• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Ingen som kollar på Robinson här? Några kollegor lurade in mig och det är verkligen BRA i år! Har inte kollat på Robinson på flera flera år men i år är det grymt underhållande

• passionsblomman
    muggles skrev 2010-12-10 11:11:02 följande:
    Ingen som kollar på Robinson här? Några kollegor lurade in mig och det är verkligen BRA i år! Har inte kollat på Robinson på flera flera år men i år är det grymt underhållande
    Jag!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

PB: vilket skit att bråka så med sambon!

• Oupsie

MSW, vad jobbigt med ev operation. Men jag hoppas att det ska vara den sista som du behöver i så fall och att din kropp kan sluta bråka så sen.

Tinga, vad skönt att operationen gick bra!

Kapellösa, åh brudklänning, vad roligt . Får man fråga vad du har fått ditt nick ifrån? Jag vet inte riktigt hur jag ska läsa det. Kapell-lösa?

Snorkis, stor kram!

Snaily, hoppas att Ynglet kommer ut snart så att du slipper vänta! Jag blir också otålig . Ynglet kom uuuuuuuuut!

Tack för era sympatier angående foglossningen. Vissa dagar känns jobbigare än andra, och i onsdags kändes det riktigt jobbigt.

PB, fin bild . Och angående din fråga, jag har börjat skriva en massa gånger om hur jag mår, men jag får inte ihop något läsbart känns det som och så struntar jag i att posta det. Men jag har tänkt att försöka igen, för jag vill inte sitta här och leka hemliga klubben.

Åh, vad var det mer? Ska försöka titta in här ikväll, eller i helgen, nu måste jag tyvärr återgå till böckerna.

Skål på er alla! Det är ju kul att smilysarna är tillbaka i alla fall.{#emotions_dlg.flower}

• smint

Nej kollar inte Robinson i år.. oftast är det läggdags för dottern då och så i 9 fall av 10 så somnar någon av oss när vi läser saga..   

PB: hur gick det med sonens mage?  kom det några mera fula fisar sedan?

• passionsblomman

Jag grät och skrattade samtidigt när alla ylade över sin post och längtade efter sina barn. Det var verkligen ett bölande utan like! Uuuuhuuuhuhuhu! Och jag hade bölat värst av alla antagligen om jag varit med.

• muggles

PB: då kan jag säga att jag stör mig på att Elin och Daniel åkt ut (iofs bara till flotten) men att Mischa och Marcus är kvar, de slappisarna. Sådär, lite eftersnack

• passionsblomman
    muggles skrev 2010-12-10 11:14:29 följande:
    PB: vilket skit att bråka så med sambon!
    Ja. Och det är så typiskt när;

jag är ensam och ledsen rädd och ynklig och trött
    och
    han är rädd och hjälplös och trött.

Som bäddat kan man säga.

Det är därför jag försöker förklara för honom värdet av att ligga steget före ibland.
    Lika självklart som att man behöver stiga upp i tid för att inte komma försent till jobbet eller se till att lägga sig ifall man ska få sin sömn, så behöver man bry sig om varandra INNAN den andre känner sig övergiven. Ta hand om kossan medan de finns i båset så att säga.

Som jag som florist sagt tusen gånger: alla de där killarna som kommer in och köper "Förlåt-buketter" och man frågar vad det får kosta, och som svarar "vad som helst", TÄNK vad ekonomiskt det hade varit att komma med EN "Du är kvinnan i mitt liv-ros" och dessutom SLIPPA säga förlåt.
  • Oupsie
    fru AM skrev 2010-12-10 10:02:34 följande:
    Vilket vi får vara tacksamma för - skreva omkring i leopardblöja och i våt klänning utan trosor på nobelfesterna i framtiden ...
    Det hade varit en synFörvånad

Nej, böckerna var det!
  • passionsblomman
    muggles skrev 2010-12-10 11:23:49 följande:
    PB: då kan jag säga att jag stör mig på att Elin och Daniel åkt ut (iofs bara till flotten) men att Mischa och Marcus är kvar, de slappisarna. Sådär, lite eftersnack
    Instämmer till fullo! Men nu är ju åtminstone Maggie ute på riktigt.

Noterade även den något underliga inställningen från Christoffer att han likställde socialt umgänge med att "slicka röv". Det kändes inte så EQ...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!