• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

ha ha ha ha! asroligt! vilken apful design!!

men det funkade otroligt mycket bättre än vanligt att surfa in här via mobilen... även om jag inte lyckades logga in..

Frullan - Skoj att se dig här!

Passionsblomman - när jag skrivit färdigt detta ska jag inboxa dig!

Ego - är allmänt YR i bollen men nöjd efter en skojig dag på jobbet...

• viktualia
    Telis skrev 2010-12-09 19:27:25 följande:
    Jag fick förresten visa leg på bolaget idag! Wiiiihiiiiiiii!!!!!
    grattis!!!!!! 'ler glatt*
  • snaily
    Grattis!! Coolt!
    Det har jag inte fått göra på flera år!
  • passionsblomman
    Woooohooo! Om det hände mig nu tror jag jag skulle pussa expediten!

(förr fick jag verkligen JÄMT göra det, men det har visst gått över...)
  • Telis
    passionsblomman skrev 2010-12-09 19:34:41 följande:
    Woooohooo! Om det hände mig nu tror jag jag skulle pussa expediten!

(förr fick jag verkligen JÄMT göra det, men det har visst gått över...)
    Jag blev så till mig så jag gick därifrån utan det jag hade handlat. Vid bilen tittade jag och maken på varandra och sa "tog inte du vinet?" "nej, jag trodde du gjorde det".
  • Parnassia

Alvastra! Det räknar jag nästan som mina hemtrakter! Hur hamnade ni där?

• passionsblomman
    Telis skrev 2010-12-09 19:40:03 följande:
    Jag blev så till mig så jag gick därifrån utan det jag hade handlat. Vid bilen tittade jag och maken på varandra och sa "tog inte du vinet?" "nej, jag trodde du gjorde det".

Skål för det!
  • Parnassia
    Telis - din fjortis!

Jag har fö lyckats lägga båda tjejerna själv!! Stora fick en övning i tålamod genom att få vänta lite på sin vattenmugg medans jag välte omkull Lilla. Lilla var inte så sugen på att ligga i sin säng utan ställde sig ideligen upp igen. Tills jag gav henne en nalle, hon tog den, sken som en sol och började greja med den. Nu har jag inte hört ett pip på minst 10 min, vilket borde betyda att hon somnat. *nöjd*
  • Tinga

Hej!

Kikar bara in en snabbis innan jag måste jobba en stund , men vill tala om att operationen idag gick fint. Enligt läkaren har Piff haft det här bråcket länge; kan vara så länge som 1.5-2 år, men eftersom han inte haft ont har det inte spelat någon roll. Nu är det iallafall fixat och nu är han såpass gammal att bukhinnan blivit "tjockare", så vi ska inte behöva oroa oss för några fler bråck i närtid. Det var iallafall ett nytt bråck han hade, så det var inte det gamla som gått upp.

Han har ätit helt OK efter operationen också, så förhoppningsvis behöver vi inte oroa oss för maten iallafall. Imorgon förmiddag väntar vägning och längdmätning hos magdoktorn och jag hoppas innerligt att det går bra. Vägningen idag inför OP visar dock att jag bör tagga ner min optimism och mitt hopp, för det var inte så bra siffror. Men imorgon blir det ordentlig vägning på en bra våg, så vi får väl se vad det blir helt enkelt.

Sorry att jag lämnar igen, utan att kommentera något, men nu måste jag jobba en stund, eftersom jag ska vabba hela dagen imorgon. Imorgon kväll är jag gräsänka, så om bara barnen somnar som de ska hoppas jag att jag hinner in här lite mer ordentligt då. Kram på er så länge, och tack för alla hållna operationstummar!

• Tinga

Hej!

Kikar bara in en snabbis innan jag måste jobba en stund , men vill tala om att operationen idag gick fint. Enligt läkaren har Piff haft det här bråcket länge; kan vara så länge som 1.5-2 år, men eftersom han inte haft ont har det inte spelat någon roll. Nu är det iallafall fixat och nu är han såpass gammal att bukhinnan blivit "tjockare", så vi ska inte behöva oroa oss för några fler bråck i närtid. Det var iallafall ett nytt bråck han hade, så det var inte det gamla som gått upp.

Han har ätit helt OK efter operationen också, så förhoppningsvis behöver vi inte oroa oss för maten iallafall. Imorgon förmiddag väntar vägning och längdmätning hos magdoktorn och jag hoppas innerligt att det går bra. Vägningen idag inför OP visar dock att jag bör tagga ner min optimism och mitt hopp, för det var inte så bra siffror. Men imorgon blir det ordentlig vägning på en bra våg, så vi får väl se vad det blir helt enkelt.

Sorry att jag lämnar igen, utan att kommentera något, men nu måste jag jobba en stund, eftersom jag ska vabba hela dagen imorgon. Imorgon kväll är jag gräsänka, så om bara barnen somnar som de ska hoppas jag att jag hinner in här lite mer ordentligt då. Kram på er så länge, och tack för alla hållna operationstummar!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!