• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Klockis, aha så det är därför min uppkoppling är konstig!!

• snaily

Jag fortsätter ha lite diffus mensvärk som kommer och går, "bara" förvärkar som kan hålla på i en vecka, eller början till början på förlossning?? Skrämde upp min kära mor ikväll bara genom att berätta en återhållsam version av senaste dygnet - hon hade ju racerförlossning med första barnet och är livrädd att detsamma ska hända mig, i så fall hinner vi inte in. MEN, hon födde en minibebis och Ynglet är förmodligen en normalstor klump, om inte större. Borde inte slinka ut lika lätt menar jag.

Det som däremot verkar slinka ut rätt lätt är slemproppen - tolkar det i alla fall som om en del av den kommit ut ikväll, geleigt och blodblandat.

På tal om mödrar är makens mamma tydligen rätt dålig nu, har legat på sjukhuset i en vecka nu pga vätska i lungsäcken, som tydligen inte verkar ge med sig. Känns som om han skulle behöva åka ner och hälsa på henne, men rätt dålig tajming...

• start september

Vad bra Tinga att det gått bra! Håller stora tummar för morgondagens övningar.

Inser när jag läser ovan varför inte bredbandet funkar (tack och lov för jobbets mobila som låg i väskan).

Kram till dig Klockarbol!

Och fina PB. Ta hand om dig. Så öppet och fint du skriver.

Snorkis - varma kramar till dig också.

Ego:

Hata förkylningar. Bihåleinflammation troligen hos mig och den som jag trodde friska dottern äter knappt ikväll och är hängig. Hon kanske inte var frisk ändå? Eller också är det vinterkräk på g ändå.  Fast det är lurigt, hon säger just nu gärna att hon är sjuk för att hon kommit på att man får vara hemma då. Det lär väl blir det säkra före det osäkra imorgon, men förutom sjuka mig som är hemma lär maken behöva vabba om jag får en läkartid för bihålorna. Gnäll gnäll.

Förrresten, inser att den utlimata jukllappen till kostymnisse-maken kanske är ett par galsocher.  Visst måste det vara en bra uppfinning? Jag har surfat lite på utbudet, men har någon köpt sådana eller kanske sett på typ NK eller så?

• passionsblomman

Åh vad min sambo ligger på fetminus just nu!

Vi har SÅ många gånger talat om att ha är dålig på att VISA att han bryr sig (på andra sätt än att åka och jobba "för vår skull". Särskilt nu, när jag har det tufft. I synnerhet idag när jag rent fysiskt inte -heller- mår bra.
    Jag ringde honom ju och sa att jag fixar mat ändå, så åk du på din innebandy. MEN snälla rara, köp lite godis åt mig på hemvägen för jag behöver verkligen det just nu och jag orkar inte gå till affären efter migränanfallet.

Ni tror väl inte att han kom ihåg att köpa med sig godis?

" Det är inte ALLS att jag glömmer bort dig och skiter i hur du har det och inte är omtänksam, det är bara att jag var väldigt folkuserad på att komma hem"

Nä, just det. Tankarna var alltså inte alls på något vis öht på mig.
    Inte ens när det finns ett tydligt direktiv och ett löfte kan han komma ihåg det. Att hoppas på egna, spontana uttryck för hans omsorger är ju rent löjligt i sammanhanget.

Det förfärliga är, att besvikelsen över det uteblivna godiset är illa nog-så här i vad som känns som pms-tider. Känslan av att vara ensam är alldeles väldigt onödig att öka på i mig för närvarande. Det var inte alls vad jag behövde. Dumma dumma dumma!

*pip&gnäll*

• kängu

Snigeln, ujuj vad spännande med förvärkar och slemproppar!! Nu är det nog igång serru!! Men fy vad trist med makens mamma

• start september

Snaily,

ring och rådgör med förlossningen. En slempropp är ju ett bra tecken. 

Jobbigt med mamman, jag minns hur det var med sjuk förälder på distans. Ynglet och du själv måste få komma först nu.

• MSW

Spännande snigel!! Lycka till! (är inte säker på att du är kvar hemma imorn)!! Trist med maken!

Gkd
  • Klockarbol

Hejja Snaily! Det närmar sig tror jag Glad

Och stort grattis Kängu!

Verkar som om Telia har fått fart på åtminstone någon av sina servar för det är inte riktigt lika segt.

Gudars vad jag saknar de gröna plupparna...

• passionsblomman

Snigel!!! Oooh shit vad spännande! Nu börjar det dra ihop sig hörru!
    Du kan INTE låta maken åka någonstans alls, det begriper du va?
    Men en jäääääävligt jobbig mittemellansits HAN kom i nu då!
    Fy! Stackars honom! Hoppas hon repar sig så ni får lite mer tid!

September, Tack sak du ha. mest känner jag mig som ett klagospöke just nu.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!