• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Tinga: Härligt att höra att operationen gick bra! Och att han äter efteråt Håller tummarna för att vägningen visar bra resultat!

BS: Skönt att det inte var någon fara med det låga järnvärdet.

Kängu: Grattis till att det blev det längre vikariatet

Snaily: Spännande med förvärkar, och slempropp... Det kan ju OMÖJLIGT dröja fram till jul nu. Men än har det inte droppat in något sms, så ni är nog hemma fortfarande

Snorkis: KRAAAAM!!!

PB: Det är ohyggligt irriterande att inte få något godis när man räknat med det...

september: Bihåleinflammation Kräks. Uuuussschhhh... Det kan ju göra så ohyggligt ont. Stackare!

Klockarbol: Trevligt med en liten kompensation i alla fall... Vi hade Telia digital-TV ett tag, men det funkade så ohyggligt dåligt så vi var av ren självbevarelsedrift tvungna att byta, och har nu Boxer istället...

• Ore

Nya BT-versionen: Gillar "visa endast", saknar de gröna plupparna något oerhört, och tycker att den lila färgen är ohyggligt ful. Inte ens om man gillar lila kan man väl tycka att den är något vidare, eller?

• fru AM

Godmorgon i tråden!
    Få se om jag lyckas posta utan att det blir databasfel (testar nu Firefox som en sista utväg)

Är Snigel med oss? Eller på BB? Det kanske drog igång under natten?

Jag gillar lila - och därför tycker jag att själva bakgrundsfärgen är snygg - men det var okså det enda som är snyggt nu. Frånsett era avatarer förstås

Visa leg på systemet, Telis! Respekt! Själv blev jag lite uppåt för någon månad sedan då någon ansåg att jag ingick i deras affärs målgrupp kvinnr, typ trettio ... Men Telis slår ju det med hästlängder!

För just nu ett internt krig mot min familj som jag tycker inte förtjänar några julklappar alls iår. De är bortskämda, gnälliga och tar mig för given. Hela bunten från1,5-åringen till 44-åringen. Dock har jag fått igenom min idé om julklappsutdelningen ... på idéplanet i alla fall. Få se när maekns viljestarka mmma sagt sitt. (Riche - here I come?)

Generellt mot alla förändringar - speciellt i trådforum
  • fru AM

Fantastiskt - Firefox verkar funka. Nu måste jag testa med Chrome igen.

• fru AM

Bra - BT-folket verkar ha jobbat lite under natten! Nu är det bara gröna plupparna som saknas!

• fru AM

"Lite" konstigt placerade men ändock pluppar. Tyvärr ser alla utom mina röda ut ... Hallåååå?

• Parnassia

God morgon!
    Jag ser att ingen fått sms från Snaily än. Så hon sover förhoppningsvis.

Varför gillar ni "visa endast"?  Man får ju inget sammanhang i diskussionen då? Eller är jag trög?

Ha en bra dag allihop!
    Vi ska på avslutning på barnsången och sen ska vi äta lunch hos min mamma, Stora har beställt köttfärssås.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!