyfsat städat och om en timme kommer svärisarna. Det vore väl OK om det inte var för att den där jäkla hunden också kommer. Nu blir det till att sopa hundhår i dagarna tre igen, bläh. Fast Iris blir nöjd. Sedan åker de till Spanien över vintern så nu äntligen kanske Astrid kan få börja flytta in i sitt rum.
    Mäh! Nu ser jag ju att de tagit BORT namnsdagsnamnen från BT!

Nåväl, grattis till dig! Och till Astrid.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!